סיוה שילבה בינה מלאכותית במודם של הדור החמישי

24 פברואר, 2018

פלטפורמת PentaG החדשה של סיוה מפתיעה את התעשייה עם יכולת עיצוב אלומה (beamforming) הממומשת באמצעות מעבד בינה מלאכותית מבוסס רשת נוירונית, במקום בגישה המסורתית המבוססת על חיפוש במסד הנתונים

CEVA DSP

חברת סיוה (CEVA) מהרצליה קידמה את טכנולוגיית רשת הנוירונים שלה צעד אחד קדימה, ושילבה אותה בתוך פלטפורמת קניין רוחני (IP) חדשה עבור פיתוח וייצור המודמים רבי העוצמה של הדור החמישי (5G). פלטפורמת PentaG תוצג לראשונה במסגרת תערוכת MWC השבוע בברצלונה. במסגרת החשיפה, CEVA תבצע הדגמה משותפת עם חברת קיסייט (Keysight Technologies) שבה היא תופעל ביחד עם תוכנת Signal Studio עבור הדור החמישי של קיסייט, ותראה יכולות הורדת מידע במספר תרחישי MIMO.

פלטפורמת PentaG כוללת את אבני הבניין הנחוצות לתכנון מודמים עבור מערכות הדור החמישי לתקשורת נתונים רחבת פס (enhanced Mobile Broadband – eMBB) בהתאם לתקן המעודכן 3GPP 5G New Radio (NR) Release-15. עד היום סיפקה סיוה מעבדי DSP עבר מודמים של טלפונים מהדור השני, הדור השלישי והדור הרביעי (4G LTE). להערכת החברה, כ-8 מיליארד מכשירים בעולם סופקו ללקוחות עם מודמים המבוססים על הקניין הרוחני שלה למעבדי DSP.

סביבת פיתוח מלאה, כולל כרטיס חומרה

מדובר בפרוייקט הגדול ביותר של CEVA בתחום ארכיטקטורת התקשורת למודמים. פלטפורמת פנטאג כוללת מעבדים סקלריים, מעבדים וקטוריים וסט פקודות ייעודי חדש עבור תקשורת 5G. היא כוללת את מעבד CEVA-XC4500 DSP הקיים בתוספת שינויים בסט הפקודות שלו שנועד להאיץ את העיבוד של שידורי 5G, אשכול של מעבדי DSP סקלאריים מסוג CEVA-X2 לניהול הקישוריות הפיסית, מאיצים לטיפול בקוד לאיתור ולתיקון שגיאות (LDPC Encoder and Decoder accelerators).

אולם גולת הכותרת בפלטפורמה החדשה הוא מעבד בינה מלאכותית (5G AI Processor) שסיוה שיבצה בה, המבוסס על שימוש במתודות של לימוד מכונה כדי לממש פונקציות של עיצוב אלומת שידור וקליטה (beamforming) והתאמת המודם לשינויים במאפייני השידור והקליטה המאפיינים את פעולת המודם בהתאם לעידכון האחרון של תקן 5G-NR Release15. החברה העריכה ששימוש ברשתות נוירוניות במקום בגישה המסורתית של חיפוש בתוך מסד הנתונים, מגדילה את קיבול השידור והקליטה בכ-20% ומספקת ביצועים טובים יותר מאשר פתרונות אחרים.

דיאגרמת מלבנים עקרונית של פלטפורמת PentaG
דיאגרמת מלבנים עקרונית של פלטפורמת PentaG

פלטפורמת PentaG תומכת בכל התרחישים של 5G eMBB, כולל תקשורת במתכונת של Standalone שבה המערכת פועלת רק באמצעות פרוטוקול 5G eMBB, והן במתכונת של non-standalone שבה היא פועלת במיחד עם מודם LTE. כמו-כן, היא מותאמת לתקשורת בגלים מילימטריים (mmWave) ותקשורת בתדרים החופשיים שמתחת ל-6GHz, כלומר Wi-Fi.

הפלטפורמה מופיעה ביחד עם סביבת חומרה ותוכנה מלאה, כולל כרטיס פיתוח מבוסס FPGA, המאפשרים ללקוחות להתחיל מייד בפיתוח התוכנה למכשירים ולהאיץ את הפיתוח שלהם. סיוה תתחיל לספק רשיונות שימוש ללקוחות נבחרים ברבעון השני של 2018, ותעבור ברבעון השלישי לאספקה כללית.

למידע נוסף על מעבד הבינה המלאכותית לדור החמישי: PentaG

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני