הטכנולוגיה של PrimeSense מאבטחת את iPhone X

15 אוקטובר, 2017

זיהוי הפנים של אפל מבוסס על מעבד בינה מלאכותית ומצלמת אינפרא-אדום ישראלית, המייצרת 30,000 נקודות אור סמויות על פניו של המשתמש, כדי לייצר מפה תלת מימדית פנימית

iPhone X Sensors

המערך הביומטרי המהפכני של הטלפון החדש של חברת אפל, iPhone X, פותח בישראל על בסיס הטכנולוגיה של חברת PrimeSense שנירכשה על-ידי אפל בשנת 2013 תמורת כ-350 מיליון דולר. מדובר בתכונה חדשה של הטלפון שייצא לשוק בחודש הבא, אשר מעוררת עניין רב מאוד בשוק.

iPhone X IDהחיישן הביומטרי של הטלפון מבוסס על מצלמת תלת-מימד שאפל העניקה לה את הכינוי TrueDepth Camera, אשר עובדת ביחד עם מעבד בינה מלאכותית ייעודי בשם A11 Bionic Neural Engine. המערכת לומדת את הפנים של המשתמש באמצעות אלגוריתם בינה מלאכותית מסוג רשת נוירונית, ומזהה אותו בכל מקום ובכל תנאי תאורה וזווית צילום.

בהמשך היא תלמד להגיב להתנהגות של המשתמש ולהעוויות הפנים שלו. בשלב הראשון המערכת תשמש כמנגנון אבטחה ביומטרי אשר ימנע שימוש לא מורשה בטלפון וימלא תפקיד מרכזי בזיהוי המשתמש כאשר הוא מבצע רכישות ותשלומים באמצעות הטלפון.

חברת המחקר הטכנולוגי Frost and Sullivan דיווחה השבוע שהטכנולוגיה פותחה על-ידי הצוות של חברת פריים-סנס לשעבר. היא מבוססת על חיישן אינפרא אדום (IR), אשר מאיר את פני המשתמש ב-30,000 נקודות אור בלתי נראות. המצלמה מתרגמת את האור המוחזר למפה תלת-מימדית של פני המשתמש ושומרת את המאפיינים הביומטריים הייחודיים של כל משתמש.

תמונת האינפרא-אדום הסמויה הזאת נשלחת אל המנוע העיבוד העצבי (neural engine), אשר מסוגל לבצע 600 מיליארד פעולות בשנייה, כדי לאפשר זיהוי מיידי. יעילות הזיהוי תתברר רק בחודש הבא, לאחר שהמכשיר החדש ייצא אל השוק.

להערכת החברה, החידוש העיקרי בטכנולוגיה הזאת, נעוץ בעובדה שאפל הצליחה להטמיע יישום כל-כך תובעני במערכת ההפעלה שלה iOS ובחומרה של סמארטפון, שמטבעה היא מוגבלת מאוד במשאבי מיחשוב ובאנרגיה. האנליסטים של החברה סבורים שאחד מהיעדים הבאים של אפל הוא שילוב הטכנולוגיה הזאת בתוך כלי-רכב. היא תאפשר להפעיל יישומים כמו מניעת גניבות וזיהוי מצב הנהג (עייפות, ריכוז וכדומה) במטרה להתריע מפני סכנות. בשורה התחתונה, פרוסט אנד סאליבן סבורה שהטכנולוגיה של פריים-סנס לשעבר תסייע לאפל להיכנס לשוק הרכב העתידי.

IPHONE ID SENSORS

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , טאבלט וסמארטפון