UVeye הישראלית פיתחה מערכת אוטומטית לסריקת כלי-רכב

6 יולי, 2017

חברת UVeye השלימה גיוס סיד של 4.5 מיליון דולר. פיתחה מערכת אבטחה לסריקה אוטומטית של כלי-רכב אשר יודעת לאתר חפצים חשודים בחלק התחתון של המכונית - גם תוך כדי נסיעה

חברת UVeye הישראלית, שפיתחה מערכת אוטומטית לבדיקת רכבים באמצעות טכנולוגיות של למידת מכונה וראייה ממוחשבת, השלימה גיוס של 4.5 מיליון דולר בסבב גיוס ראשוני (סיד), בהובלת קרן Ahaka Capital ובהשתתפות קרן האנג'לים Seed Il.

הטכנולוגיה של UVeye מבצעת סריקה וניתוח של החלק התחתון ברכב באמצעות שימוש במערך של 5 מצלמות ברזולוציה גבוהה היוצרות הדמיה של 360 מעלות של תחתית המכונית. התמונה התלת-ממדית המתקבלת מאפשרות לזהות סיכוני אבטחה, חפצים חשודים או רכיבים סמויים – אפילו חפצים קטנים בגודל של כונן USB. הסריקה, המתבצעת תוך 3 שניות בלבד, יכולה להתבצע גם אם הרכב בנסיעה במהירות של עד 45 קמ"ש.

סריקת מכונית ברמה גבוהה מבלי להפריע לציבור

חברות רבות מנסות למצוא דרכים יעילות על מנת לשמור על הביטחון הציבור תוך כדי ניהול מערכי אבטחה שלא ישבשו את השגרה היומית של הנבדקים. בניגוד לסריקה של תיק יד במכונת שיקוף, סריקה של רכב הינה מסובכת יותר ודורשת ממאבטח לבדוק את הרכב גם בחלק התחתון שלו.

בדרך כלל בכניסה לחניון בקניון, המאבטח מבצע בדיקה שטחית למדי שכרוכה בתשאול הנהג ובדיקת תא המטען. בכניסה למתקני ביטחון מתבצעת בדיקה מקיפה יותר, הכוללת גם סריקה של החלק התחתון של הרכב במטרה לגלות כלי נשק או מטעני חבלה מוסלקים. המערכת של UVeye מאפשרת לבצע סריקות אבטחה ברמה גבוהה בכל מקום, ובאופן אוטומטי ומהיר, וזאת אפילו מבלי לדרוש מהנהג לעצור את הרכב.

סרטון וידאו המציג את הטכנולוגיה לבדיקה אוטומטית של קרקעית הרכב:

המערכת, המתבססת על למידת מכונה, יודעת לבצע השוואה בין הרכב שצולם ונסרק לבין הדגמים המקוריים של הרכב, וכך לאתר שינויים במבנה הרכב שעשויים לעורר חשד, כגון שינויים במשקל ובמיקום החלקים ברכב. בנוסף, המערכת סורקת את מספר לוחית הרישוי של הרכב ומציגה מידע מלא על ההיסטוריה של הרכב ומידע על בעליו. הטכנולוגיה יודעת לזהות רכבים "בעייתיים", להתריע עליהם בפני המפעיל, לחסום אותן מכניסה.

לאור המאפיינים שלהם, את מערכת הבדיקה של UVeye ניתן להפעיל גם במקומות ציבוריים ופרטיים רבים, כמו ממשרדי ממשלה, בתי ספר ועד מגרשי חנייה וקניונים. מערכת האבטחה של UVeye פעילה בחברות וארגונים באסיה, המזרח התיכון, אפריקה ואירופה, כאשר ספקי השירות יודעים להתקין אותה בקלות ובמהירות.

UVeye נוסדה ב-2016 על ידי אמיר חבר, המשמש כמנכ"ל , ואוהד חבר, המשמש כסמנכ"ל. מטה החברה נמצא בניו יורק ומרכז הפיתוח פועל מתל אביבהחברה מסרה שמערכת האבטחה שלה כבר פעילה בחברות ובארגונים באסיה, במזרח התיכון, באפריקה ובאירופה. אמיר חבר, מנכ"ל ומייסד-שותף של UVeye, אמר שהטכנולוגיה של UVeye מציעה לתעשיית האבטחה אלטרנטיבה נוחה שאינה מטרידה את הנהגים בהשוואה לפתרונות הבדיקה המסורתיים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אבטחה , גיוסי הון