קרן פימי השתלטה על ISI של התעשייה האווירית

28 דצמבר, 2017

ISI מספקת שירותי מודיעין ותצפית ללקוחות צבאיים, ממשלתיים ומסחריים באמצעות שני לוויינים שיוצרו על ידי התעשייה האווירית. סכום העסקה: כ-75 מיליון דולר

קרן פימי השלימה את העסקה לרכישת השליטה בחברת מודיעין החלל ISI (ImageSat International), שהיתה בבעלות התעשייה האווירית. אימג'סאט. פימי, המנוהלת על ידי ישי דוידי, רכשה מהתעשייה האווירית כ-53.6% ממניותיה של ISI תמורת 40 מיליון דולר וכן 35 מיליון דולר כהחזר הלוואת בעלים שנתנה התעשייה האווירית ל-ISI. כמו כן, כחלק מההסכם רכשה ISI מהתעשייה האווירית לוויין תצפית חדש מדגם EROS C. פימי תקבל בעסקה מניות בכורה במסגרתן יופעל מנגנון חלוקת רווחים בין התעשייה האווירית לבין קרן פימי.

ISI הוקמה בסוף שנות התשעים על ידי התעשייה האווירית ואלביט מערכות. החברה מספקת שירותי תצפית לוייניים באמצעות שני לוויינים שיוצרו על ידי התעשייה האווירית – EROS A ו-EROS B. החברה מספקת מודיעין לצבאות, ממשלות ולקוחות מסחריים באמצעות אמצעי תצפית מתקדמים, אנליסטים עם ניסיון מבצעי עשיר ופיתוח יכולות לימוד מכונה ואינטליגנציה מלאכותית. שירותים אלו מאפשרים ללקוחות החברה לקבל מודיעין ויזואלי ותמונות מצב עדכנית על אזור המטרה. ISI פועלת גם בזירה הימית ומציעה שירותי ניטור רציפים של כלי שיט בלב ים, לרבות חיזוי תנועה ויכולות איכון מהירות, ובמקביל פיתחה לאחרונה שירותי מודיעין כלכלי הכוללים ניטור יתרות נפט באתרי אחסון, מעקב רציף אחרי שרשרת אספקה של מפעלי ייצור ועוד.

החברה רשומה באנטילים ההולנדיים, וזאת כדי שתוכל לפעול גם מול לקוחות שאינם מעוניינים לקיים קשרים מסחריים גלויים עם ישראל. לחברה משרדים ראשיים בלימסול (קפריסין) ובתל אביב. החברה מעסיקה כ-40 עובדים, בהם מפעילי תחנת הבקרה של הלוויין הממוקמת במפעל מב"ת ביהוד, עובדי ארכיון התצלומים הנמצא בלימסול שבקפריסין, וכן מפעילים בתחנות הקולטות את התצלומים בעולם.

קרן פימי, אשר נוסדה ב-1996, היא קרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל, המנהלת נכסים בשווי של 5 מיליארד דולר . פימי רכשה עד כה שליטה ב-86 חברות ומימשה 56 מהן בעסקות בהיקף של 4.5 מיליארד דולר. הקרן מעסיקה כיום 25 אלף עובדים ומחזיקה ב-50 מפעלי ייצור בישראל ועשרות בחו"ל. בשנת 2017 השקיעה קרן פימי ב-6 חברות חדשות – בין היתר באורביט (Orbit) וב-PCB Technologies – בהיקף של מיליארד שקל ומימשה השקעות בהיקף כולל של למעלה מ-2 מיליארד שקל.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חלל , תעשייה ישראלית