Vayyar מביאה את חיישן ה-RF שלה אל שוק הרכב

16 יולי, 2017

החברה פיתחה מכ"ם RF זעיר בעל יכולת כיסוי של 360 מעלות. המנכ"ל רביב מלמד: "המעבר אל ניהוג אוטונומי מצריך מידע מדוייק מאוד על כל מה שמתרחש בתוך הרכב ובסביבתו הקרובה"

Vayyar-Imaging

חברת וייאר (Vayyar Imaging) מיהוד החליטה להיכנס עם המכ"ם הזעיר שפיתחה אל שוק הרכב. להערכת החברה, טכנולוגיית הזיהוי התלת-מימדית (ראייה ב-360 מעלות ואיתור מיקום) שפיתחה מתאימה ליישומים רבים בתחום הרכב: החל מהענקת יכולת חישה על המתרחש בתוך הרכב, כדי לאתר מצבי הירדמות של הנהג, מניעת שיכחת ילדים ואפילו איתור מצב הנוסעים לאתר תאונת דרכים, וכלה ביישומי תשתית כמו חיישן לסביבת כלי הרכב לצורך שימוש בעמרכות עזר בטיחותיות לנהג (ADAS) ובכלי רכב אוטונומיים.

מייסד משותף מנכ"ל וייאר, רביב מלמד, אמר ששוק הרכב תמיד היה בחזית הטכנוולגית. "כעת כאשר מתבצע המעבר אל ניהוג אוטונומי, כלי-הרכב שלנו זקוקים למידע מסוג חדש ומדוייק מאוד, כדי לדעת על כל מה שמתרחש בתוך הרכב ובסביבתו הקרובה".

החברה פיתחה טכנולוגיית חיישנים המבוססים על קרינת RF בתדר גבוה, אשר מסוגלים לקלוט מידע המוסתר על-ידי אובייקטים, כמו למשל להבחין מחוץ לגוף בגידולים בתוך הגוף, לגלות מבנים המסתתרים מאחורי קירות ולעקוב אחר בני-אדם וסימנים חיוניים בהם כשהם נמצאים בתנועה בתוך מבנים.

חברת הוקמה בשנת 2011 על-ידי המנכ"ל רביב מלמד, מנהלת הפיתוח מירי רטנר והטכנולוג הראשי נפתלי חייאט. מלמד שימש בעבר כמנהל קבוצת התקשורת האלחוטית באינטל ישראל, ואילו רטנר וחייאט מילאו תפקידי פיתוח וניהול בכירים בחברת BreezeCOM ולאחר מכן בחברת אלווריון שצמחה ממנה.

החברה פיתחה שבב אשר מממש מכ"ם זעיר הפועל בתדרי 3GHz-10GHz, באמצעות מערך של עד 12 אנטנות שידור וקליטה (MIMO). השבב המרכזי מאפשר לייצר תרחישי שידור וקליטה שונים, למשל שידור בתדרים שונים מאחת מהאנטנות, וקליטת האותות החוזרים מכל שאר האנטנות. הטכנולוגיה של החברה מוגנת בפטנטים. החברה לא מוסרת פרטים על הטכנולוגיה, אולם ממסמכי רישום הפטנים ניתן להתרשם שאבני היסוד בטכנולוגיה כוללות שליטה מורכבת במערך האנטנות ויכולת קליטה ופיענוח של אותות חלשים מאוד בסביבה רועשת.

בחודש דצמבר 2015 החברה גייסה הון שני בהיקף של 22 מיליון דולר בהובלת קרן וולדן. בסך הכל, היא גייסה כ-34 מיליון דולר מקרן וולדן, ICV, בסמר, אמיתי ונצ'רס, יזראל קלינטק ונצ'רס ו-Battery Ventures. בעקבות הגיוס אמר מייסד וולדן אינטרנשיונל ויו"ר חברת קיידנס, ליפ בו טאן, שחיישנים תלת-מימדיים הם העתיד, "וחברת וייאר מובילה את התחום עם טכנולוגיה מהפכנית, וצומחת במהירות".

שוק חיישני ההתמצאות התלת-מימדיים בתעשיית הרכב הוא אחד מהתחומים בעלי הצמיחה המהירה ביותר בתעשיית האלקטרוניקה. להערכת חברת Accuray Research LLP, השוק הזה יצמח בקצב שנתי של 17.4% לאורך העשור הקרוב, ויגיע להיקף של כ-12 מיליארד דולר בשנת 2025.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , רכב אוטונומי , תקשורת אלחוטית