מכירות שיא לאיתמר מדיקל ברבעון השני

13 אוגוסט, 2017

החברה, שאימצה מודל חדש שבו היא מציעה פיתרון משולב לאבחון וטיפול בתסמונת דום נשימה בשינה, רשמה גידול של 13% בהכנסות ל-5.1 מיליון דולר

איתמר מדיקל (Itamar Medical), המפתחת מכשור רפואי לאבחון בלתי פולשני של דום נשימה בשינה, מדווחת היום (א') על הכנסות שיא ברבעון השני של 2017. החברה, ששינתה בשנה האחרונה את המודל העסקי שלה ועברה להציע פתרון משולב להפרעות נשימה בשינה הכולל גם אבחון וגם טיפול בתסמונת, רשמה גידול של 21% במספר הלקוחות הקרדיולוגים בצפון אמריקה, שוק היעד הראשי של החברה.

הכנסות החברה ברבעון השני עמדו על 5.1 מיליון דולר, צמיחה של 13% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקרה מגידול של 25% בהכנסות מוצר הדגל של החברה, ה- WatchPAT, שמהווה מעל ל-90% מהכנסות של החברה. מניית החברה עלתה היום במסחר בתל אביב בכ-2.6% והיא נסחרת לפי שווי שוק של 305 מיליון שקל.

אבחון בלתי פולשני של דום נשימה בשינה

ה-Watch-PAT של איתמר מדיקל משמש לאבחון בלתי פולשני של דום נשימה בשינה. המכשיר, המולבש על כף ידו של המטופל כמו שעון, מודד באמצעות חיישן רגיש המורכב על אצבעו של המטופל את השינויים במהלך השינה בנפח זרימת הדם בקצה האצבע, ובכך מאפשר לנטר בעקיפין את השינויים בפעילותה של מערכת העצבים הסימפתטית שעשויים להעיד על הפרעות בשינה..

המכשיר מודד את מספר הפסקות השינה ביחס לזמן השינה האמיתי ובכך מסייע לאבחן בצורה מדויקת יותר תסמונת של דום נשימה בשינה. על פי החברה, המכשיר הוכיח 90% דיוק באבחנת דום נשימה בשינה. דום נשימה בשינה עשוי להעיד על תופעות שונות כגון התפתחות טרשת עורקים, הפרעות בשינה, מצבי לחץ, בעיות אין-אונות, סיבוכים בהריון ועוד.

הודות לפשטותה של הבדיקה, ניתן לבצע אותה לא רק במעבדת שינה אלא באופן ביתי על ידי המטופל. כיום כשני שלישים מסך הבדיקות מתבצעות במעבדות שינה, והמטרה של איתמר מדיקל היא להפוך את בדיקות השינה הביתיות לסטנדרט מקובל בקרב הרופאים, המטופלים והמבטחים בארצות הברית.

המודל העסקי החדש: פיתרון מלא לקרדיולוגים

גלעד גליק, מנכ"ל איתמר מדיקל

בשנה האחרונה ביצעה החברה שינוי במודל העסקי שלה בצפון אמריקה, שהוא שוק היעד הראשי של החברה. במתכונת הקודמת, המכירות של החברה התבססו על מכירת מערכת ה-WatchPAT בלבד. אלא שבמהלך הרבעונים האחרונים הרחיבה הלברה את מודל המכירה באופן שמאפשר לה לספק כיום מענה מלא לקרדיולוגיה. במודל החדש, הקרוי על ידי החברה TSS, מספקת איתמר מדיקל לקרדיולוגים פיתרון משולב הכולל גם אבחון – באמצעות ה-Watch-PAT – וגם פתרון טיפולי, המתבסס על מסכות נשימה להזרמת אוויר בלחץ קבוע (PAP) שמסופקות לחברה על ידי יצרן אמריקני.

הכניסה לתחום הטיפול והפצת מכשירי ה-PAP  מייצרים לחברה אפיק הכנסות חשוב נוסף ומאפשרת לחברה לקבל הכנסות מכל שלב ושלב בתהליך האבחון והטיפול. הכנסות איתמר מדיקל ממכירת בדיקות, חיישנים ומכשירי PAP היוו במחצית הראשונה של 2017 כ-64% מסך הכנסות החברה ממוצר הWatchPAT= בצפון אמריקה – גידול של 27% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2016.

ביפן, שוק היעד השני בחשיבותו של החברה, מספקת החברה את מוצר ה-Watch-PAT בלבד, וזאת באמצעות המפיץ Phillips Japan.

בדרך לאיזון תפעולי

הרווח הגולמי של איתמר מדיקל ברבעון השני של 2017 הסתכם בכ-3.8 מיליון דולר, גידול של 15% בהשוואה לרווח גולמי של כ-3.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני של 2017 נותר גבוה ונאמד בכ-76% מסך ההכנסות.

החברה גם הצליחה לצמצמם את ההפסד התפעולי מ-1.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2016 ל-1 מיליון דולר. במהלך ששת הרבעונים האחרונים נרשמת ירידה מתמשכת בהפסד התפעולי של החברה מ-2.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2016 ל-1.0 מיליון דולר ברבעון האחרון. בחברה מקווים כי המשך הגידול בהכנסות והרווחיות הגבוהה יביאו את החברה במהרה לאיזון תפעולי.

גלעד גליק, מנכ"ל איתמר מדיקל, ציין כי "אנו בעיצומו של מעבר למודל המכירה החדש ומעריכים כי בדרך זו תחזק איתמר מדיקל משמעותית את מעמדה העסקי והתחרותי בשוק הקרדיולוגיה האמריקני. אנו מעודדים מאוד מקצב הגידול במספר המרכזים הרפואיים המשווקים את הבדיקות שלנו."

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , מכשור רפואי