קרדיאק-סנס מגייסת 700 אלף דולר לפי שווי של 10 מיליון דולר

2 אוקטובר, 2017

החברה מקיסריה פיתחה טכנולוגיית מדידה אופטית המספקת מדדים רפואיים מדוייקים באמצעות מדידות לא פולשניות. ענקית הבריאות האמריקאית קליבלנד קליניק תסייע לה לגבש אסטרטגיית שיווק בארה"ב  

CardiacSense-Medical-Watch

חברת קרדיאק-סנס (Cardiac Sense; מקיסריה, מגייסת 700 אלף דולר מבעלי המניות הקיימים לפי שווי שוק של 10 מיליון דולר לפני הכסף. מדובר בעליית שווי של 67% בהשוואה לגיוס הקודם ביוני השנה, שבו גייסה החברה מיליון דולר לפי שווי חברה של 6 מיליון דולר. ההודעה על הגיוס נמסרה על-ידי חברת מרחביה אחזקות והשקעות, המחזיקה כיום ב-7% ממניות קרדיאק-סנס. מרחביה הודיעה שחלקה בגיוס הנוכחי יהיה 10%, כלומר 70,000 דולר. מרחביה השקיעה מחצית מההון שגוייס ביוני.

CardiacSense CEO Eldad Shemesh
מייסד ומנכ"ל אלדד שמש

חברת קרדיאק-סנס פיתחה אלגוריתם מיוחד המאפשר לעקוב אחר פעילות הלב וכלי הדם באמצעות פרמטר PPG, או בשמו המלא Photo Plethysmo Gram. מדידת PPG עוקבת אחר שינויים בנפח כלי הדם באמצעות מדידה אופטית לא פולשנית. על-בסיס האלגוריתם הזה היא פיתחה חיישן אופטי המאפשר לבצע מדידות של לחץ דם, דופק ובקרת פעילות הלב, כדי לספק התראות שעד היום התקבלו רק בבדיקת א.ק.ג (ECG) מסורבלת בבתי חולים ובמרפאות.

החברה השלימה בהצלחה ניסויים קליניים בבני אדם בבית חולים איכילוב ב-2016, במסגרתם לבשו כ-20 מטופלים בעלי הפרעות לב את השעון באופן רציף, ודיוק המדידה שהתקבל היה באיכות מקבילה לבדיקת א.ק.ג. לאחרונה היא חתמה על הסכם עם ענקית הבריאות קליבלנד קליניק מארה"ב, לפיו קליבלנד קליניק תייעץ לחברה ותגבש עימה את אסטרטגיית השיווק והמכירות, ואת מדיניות השיפוי מחברות הביטוח בארה"ב. בכוונת החברה להשיק את המוצר בשוק האמריקאי במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2018. היקף השוק שאליו היא פונה נאמד בכ-3 מיליארד דולר בשנה.

מנכ"ל קרדיאק-סנס, אלדד שמש, אמר שההון מסבב הגיוס הנוכחי ישמש למימון השלמת הניסויים הקליניים. "בכוונתנו גם להאיץ את המהלכים הרגולטוריים הנדרשים והגשת השעון לניטור מדדי הגוף לאישור FDA בארה"ב ואישור CE באירופה". חברת קרדיאק-סנס הוקמה בשנת 2009 וכיום היא מעסיקה 15 עובדים. עד היום הושקעו בחברה כ-3 מיליון דולר.

חברת מרחביה השקעות החלה לפעול כחברת נדל"ן והחל משנת 2014 היא שינתה את המודל העיסקי שלה וכיום הוא מתמקדת בביצוע השקעות בחברות הזנק בתחום מדעי החיים. חברות הפורטפוילו שלה כוללות את CDx (קליבלנד דיאגנוסטיקס. מוחזקת 8%) המפתחת שיטה לא פולשנית לאבחון מוקדם של סרטן באמצעות בדיקות דם, חברת יובנטאס (Juventas) המפתחת הליך לא-ויראלי לריפוי גנטי באמצעות תאי גזע וחברת קרדיאק-סנס. משרדי ההנהלה של החברה נמצאים ברמת גן.

ראו גם: קרדיאק-סנס המציאה מדידה אלטרנטיבית לא.ק.ג

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי