אינסייטק מגייסת 150 מיליון דולר לפי שווי של 460 מיליון דולר

14 דצמבר, 2017

במסגרת הגיוס התחייבה חברת Koch האמריקאית להשקיע 75 מיליון דולר תמורת 17% ממניות החברה. אינסייטק פיתחה טכנולוגיית אולטרא סאונד המאפשרת לבצע טיפולים לא פולשניים במוח. בקרוב תתחיל בניסוי היתכנות במסגרת טיפולים בסרטן המוח

insightec-exablatae-neuro

בתמונה למעלה: מערכת  Exablate Neuro של אינסייטק בתוך מכשיר MRI

חברת איסייטק  (Insightec) מטירת הכרמל, שפיתחה מערכת בלתי פולשנית לטיפול ברעד ראשוני, החלה במהלכים לגיוס ענק בהיקף של 75-150 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-460 מיליון דולר לפני הכסף. חברת אלביט מדיקל, המחזיקה בכ-31% ממניות אינסייטק, דיווחה לבורסה שהחברה חתמה על הסכם השקעה עם חברת Koch Disruptive Technologies (הנמצרת בבעלות Koch Industries) האמריקאית, שלפיה תשקיע קוך ביחד עם משקיעים נוספים, בין 75 ל-150 מיליון דולר בחברה תמורת מניות.

בשלב הראשון תרכוש קוך מניות של אינסייטק עד סוף ינואר 2018 בסכום של 75 מיליון דולר תמורת כ-17% ממניותיה. במקביל, תינתן הזדמנות למשקיעים נוספים, כולל בעלי המניות הקיימים בחברה, לבצע השקעה נוספת בהיקף של עד 75 מיליון דולר. בסיום התהליך ימנה דירקטוריון אינסייטק 9 חברים, כאשר כל אחד מארבעת המשקיעים הגדולים בחברה (כולל אלביט מדיקל) יהיה נציג בדירקטוריון. העיסקה תלויה באישור אסיפת בעלי המניות של החברה. בעקבות המהלך יצטמצם חלקה של אלביט מדיקל באינסייטק. במידה וההשקעה תסתכם ב-75 מיליון דולר, חלקה יהי 26%, במידה ויושקעו 150 מיליון דולר, משקלה יירד ל-22%.

חברת אינסייטק פיתחה מערכת ייחודית לטיפול בתופעת הרעד הראשוני (essential tremor). מדובר בהפרעה נוירולוגית שכיחה מאוד הפוגעת בתנועה של כחמישית מכל המבוגרים מעל גיל 65. ההפרעה מתאפיינת ברעד קצבי המתרחש תוך כדי ביצוע פעולות נגד כוח הכבידה. ההפרעה משפיעה בדרך כלל על הידיים, אך עלולה להשפיע גם על הראש, על הדיבור ועל הרגליים. הרעד הראשוני אינו מסכן חיים, אך עשוי לפגוע בצורה ניכרת באיכות החיים וביכולת התפקוד.

המערכת של אינסייטק מבצעת את הטיפול באופן לא פולשני וללא צורך בפתיחת הגולגולת. הטיפול מתבסס על טכנולוגיית אולטרסאונד ממוקד ומונחה MRI, אשר אינו פולט קרינה מייננת. המערכת עושה שימוש בגלי אולטרסאונד בעוצמה גבוהה כדי להשמיד את הרקמות המיועדות במוח, וכל זאת בזמן שהמטופל נמצא בהכרה מלאה ותחת מעקב MRI המספק הדמיה רציפה ושליטה בטיפול. הטכנולוגיה מבוססת על העובדה שקרינת אולטרא-סאונד בריכוז נמוך יכולה לעבור דרך רקמות הגוף בלא להשפיע עליהן. אולם כאשר היא ממוקדת לנקודה מסויימת, באותה נקודה קיימת רמת אנרגיה גבוהה הגורמת לחימום התאים ולהריסתם, בדומה למיקוד קרני השמש באמצעות עדשה. הטיפול אמור להביא להקלה מיידית ברעד. החברה פיתחה קסדה בעלת מקורות אולטרא-סאונד היקפיים, שכולם ממוקדים באתר המטרה הנדרש.

INSIGHTEC ULTRA SOUND
מיקוד קרינת אולטרא סאונד ממקורות שונים אל נקודה אחת

באמצע חודש נובמבר השנה השיגה אינסייטק אבן דרך משמעותית לקראת פתיחת השוק האמריקאי למוצר שלה: הסוכנות הפדרלית לביטוח רפואי עבור קשישים נוזקקים בארה"ב (The centers for Medicare and Medicaid Services) החליטה להעניק למערכת Exablate Neuro של אינסייטק מעמד של טיפול המאפשר החזר ביטוחי בגובה של כ-9,750 דולר. במקביל, גם מינהל המזון והתרופות בטאיוואן (TFDA) אישר את השימוש במכשיר לטיפול בחולי רעש ראשוני שאינם מגיבים לתרופות.

למרות שהודמה בשנת 1999, חברת אינסייטק נמצאת עדיין בשלבים המוקדמים של כניסה לשוק. בששת החודשים הראשונים של 2017 הסתכמו מכירותיה בכ-10.9 מיליון דולר, בהשוואה לכ-7.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אתשקד. השנה החברה הגבירה את מאמצי הפיתוח והשקיעה כמעט 12 מיליון דולר במחקר ופיתוח, בהשוואה לכ-7.8 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2016. המהלך הביא להגדלת הגרעון והחברה דיווחה על הפסד של כ-19 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2017.

ראוי לציין שביחד עם קבלת האישור הביטוחי בארה"ב, מנהל התרופות האמריקאית (FDA) העניקה לחברה אישור לבצע מחקר לבדיקת הבטיחות בשימוש במערכת Exablate Neuro בטיפול בסרטן המוח (Glioblastoma). אחד מהקשיים בטיפול בסרטן נובע מכך שהמחסום דם-מוח (blood brain barrier) מונע מתרופות להגיע ממחזור הדם אל הרקמה הממאירה במוח. החברה תבצע ניסוי בבית החולים האוניברסיטאי בבאלטימור, מרילנד, שבו היא תפעיל את מערכת Exablate Neuro באופן המאפשר לפתוח בצורה מבוקת את המחסום דם-מוח, על מנת להעביר את התרפותו מהגוף אל המוח.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי