סאטקום מכרה אג"ח כדי לממן עיסקת רכש עתידית

4 פברואר, 2018

החברה עדיין לא רכשה חברות אחרות. סאטקום השלימה גיוס הון של כ-44.5 מיליון שקל, באמצעות שני סבבים של הנפקת אג"ח ואופציות לשוק המוסדי ולציבור. על-פי דיווחים, אלוביץ' הציע לרכוש את הבעלות בסאטקום

חברת סאטקום מערכות (Satcom), שבשליטת קבוצת יורוקום, השלימה בשבוע שעבר גיוס הון של 44.5 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח ב' וכתבי אופציות סדרה 2 למגזר המוסדי ולציבור. ל-TechTime נודע שמטרת הגיוס היא לבצע פעילות רכש של חברות ופעילויות בתחומה של החברה. עד כה לא ביצעה החברה רכישות של חברות אחרות בתחום, ונראה כי השלמת הגיוס מסמנת שלב חדש באסטרטגיית ההתרחבות של החברה. דן זייצ'ק מנכ"ל החברה אמר לאחר השלמת הגיוס, "הצלחת הגיוס מהווה אבן דרך משמעותית במימוש אסטרטגיית הצמיחה של סאטקום מערכות".

גיוס ההון התבצע בשני שלבים: מכרז למגזר המוסדי ומכרז לציבור. בשלב המכרז הציבורי גייסה סאטקום 35 מיליון שקל ואילו במכרז הציבורי גייסה החברה כ-9.5 מיליון שקל נוספים. שני הסבבים נענו בביקושים שהיו גבוהים ממספר יחידות האג"ח וכתבי האופציות שהציעה החברה לשני המגזרים. הנפקת אגרות חוב מוצלחת לסאטקום מערכות: במכרז המוסדי זכתה החברה לביקושים גבוהים במיוחד בהיקף של כ-100 מיליון שקל, כמעט פי שלושה מכפי שביקשה החברה לגייס.

סאטקום פועלת בשני תחומים עיקריים: מתן שירותי תקשורת נתונים ושירותי תקשורת לוויינית ניידת. הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2017 עלו ב-27% ל-31.7 מיליון דולר, כאשר תחום תקשורת הנתונים מהווה כ-80% מהכנסות החברה ואילו תחום התקשורת הלוויינית מהווה כ-18% מכלל ההכנסות. מנוע הצמיחה המרכזי של החברה הוא שוק האינטרנט והסלולר באפריקה, הנמצא בצמיחה מהירה בשנים האחרונות, והיה אחראי לכ-90% מהכנסותיה. סאטקום מספקת עבור השוק הזה תחנות קליטה ושידור לווייניות זעירות (VSAT-Very Small Aperture Terminal) המשמשות מפעילים סלולריים וספקי אינטרנט לאספקת תשתית תקשורת באתרים מרוחקים, מכיוון שהן מאפשרות לספק את השירות באמצעות לוויין, ולא באמצעות תחנות ממסר סלולריות או כבלי תקשורת פיסיים, דוגמת סיבים אופטיים.

חברת סאטקום היא חלק מקבוצת יורוקום הנמצאת בשליטת שאול אלוביץ'. בעקבות המשבר הפיננסי שאליו נקלעה הקבוצה, נמצאות כעת מניות סאטקום בידי בנק הפועלים ובנק דיסקונט. שני הבנקים מנהלים מגעים למכירת הקבוצה לאיש העסקים נתי סיידוף. בחודש שעבר דיווח העיתון "כלכליסט", שאלוביץ' הציע לבנקים לרכוש בעצמו את מניות השליטה בסאטקום תמורת 40 מיליון שקלץ סאטקום היא החברה הציבורית הקטנה ביותר בקבוצת יורוקום. עם זאת, לאור שווי השוק של החברה בבורסה, העומד כעת על 46 מיליון שקל, הבנקים מנסים לאתר קונה אחר שיציע סכום גבוה יותר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , מיזוגים ורכישות , תקשורת אלחוטית