נטירא גייסה 80 מיליון שקל למערכת ניטור רפואי מרחוק

31 אוקטובר, 2023

פיתחה מערכת לניטור-מרחוק של מאפיינים פיזיולוגיים של האדם, על בסיס טכנולוגיית מכ"ם בטווח התדרים 116GHz-123GHz. המערכת כוללת שבב מכ"ם המיוצר ב-ST. פוקסקון תבצע את הייצור ההמוני

חברת נטירא טכנולוגיות ( Neteera) מירושלים סגרה את הרחבת סבב גיוס B בהיקף של כ-6.7 מיליון דולר. הסבב הובל על-ידי קרן Aescuvest הגרמנית המתמחה בתחום הבריאות ועל-ידי חברת פוקסקון (Foxconn Technology) הטאיוואנית. חלקו הראשון של הסבב, בהיקף של כ-13 מיליון דולר, הושלם בחודש אפריל 2023. בסך הכל, סבב הגיוס שהחל באפריל מסתכם בכ-80 מיליון שקל. נטירא הוקמה בשנת 2015 ומפתחת מערכת רפואית המספקת זיהוי-מרחוק של מאפיינים פיזיולוגיים של האדם.

הטכנולוגיה מתבססת על קרינה אלקטרומגנטית המוחזרת מהגוף. המערכת של החברה כוללת יחידת שידור וקליטה המבוססת על שבב מכ"ם ייעודי המיוצר בחברת STMicroelectronics, מערכת עיבוד מידע בענן, וממשק משתמש במחשב המאפשר לקבל את המידע. שבב המכ"ם משדר וקולט אותות בטווח התדרים של 116GHz-123GHz, אשר מאפשרים לזהות פרמטרים פיזיולוגיים באמצעות ניטור תנועות זעירות של העור (Skin's Micro-movements) במהלך הנשימה והדופק. הגילוי נעשה באופן אוטומטי, ללא מגע פיסי וממרחק של עד 1.5 מטרים מהמטופל.

המערכת של החברה קיבלה אישור FDA, והמכירות הראשונות החלו השנה בארה"ב. עם השלמת הגיוס, מסרה החברה שיש בידיה צבר הזמנות גדול, ושההון שגוייס ישמש להאצת הייצור והבאת המוצר לשוק. השתתפות פוקסקון בגיוס מלמדת שהיא צפויה לייצר את המערכות. "אנחנו גאים לשתף פעולה עם חברה כמו פוקסקון", אמר מנכ"ל נטירא, יצחק ליטמן. "הגיוס הזה והשותפות האסטרטגית של פוקסקון יפתחו דלתות רבות ויאפשרו לנו לקדם את המטרה שלנו: שיפור הטיפול בחולים תוך הפחתת העומס על הצוות הקליני, והצלחת חיים".

מנהל ההשקעות הראשי בחברת Foxconn Technology שהיא קבלנית הייצור האלקטרוני הגדולה בעולם, ויליאם האנג, הסביר: "נאטירה היא חברת פיתוח טכנולוגיות רפואיות מצויינת. אנחנו שמחים להשתתתף בגיוס ההון של החברה ולהיות שותף הייצור שלה. פוקסקון תספק לנאטירה תמיכה מלאה בייצור המוני של מערכת הניטור האלחוטית".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , גיוסי הון , השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: Neteera , VC , מכ"ם , מכשור רפואי