קואלקום מרחיבה את אסטרטגיית הדור החמישי באמצעות IoT

15 פברואר, 2018

קואלקום מתכננת להוציא אל השוק מודולי תוכנה המוטמעים במודמים שלה ומאפשרים ניהול של רכיבי קצה באמצעות הענן. מדבר במודל עסקי חדש, שבו מחיר הרכיב ייקבע על-פי רמת השירות

QUALCOMM 5G

במסגרת ההיערכות לקראת הפעלת רשתות הדור החמישי העתידיות (5G), מרחיבה חברת קואלקום (Qualcomm) את הפתרונות שהיא מפתחת עבור שוק ה-IoT התעשייתי והארגוני, במטרה להפוך את הדור החמישי לתשתית התקשורת של ה-IoT. במסגרת הזאת, היא הכריזה על חבילת תוכנה חדשה בשם Wireless Edge אשר תימסר בקרוב ללקוחות חדשים, לאחר שתוטמע במודמים החדשים של החברה.

תוכנת שירותי הקצה החדשה, Wireless Edge, תותקן ברכיבים העתידיים של קואלקום ומיועדת לספק יכולת ניהול של מיליארדי מכשירי קצה באמצעות הענן. התוכנה צפויה לתמוך באמצעות API חדשים במספר ערכות שבבים ייעודיות לתחום ה-IoT, ולאחר מכן בפלטפורמות Qualcomm Snapdragon נבחרות.

שירותי Wireless Edge מיועדים להקל על ביצוע אינטגרציה, עיבוד, ניתוח, למידה וחילופי מידע מאובטחים בין מכשירים מחוברים. הם גם פותחים בפני קואלקום מודל עסקי חדש: מודולי Wireless Edge תוכננו לתמוך בערכות השבבים החדשות במתכונת של "שבב בתור שירות" (Chipsets as a Service), שבמסגרתו היכולות של ערכת שבבים מסוימת יוכלו להתממש באמצעות שירותי הקצה האלחוטיים אשר יסופקו ללקוח. פירוש הדבר שחומרות אחידות יעניקו יכולות שונות, בהתאם להסכם התמיכה והשירות. כלומר, מחיר הרכיב ייקבע על-פי רמת השירות.

שירותי הקצה האלחוטי של יוצעו תחילה במודם LTM9206 LTE עבור מוצרי IoT תעשייתיים, מודם MDM9628 LTE לתעשיית הרכב האוטונומי ובמודמי QCA4020 עבור מוצרי IoT ביתיים, הדורשים קישוריות ואבטחה מהימנים ביותר. התמיכה הראשונית של שירותי קצה האלחוטיים של קואלקום בערכות שבבים אלו צפויה להיות זמינה במהלך המחצית השנייה של שנת 2018. במקביל, הכריזה קואלקום על ערכת הפיתוח LTE IoT SDK החדשה, אשר תומכת במודם הרב-תכליתי MDM9206, במטרה לאפשר פיתוח התקני IoT המבוססים על תקשורת סלולרית בדור הרביעי. הערכה תצא לשוק במחצית הראשונה של 2018.

מטרתה המרכזית של ערכת הפיתוח החדשה הינה תמיכה במפתחים כאשר הם מריצים תוכנה מותאמת אישית על-גבי מעבד Cortex A7 הנמצא בתוך ה-MDM9206, ולספק גישה ליכולות נוספות של MDM9206, דוגמת מערכת הניווט הלוויינית GNSS. המעבד בתוך המודם MDM9206 LTE IoT מייתר למעשה את הצורך במיקרו-בקר חיצוני, כדי להוריד עלויות, ושפר את אורך חיי הסוללה ואת אבטחת ההתקן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת