תשובת מלאנוקס לקרן סטאבורד: תוצאות שיא

21 ינואר, 2018

מלאנוקס הכריזה על תוצאות שיא ויעד מכירות של עד 990 מיליון דולר בשנת 2018. יכול להיות שהמספרים האלה ישכנעו את בעלי המניות שלה לבלום את נסיון ההשתלטות של קרן סטארבורד הניו-יורקית

Mellanox HQ

פרסום התוצאות השנתיות של חברת מלאנוקס בסוף השבוע היה מהלך טקטי מבריק, שהעמיד את הקרן האקטיביסטית מניו-יורק, סטארבורד (Starboard Value) באור מביך. הקרן המחזיקה בכ-10.7% ממניות מלאנוקס שלחה ביום ה' האחרון מכתב לבעלי המניות של החברה, ובו טענה שלאור הביצועים הגרועים של מלאנוקס, היא מבקשת לאשר 9 דירקטורים מטעמה לניהול החברה. מכיוון שבמלאנוקס יש רק 9 דירקטורים, פירוש הדבר הדחה של כל הדירקטוריון הקיים, ומינוי דירקטורים מטעם סטאבורד, כולל מנכ"ל קרן סטאבורד, פיטר פלד.

אלא שמספר שעות לאחר מכן פירסמה מלאנוקס את תוצאות הרבעון האחרון של 2017, שהעמידו את הטיעון של סטרבורד באור בעייתי: ברבעון האחרון של 2017 צמחו המכירות ב-7% והסתכמו בכ-238 מיליון דולר. הרבעון גם אופיין בריווחיות גבוהה מאוד של 64.1%. גם בסיכום השנתי הציגה מלאנוקס תוצאות שיא: מכירות של כ-864 מיליון דולר בהשוואה ל-857.5 מיליון דולר ב-2016, ורווח גולמי של כ-65% בשנה. אומנם הצמיחה היא קטנה מאוד בהשוואה לשנים קודמות, אולם מלאנוקס פיצתה על כך בתחזית אופטימית לשנת 2018: היא צופה מכירות של 970-990 מיליון דולר ורווח גולמי של 68%-69%.

מניית מלאנוקס בשנה האחרונה בנסד"ק
מניית מלאנוקס בשנה האחרונה בנסד"ק

נשיא ומנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן, אמר ששנת 2017 היתה מבחינת החברה שנת השקעות ושינוי בתמהיל המוצרים. "המכירות של מוצרי איתרנט צמחו ב-11% ברבעון האחרון, אודות לאימוץ פתרונות 25gigabit של החברה בכל האזורים הגיאוגרפיים. המכירות של מתגי איתרנט צמחו ב-41%. המכירות ללקוחות בעלי מערכות עתירות מיחשוב ובינה מלאכותית צמחו ב-13% לאורך השנה. זו הצלחה של אסטרטגיה רב-שנתית לגיוון המוצרים".

שבב BlueField יורגש ב-2019

בשיחת הוועידה וולדמן הודה שהחברה נתקלת בתחרות גוברת בתחום כרטיסי האיתרנט (Ethernet NIC), מצד חברות כמו אינטל, ברודקום ו-Cavium. "אבל אנחנו לא עומדים במקום ומפתחים מנועי האצה והסטת עומסים חדשים, כמו BlueField SmartNIC". הכרטיסים החדשים מבוססים על שבב BlueField החדש של מלאנוקס, אשר פותח על בסיס טכנולוגיות של חברת איזיצ'יפ הישראלית, שמלאנוקס רכשה בתחילת 2016 תמורת כ-811 מיליון דולר.

השבב החדש הוכרז רק בחודש אוגוסט 2017, כאשר בתחילת החודש הזה (ינואר 2018) נישלחו רכיבי דוגמה לכה עשרות לקוחות. להערכת וולדמן, במהלך השנה הקרובה הוא יהיה בפיתוח והלקוחות יתמקדו בעיקר בפיתוח התוכנות עבורו. כלומר מבחינת מלאנוקס, המכירות המשמעותיות הראשונות צפויות להיות בשנת 2019, ולהגיע להיקף גדול כנראה רק ב-2020.

למידע נוסף: BlueField

סטארבורד מנסה להדיח את הדירקטורים של מלאנוקס

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת