טכנולוגיית מיקום מפתיעה של Newsight ו-SixDOF הישראליות

14 מרץ, 2018

מודול איתור המיקום של Sixdof יתבסס על חיישן הצילום של Newsight Imaging ויספק למערכות AR/VR יכולת התמצאות ברזולוציה של 1,000 תמונות בשנייה ובהשהייה של  2mSec בלבד

Newsight Imaging

חברת Sixdof Space הירושלמית וחברת Newsight Imaging מנס ציונה מפתחות טכנולוגיה חדשה לאיתור מיקום וזווית מדוייקים אשר מיועדת לשפר את המהירות והדיוק של מערכות מיקום (positional tracking) המצויות כיום בשימוש במערכות מציאות מדומה (AR/VR). הטכנולוגיה מבוססת על חיישן תמונה ממשפחת NSI3000 של חברת ניוסייט, ועל אלגוריתם חדשני של Sixdof.

הבעיה שחברת סיקסדוף מתמודדת איתה היא האיטיות של מערכות המיקום הקיימות היום במכשירים. המערכות מהדור הנוכחי מבוססות על מצלמות המנתחות את תמונת הסביבה, ומפיקות מהניתוח תובנות לגבי תנועת הראש. אלא שהדבר גוזל משאבי הספק רבים ואורך זמן רב מאוד. התוצאה שהיא שקיימת חוסר התאמה בין תנועת הראש של המשתמשים לבין המידע המוצג באבזרי AR/VR, ולכן אנשים רבים סובלים מבחילות וכאבי ראש לאחר זמן קצר שבו הם משתמשים באבזרים.

ניצול של צירי מיקום זמינים

חברת סיקסדוף פיתחה גישה חדשה: היא מנצלת מקורות תאורה קיימים, כמו מנורות חשמל, פנסים ואפילו השמש, ומתייחסת אליהם כאל מקורות קרינה, שהיחס בינם ובין האבזר מאפשר לעקוב בדייקנות אחר תנועת הראש, ולקבל מיקום מדוייק בכל 6 צירי התנועה. מכאן גם נובע שמה של החברה, המרמז לביטוי 6DoF, שהוא קיצור של Six degrees of freedom. אלא שכדי לממש את המערכת היא נזקקה לחיישן יעיל וזול, שאותו היא מצאה אצל חברת ניוסייט בנס ציונה שהוקמה כמעט בחשאי לפני קצת יותר משנה. החברה מתמקדת בפיתוח וייצור מודולי מצלמה עבור יישומי ראיית מכונה, הכוללים שבב עיבוד וחיישן אופטי.

המוצר הראשון של החברה הוא השבב NSI3000 הכולל מעגל עיבוד אנלוגי ודיגיטלי וחיישן אינפרא-אדום בשבב יחיד, המשמש בין השאר במערכות LiDAR המותקנות על-גבי רובוטים, כדי למנוע התנגשויות בינם לבין הסביבה ואפילו בני-אדם. החיישן מיוצר בחברת טאואר-ג'אז בטכנולוגיית CMOS וכולל גם את המעגלים האנלוגיים (Pixel Array Analog to Digital) והמעגלים הלוגיים לעיבוד האות. החיישן התמונה בתוך המודול כולל 2048 פיקסלים הבנויים בתצורה של פיקסלים גדולים ופיקסלים קטנים. הפיקסלים הגדולים (4µm x 8µm) מאורגנים בארבע שורות ומעניקים רגישות גבוהה. הפיקסלים הקטנים יותר (4µm x 4µm), מאורגנים גם בהם בארבע שורות ומעניקים לחיישן רזולוציה גבוהה.

מייסדי החברה הם המנכ"ל אלי אסולין והטכנולוג הראשי איל יצקן. שניהם בעלי ותק של יותר מ-25 שנה בתעשיית השבבים הישראלית והתחילו בחברות כמו מוטורולה ודיגיטל. הם גם יוצאי חברת בחברת TransChip, אשר פיתחה חיישני תמונה מבוססי CMOS ונירכשה על-ידי סמסונג בשנת 2007 תמורת כ-70 מיליון דולר. אסולין סיפר ל-Techtime שהחברה תבצע התאמות מיוחדות במשפחת חיישני NSI3000 שלה, כדי להתאים אותם למודולים של סיקסדוף.

יציאה לשוק ב-2019

אסולין: "הם מתכננים להתקין שלושה חיישנים בכל מודול, ולכן אנחנו מפתחים עבורם גרסה של החיישן המותאמת במיוחד לצרכים שלהם, גם בביצועים וגם בעלויות". חברת ניוסייט פועלת מנס-ציונה ומירושלים ומעסיקה היום 27 עובדים. עד היום החברה גייסה כ-5.4 מיליון דולר, הרוב ממשקיעים סיניים והשאר מהמדען הראשי ברשות החדשנות. בימים אלה החברה מתחילה בהיערכות לסבב גיוס נוסף בהיקף של כ-15 מיליון דולר.

גם סיקסדוף היא חברה צעירה, שהוקמה בפברואר 2017 וקיבלה מימון של כ-850 אלף דולר מהמדען הראשי. החברה הוקמה על-ידי היזם מרק גולדפרב (מנכ"ל), הטכנולוג הראשי דניאל גרינספאן ששימש כמפתח בכיר בסיסקו, מארוול וצורן ועל-ידי ד"ר קלוני ליברמן שהגיע מ-Lumio ומחברת Nanonic Imaging. החברה השתתפה בחממת ראנווויי של סמסונג ולפני כשבוע הכריזה על השלמת הפיתוח של הטכנולוגיה, המאפשרת מעקב מיקום מדוייק ברזולוציה של 1,000 תמונות בשנייה ובהשהייה של  2mSec בלבד. החברה מתכננת להוציא לשוק כרטיס פיתוח ראשון במהלך הרבעון הנוכחי של השנה ולהתחיל במכירות מסחריות בתחילת 2019.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , סמיקונדקטורס