קארדיאק-סנס תחל בניסוי קליני של השעון לביש לאבחון הפרעות קצב לב ולמדידת לחץ דם

31 אוגוסט, 2017

הניסוי,  שיתבצע באיכילוב בקרב 200 מטופלים, מתבצע כחלק מתוכנית החברה להגיש את המוצר לאישור לשיווק בארצות הברית

CardiacSense-Medical-Watch

קארדיאק-סנס (CardiacSense) מקיסריה קיבלה את אישור ועדת הלסינקי לתחילת ניסוי במוצר הדגל בקרב 200 חולים. במסגרת הניסוי יעשה שימוש בביו-חיישנים לאבחון טכיאריתמיה (הפרעת קצב לב) ולמדידת לחץ דם ללא שרוול מתנפח. קארדיאק-סנס היא חברת פורטפוליו של חברת ההשקעות מרחביה אחזקות והשקעות, המחזיקה בכ-7% ממניות החברה.

קרדיאק-סנס פיתחה טכנולוגיה יוצאת דופן המאפשרת לנטר הפרעות בקצב הלב באמצעות מכשיר לביש ונייד דמוי שעון, ולזהות מראש התפתחות תופעת של פרפור פרוזדורים ודום לב עוד לפני שהן מתרחשות. למעשה, זו החברה הראשונה בעולם המציגה טכנולוגיה המזהה דום לב לפני שהוא מתרחש במכשיר נייד ולא פולשני, המספק בדיקה רציפה בלא צורך להגיע למרפאה.

החברה פיתחה אלגוריתם מיוחד המאפשר לעקוב אחר פעילות הלב וכלי הדם באמצעות פרמטר PPG, או בשמו המלא Photo Plethysmo Gram. מדידת PPG עוקבת אחר שינויים בנפח כלי הדם באמצעות מדידה אופטית לא פולשנית.

הניטור מתבצע באמצעות חיישן אופטי שפיתחה החברה המאפשר לבצע מדידות של לחץ דם, דופק ובקרת פעילות הלב, כדי לספק התראות שעד היום התקבלו רק בבדיקת א.ק.ג (ECG) מסורבלת בבתי חולים ובמרפאות.

שוק של 3 מיליארד דולר

מטרת הניסוי היא בדיקת דיוק הטכנולוגיה שפיתחה קארדיאק-סנס למדידת לחץ דם משעון הנענד בשורש כף היד והוא יערך במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב. במהלך הניסוי חולים הסובלים מיתר לחץ דם ומאושפזים בבית החולים יענדו את השעון שפיתחה החברה. ערכי לחץ דם שיתקבלו מהשעון יושוו לערכי לחץ דם המתקבלים מהמכשור בבית החולים. המדידה תתבצע גם בזמן ניתוחים שעוברים החולים וגם בזמן אישפוזם. במהלך הניסוי יהיו 2 סוגים של מכשירים קיימים למדידת לחץ דם. הראשון הוא מכשיר פולשני (arterial line) והשני הוא מכשירים לא פולשניים כגון Portapress ושרוולי ניפוח. הניסוי יימשך עד יוני 2018 ועלותו מוערכת בכ- 100,000 שקל.

קארדיאק-סנס השלימה באוקטובר 2016 בהצלחה ניסויים קליניים בבני אדם בשעון הרפואי, שנערכו בבית חולים איכילוב. במסגרת ניסויים אלה, לבשו כ-30 מטופלים בעלי פרופיל ידוע של הפרעות לב את השעון באופן רציף. דיוק המדידה באיכות היה מקביל למכשירי ECG. בכוונת החברה להשיק את המוצר בשוק האמריקאי כבר במהלך הרבעון הרביעי שנת 2018, כאשר השוק אליו היא פונה, שוק הניטור, נאמד בהיקף של 3 מיליארד דולר לשנה.

חברת קרדיאק-סנס, הפועלת מקיסריה, מעסיקה 15 עובדים. החברה ההוקמה על ידי המנכ"ל אלדד שמש, אשר שימש בעבר בתפקיד בכיר בתוכנית הלוויינים של חיל האוויר עד לשנת 2008, שבה הצטרף לחברת חלל בתפקיד סמנכ"ל הנדסה ופיתוח. בתפקיד הזה הוא היה אחראי ניהול הפיתוח של לוויייני עמוס 4, עמוס 5 ועמוס 6.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , מדע , מכשור רפואי