קרן פימי רוכשת את חברת Aitech ב-30 מיליון דולר

10 פברואר, 2018

אייטק, המייצרת מערכות מוקשחות לתעשיות הצבא, התעופה והחלל, מפעילה מרכז ייצור בהרצליה. בכוונת הקרן לאחד את מטות החברה ולרכז את פעילותה בישראל

רכישה נוספת לקרן פימי (FIMI) בתחום הביטחון והחלל. קרן ההשקעות של ישי דוידי רוכשת את הבעלות המלאה בחברה Aitech Defense Systems האמריקנית תמורת 30 מיליון דולר. כך מסר העיתון דמרקר. אייטק, שמפעילה מתקן ייצור בהרצליה פיתוח, מספקת מערכות אלקטרוניות מוקשחות בעלות עמידות גבוהה המיועדות לתעשייה הביטחונית ולתעשיות התעופה והחלל.

אייטק מייצרת מערכות מחשב, ספקי כוח, כרטיסי תקשורת ומוצרים מוקשחים (Rugged) שמתוכננים לעמוד בפני תנאי טמפרטורה, לחץ וקרינה קיצוניים. המערכות של החברה מסוגלות לפעול גם בטמפרטורות בין 45 מעלות מתחת לאפס ל-85 מעלות מעל האפס, שהייה בגבהים של עד 70,000 רגל, לחות של 100% ורמות קרינה. המערכות המוקשחות משמשות להפעלת מערכות קריטיות במערכות צבאיות, מוטסות ומערכות הפועלות בחלל. בין לקוחותיה של החברה ניתן למצוא את בואינג, לוקהיד מרטין, רפאל והתעשייה האווירית.

חלק מסכום העסקה ישמש לרכישת מלוא מניות החברה מידי קבוצת משקיעים הולנדיים, המחזיקים כעת בבעלות החברה, וסכום נוסף יוזרם לקופת החברה לצורך האצת הצמיחה העסקית.  מנוע הצמיחה המרכזי של החברה הוא הפעילות בתחום החלל. הרכישה הזו מהווה חלק מהאסטרטגיה של פימי לרכוש חברות זרות שיש להן פעילות בישראל. הרכישה הזו מהווה חלק מהאסטרטגיה של פימי לרכוש חברות זרות שיש להן פעילות בישראל, והקרן מתכוונת לאחד את מטות החברה ולרכז את פעילותה בישראל.

אייטק, אשר נוסדה ב-1983, מנוהלת על ידי משה טל, ישראלי לשעבר. החברה מפעילה שני אתרי ייצור, בקליפורניה ובהרצליה, ומעסיקה כ-170 עובדים, מתוכם  מ-100 בארצות הברית והיתר בישראל. מדובר בחברה רווחית, אשר מחזור הכנסותיה השנתי נאמד בכ-30-40 מיליון דולר עם רווח תפעולי של כ-4 מיליון דולר. עבור פימי מדובר ברכישה נוספת של חברה בתחום התעופה והחלל, וזאת לאחר שרכשה בחודש אוגוסט את השליטה בחברת אורביט (Orbit) תמורת 38 מיליון דולר.

את הרכישה הוביל גילון בק, שותף בכיר בקרן פימי, שציין כי אייטק היא חברה בעלת ידע ייחודי בתחום הצומח משמעותית. "החברה פועלת עשרות שנים בתחום המצריך ידע ויכולות מוכחות, מכיוון שמוצרי החברה אחראים להפעלת מערכות קריטיות. החברה הוכיחה יכולת חדשנות בפיתוח מוצרים חדשים שצפויים לפרוץ לשוק כבר ב-2018". עוד הוסיף בק כי "החברה חווה גידול משמעותי בצבר ההזמנות לשנים הקרובות, ואף נאלצת לדחות פרויקטים בגלל הביקושים הגבוהים למוצריה. בכוונת פימי לתמוך בחברה הן בהיבט הכספי והן במשאבים ניהוליים על מנת למצות את פוטנציאל הצמיחה המשמעותי שעומד בפניה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חלל , מיזוגים ורכישות , תעופה וביטחון