סטארבורד דורשת להדיח את הדירקטורים של מלאנוקס

18 ינואר, 2018

האתגר הגדול ביותר של איל וולדמן אינו ניהולי או טכנולוגי - אלא בלימת ההשתלטות של קרן סטארבורד שרכשה 10.7% ממניות מלאנוקס, ודורשת להדיח את הדירקטוריון הנוכחי

Mellanox CEO Eyal Waldman

לאחר שרכשה 10.7% ממניות חברת מלאנוקס בחודש נובמבר 2017, ולאחר ששלחה מכתב גלוי בשבוע שעבר לנשיא ולמנכ"ל איל וולדמן שבו התלוננה על ביצועי המניה של מלאנוקס, נכנסת הקרן האקטיביסטית האמריקאית סטארבורד (Starboard Value) לשלב הבא במאבק השליטה על חברת מלאנוקס, ודורשת למנות דירקטורים מטעמה. במכתב שהקרן שלחה אתמול למלאנוקס היא הודיעה שהיא מעלה לבחירה תשעה דירקטורים מטעמה, שיובאו להצבעה בפני אסיפת בעלי המניות של החברה. למעשה, מדובר בהחלפת כל הדירקטוריון, מכיוון שכיום מונה הדירקטוריון של מלאנוקס תשעה חברים בלבד.

הנבחרת של סטארבורד

הדירקטורים שהקרן מבקשת למנות הם: מארי קרנסטון, עורכת דין ודירקטורית בחרת ויזה, ולשעבר דירקטורית בחברת International Rectifier עד למכירתה לאינפיניאון בשנת 2015. פיטר פלד, חבר פעיל בקרן סטאבורד, דירקטור בחברת מארוול ולשעבר מנהל קרן Ramius, שהיא גוף בתוך סטאבורד שבעבר ניסה להשתלט על חברת DSPG הישראלית. יונתן קאזאם, לשעבר מנהל קבוצת המיחשוב המקבילי באינטל (Visual and Parallel Computing Group).

תומאס לייסי, דירקטור בחברת DSPG ולשעבר מנכ"ל חברת Tessera. לפני-כן שימש כמנהל קבוצת הרכיבים בחברת פלקס, כשהיא עדיין נקראה Flextronics. אפרת מקוב, לשעבר סמנכ"לית הכספים של אלווריון ואלדין, ובעבר הרחוק יותר סגנית נשיא לכספים בחברת צ'ק פוינט. ג'ון אולסון, ששימש כמנהל הכספים של חברת Xilinx בשנים 2005-2016. ג'פרי סמית, מנכ"ל ומנהל ההשקעות הראשי של קרן Starboard Value. יורג טיטינגר, ששימש כמנכל סיליקון גרפיקס משנת 2012 עד מכירתה ל-HP בשנת 2016. לפני-כן מילא תפקידי ניהול ב-Advantest ובחברת KLA-Tencor. גרגורי ווטרס, לשעבר נשיא ומנכ"ל Integrated Device Technology. כיום הוא חבר בהנהלת איגוד תעשיות השבבים (SIA).

עימות מותח עם פרסום התוצאות השנתיות

בתגובה, חברת מלאנוקס פירסמה הצהרה המביעה תמיכה מלאה בדירקטוריון הקיים: "חברי מועצת המנהלים של מלאנוקס מחויבים לשיפור הערך עבור בעלי המניות וימשיכו  לפעול לטובת החברה ולטובת כל בעלי המניות. תחת הנהגת מועצת המנהלים וחברי ההנהלה שלנו, ובתמיכת 2,900 העובדים שלנו בכל רחבי העולם, מלאנוקס הפכה למובילה בפתרונות קצה-לקצה חדשניים לחיבור שרתים ופלטפורמות אחסון, ואנו מחזיקים במקומות  הראשון והשני במרבית השווקים המרכזיים בהם אנו פועלים".

החברה גם האשימה את הקרן בחוסר כנות: "חברי הדירקטוריון שלנו וצוות ההנהלה הבכירה קיימו מספר דיונים ופגישות עם Starboard Value בחודשים האחרונים, כולל מפגש פנים מול פנים במשרדי החברה בישראל ביום שני השבוע. למרות הדיונים המתמשכים והשיח הפתוח שלנו, Starboard  לא ניסו לדון אתנו בנושא המועמדים שלהם לפני שהציעו את רשימת המועמדים מצדם, עליה שמענו היום לראשונה בתקשורת". התיזמון של המכתב אינו מקרי: היום תפרסם מלאנוקס את תוצאות הרבעון האחרון ואת התוצאות השנתיות של שנת 2017. התוצאות הפיננסיות והתחזית לקראת שנת 2018, עשויים להפוך את שיחת הוועידה היום לארוע שיתמקד בנסיונות ההשתלטות של סטארבורד, ולא בעטכנולוגיות של מלאנוקס.

נאמנות המשקיעים עומדת למבחן

האתגר שקרן סטארבורד הניחה על סף דלתה של חברת מלאנוקס, ישמש אבן בוחן למערכת היחסים שהחברה בנתה עם בעלי המניות המרכזיים שלה. עשרת בעלי המניות הגדולים ביותר מחזיקים בכ-51.3% ממניות החברה. בהם נמצאים משקיעים ותיקים מאוד, כמו חברת אורקל אשר השקיעה במלאנוקס מתחילת דרכה ומחזיקה בכ-7.4% מהמניות.

Mellanox Stock Holders
עשרת בעלי המניות הגדולים ביותר בחברת מלאנוקס

ביחד עם ההשקעה של איל וולדמן (3.78%), מדובר ביותר מאשר שווי ההשקעה של סטארבורד (שהוא 10.7%, ולא 9.8% כפי שמופיע באתר המשקיעים של מלאנוקס). אלא שהמבחן הגדול טמון במערכת היחסים שמלאנוקס טוותה עם המשקיעים הקטנים יותר, אשר רובם מחזיקים בשיעור קטן יחסית של 0.5%-2.0%. זהו מבחן נאמנות, שרגשות, אכזבות או נאמנות לחברה, ישפיעו לא פחות מאשר ניתוח מניות טכני.

להרחבות נוספות אודות סטארבורד:

העובדים נפלו קורבן למאבק השליטה

נכשל נסיון ההשתלטות על DSPG

קונסורציום סיני חטף את ISSI מידיה של Cypress

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת