מדטרוניק ומזור עוברות לשלב הבא בהסכם האסטרטגי ביניהן

30 אוגוסט, 2017

במסגרת השלב הבא בהסכם, מדטרוניק תשקיע במזור כ-40 מיליון דולר נוספים ותחל להפיץ את מערכות Mazor X בעולם

מזור רובוטיקס (Mazor Robotics) מקיסריה וענקית המכשור הרפואי מדטרוניק (Medronic) נכנסות לשלב השלישי והמשמעותי ביותר בהסכם שיתוף הפעולה האסטרטגי ביניהן. היום הודיעה חברת מזור, המפתחת מערכות הנחיה רובוטיות לניתוחי גב, כי מדטרוניק תבצע השקעה שלישית בחברה בהיקף של 40 מיליון דולר. במקביל, מדטרוניק תהפוך מעתה למפיצה הבלעדית של מערכות מזור בעולם. מניית מזור מזנקת ב-7% במסחר היום בתל אביב.

ההחלטה של מדטרוניק להתקדם לשלב השלישי, היוצאת לפועל מוקדם מהמתוכנן, התקבלה בעקבות עמידה ביעדי המכירות שהוצבו במסגרת הסכם שיתוף הפעולה האסטרטגי, שנחתם בין שתי החברות במאי 2016. בשתי החברות הוסיפו כי הביקוש בעולם למערכות Mazor X אף היה גבוה מכפי שהעריכו שתי החברות בתחילה.

במסגרת השלב השלישי, מדטרוניק תרכוש מניות ADS של מזור, הנסחרת בבורסת תל אביב ובנסד"ק, בהיקף של 40 מיליון דולר, וזאת על פי מחיר של 38.46 דולר ל-ADS. מדטרוניק השקיעה עד כה בשלושה סבבי ההשקעה במזור כ-72 מיליון דולר והיקף אחזקותיה בחברה עומד על 11.9%. למדטרוניק תינתן אופציה לרכוש בשלב הבא עוד כ-1.21 מיליון ADS של חברת מזור תמורת כ-45 מיליון דולר, מה שיעמיד את היקף השקעותיה במזור על 125 מיליון דולר ואת נתח מניותיה על 14.2%.

המפיצה העולמית של Mazor X

ואולם, מה שיותר חשוב עבור ההתפתחות העסקית של חברת מזור היא כי מעתה מדטרוניק, שנסחרת לפי שווי שוק של כ-102 מיליארד דולר וחולשת על פי ההערכות על כ-30% משוק ניתוחי הגב העולמי, תהפוך מעתה למפיצה העולמית הבלעדית של מערכות Mazor X של מזור. כמו כן, במסגרת ההסכם מדטרוניק מתחייבת לרכוש מכסת מינימום של מערכות Mazor X ממזור מדי שנה, מה שעשוי להסתכם, על פי מזור, במאות מערכות בארבע וחצי השנים הקרובות. לשם השוואה, ברבעון השני של 2017 מכרה מזור כ-15 מערכות Mazor X.

כמו כן, במזור הודיעו כי שתי החברות מפתחות כעת מערכת חדשה שתהיה מבוססת על מערכות ההנחיה הרובוטיות המדויקות של מזור וטכנולוגיות הניווט וההשתלה של מדטרוניק. המערכת תושק בסתיו הקרוב.

אורי הדומי, מנכ"ל מזור, ציין כי המעבר לשלב הבא בהסכם יחזק את העמדה של מזור בשוק הצומח של ניתוחי גב המתבצעים באמצעות מערכות הנחיה. "שיתוף הפעולה הפעולה בינינו יסייעו לנו להביא את Mazor X לבתי חולים ושווקים חדשים בעולם ולהפיק תועלת קלינית מהטכנולוגיה," הוסיף הדומי.

הדומי ציין כי מאז מאז יצא לדרך שיתוף הפעולה בין שתי החברות באוקטובר 2016 מזור מכרה כ-59 מערכות Mazor X. "כעת, האחריות המסחרית ל-Mazor X עוברת לידי מדטרוניק, ומכסות המינימום למכירת Mazor X, שעליהם נקבע בהסכם, צפויות להביא לשיפור ניכר במצבה הפיננסי של מזור בשנים הקרובות."

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , מכשור רפואי