רנו תפתח את המכונית בפני חברות סטארט-אפ ישראליות

8 אוגוסט, 2017

רשות החדשנות אישרה זכיינים להפעלת מעבדות טכנולוגיות בשירות חברות סטארט-אפ. רנו תקים מעבדת רכב טכנולוגית שתאפשר התחברות לכל מערכות המכונית, וחברת פלקס תפעיל ביחד עם Merck מעבדה לבדיקת חומרים חדשים בתחום הייצור האלקטרוני

Innovation Authority Eldan

רשות החדשנות מתחילה להפעיל את המעבדות לחדשות טכנולוגית, ובחרה היום חמישה זכיינים להפעלת המעבדות לתקופת ניסיוןם של שלוש שנים. במסגרת מעבדות החדשנות מקימה הזכיינית מרכז טכנולוגי המעניק לחברות סטארט-אפ ישראליות גישה אל הטכנולוגיות של החברה כדי להכיר את התחום ולאפשר בדיקת רעיונות טכנולוגיים. בראיון ל-Techtime הסבירה סמנכ"לית הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית וראש זירת ההזנק ברשות, אניה אלדן, שהמעבדות מיועדות לאפשר לחברות הסטארט-אפ הישראליות להיחשף אל הטכנולוגיות והידלמות של החברות הגדולות, ולאפשר לחברות הגדולות להיחשף אל חברות סטארט-אפ ישראליות.

בין החברות שנבחרו להפעיל מעבדות: שותפות של חברת flex וחטיבת החומרים המיוחדים של חברת Merck, אשר יפעילו ביבנה את מעבדת PMatX אשר תבחן את השילוב של חומרים מתקדמים בתהליכי ייצור אלקטרוניים. חברת רנו-ניסאן תפתח מעבדת רכב באזור התעשייה עתידים בשם Automotive Service Israel, לבדיקת רעיונות בתחום הניידות. בין השאר, המעבדה תכלול מכוניות מכוניות פתוחות המאפשרות להתחבר אל המערכות והתשתיות שלהן, כדי לבדוק רעיונות חדשים בתחום הרכב.

חברת המ-לט תפעיל את מעבדת Let-Lab באזור התעשייה ציפורית שתתמקד התחום האינטרנט של הדברים התעשייתי (IIoT), חברת פרוטרום תפעיל בחיםה את מעבדת Frutarom שתתמקד בפיתוח חומרי גלם חדשים לתעשיית המזון, וקבוצה הכוללת את שיכון ובינוי, סולל בונה ותאגיד האנרגיה האיטלקי ENEL במפרץ חיפה את מעבדת Construction Lab בתחום התשתיות החכמות: בנייה, תחבורה ואנרגיה. אלדן: "המעבדות שנבחרו אמורות להתחיל לפעול בתוך כחצי שנה. רשות החדשנות תומכת בפרוייקט באמצעות תקציב סיוע בהיקף של 4 מיליון שקל בבניית המעבדות, השתתפות בתפעול השוטף בהיקף של 1.5 מיליון שקל ותמיכה של עד 85% מהעלות של פרוייקטי היתכנות נבחרים, בהיקף של עד 850 אלף שקל.

"התוכנית מאפשרת בניית אקו סיסטם של חדשנות בתעשיות הייצור, באמצעות חיבור בין תשתית טכנולוגית וידע של החברות הגדולות לבין חברתו סטארט-אפ מקומיות. המעבדות מופעלות על-ידי הגופים שזכו במכרז. הם יפרסמו קולות קוראים, יארגנו כנסים ומפגשים ויאתרו את הרעיונות והיזמויות שבהם הם רוצים לתמוך".

במה ממוקד שיתוף הפעולה בין פלקס לבין מרק?

חברת מרק מפעילה חטיבה של חומרים חכמים (Performance Materials) על בסיס חברת סיגמא שנרכשה לפני מספר שנים, ויש לה גם מפעל בישראל. ביחד עם פלקס הם רוצים לבחון הכנסת חומרים חדשים לתעשיית הייצור האלקטרוני. כך למשל, אם אפשר להטמיע סוללה בתוך רכיב פלסטי, חל' גדול מתהליך הייצור האלקטרוני יכול להשתנות. במעבדה יהיו ציוד שיאפשר לחברות סטארט-אפ לבחון את תהליכי הכנת חומרים חדשים לייצור".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה וניהול , תעשייה ישראלית