אלוט נוטשת את הטלקום והופכת חברת אבטחה

25 מרץ, 2018

בלעדי ל-Techtime: אלוט מתמקדת ב-2018 בשיווק פלטפורמת אבטחה המאפשרת לספקיות תקשורת למכור שירותי תקשורת מאובטחים לטלפונים, למחשבים ולאבזרי IoT ביתיים. המנכ"ל ענתבי: "זו הזדמנות בסדר גודל של מיליארדים"

Allot CEO Erez Antebi

חברת אלוט תקשורת (Allot) מהוד השרון נוטשת את תחום חומרת הטלקום ווהופכת לחברת אבטחה המספקת פלטפורמת אבטחה לספקיות תקשורת. "אנחנו הופכים להיות חברת סקיוריטי ולא חברת תקשורת כמו שהיינו בעבר", אמר ל-Techtime מנכ"ל החברה, ארז ענתבי (בתמונה למעלה). "כבר בשנת 2017 הגיעו 30% מהמכירות שלנו מתחומי הסקיוריטי. במקום טלקום, נכנסנו לעולמות של לימוד מכונה וגישה מחקרית יותר של הרשת. זו מהפיכה גדולה בחברה, וכיום אנחנו מגייסים אנשים המגיעים מהעולמות האלה".

חברת אלוט החלה את דרכה כיצרנית ציוד לשיפור התעבורה ברשת באמצעות טכנולוגיית בדיקת חבילות (Deep Packet Inspection) שהיא פיתחה, שאיפשרו לנטל בזמן אמת את פעילות הרשת. אלא שהמעבר לחומרות סטנדרטיות המבוססות על שרתים הפועלים במתכונת של פונקציות רשת וירטואליות (NFV) ורשתות מוגדרות תוכנה (SDN) פגע קשה בשוק המסורתי של החברה. התגובה שלה היתה בשלב הראשון מעבר לתוכנה. ענתבי:  "לפני כשנה וחצי התחלנו להשתמש בשרתים סטנדרטיים שעליהם אנחנו מתקינים את התוכנה שלנו. במהלך שנת 2017 הפסקנו למכור בהדרגה את רוב מוצרי החומרה, והחלפנו אותם בשרתים מהמדף".

שיתוף פעולה עסקי וטכנולוגי עם מקאפי

השינויים בשוק הורגשו גם בתוצאות הכספיות. החברה מעסיקה כיום כ-470 עובדים, מתוכם 300 בישראל, והשאר מספקים שירותי מכירות ותמיכה בחו"ל. בשנת 2017 הסתכמו המכירות בכ-82 מיליון דולר, והחברה דיווחה על הפסד 16.5 מיליון דולר. מדובר בהרעאה בהשוואה למכירות של כ-90 מיליון דולר ב-2016 (והפסד של 5.8 מיליון דולר). אלא שבמקביל החברה החלה את המהלך החדש בתחום האבטחה אשר צפוי להביא אותה להערכתה לצמיחה במכירות להיקף של כ-91-95 מיליון דולר בשנת 2018.

"התחלנו להיכנס אל התחום הזה לפני כשנתיים, ובחודש שעבר השקנו בתערוכת MWC בברצלונה את פלטפורמת Allot Secure, אשר כוללת מעטפת שלמה של פתרונות הגנה, המאפשרת לספק התקשורת להעניק ללקוחות הפרטיים הגנה על כל יחידות הקצה שלהם, בכל מקום שבו הם נמצאים. מכיוון שאנחנו יושבים בליבת הרשת של האופרטור ויודעים להסתכל על כל חבילה בנפרד בזמן אמת, אנחנו יודעים לסנן את הפעילותיות המזיקות הנכנסות לאבזר של הלקוח. אבל מה קורה כשהלקוח יושב עם הטלפון בבית קפה ומתחבר לרשת התקשורת המקומית? בשביל זה הגענו להסכם שיתוף פעולה עם חברת מקאפי".

מהו שיתוף הפעולה עם מקאפי?

"בנינו מסגרת שבה תוכנת ההגנה של מקאפי עובדת עם המערכת שלנו ומאפשרת להרחיב את השירות לפלטפורמות דוגמת מחשב אישי. המטרה היא לספק למפעיל ערכת הגנה השולטת בכל רבדי התקשורת. אנחנו צריכים שקטגוריות ההגנה בטלפון וקטגוריות ההגנה ברשת יהיו זהות. הדבר דרש פיתוח ואינטגרציה של המערכת שלנו ושל המערכת של מקאפי. ההסכם נחתם לפני כשנה ומאז עבדנו על השילוב, וכיום התחלנו בשיווק. יש לקוחות שאנחנו ניגשים אליהם ויש לקוחות שמקאפי ניגשת אליהם".

ההגנה שהמערכת שלנו מספקת כוללת את כל האבזרים המקושרים בבית (IoT). כדי שנוכל לוודא שאף אחד לא משתלט על המצלמה או התרמוסטט בבית, היינו זקוקים גם לתוכנת אבטחה בנתב הביתי. בשביל זה רכשנו את לפני כחודש את חברת Netonomy התל אביבית, אשר מפתחת פתרון הגנת סייבר מבוסס תוכנה לבית המחובר. פיתחנו שכבות הגנה נוספות כמו הגנת מכשירי IoT שאינם בבית דוגמת קריאת מונים מרחוק, יכולת לזהות הגעה של וירוסים ויכולת לזהות שינוי בפרופיל ההפעלה של היחידה המוגנת. במקביל גם הוספנו שכבת הגנה נסופת בפני התקפות מניעת שירות מבוזרות (DDoS)".

מהו המודל העסקי החדש שלכם?

"הלקוחות שלנו הן ספקיות התקשורת, שבאמצעות השירות שלנו יכולות לספק שירותי אבטחה חדשים ללקוחות הפרטיים שלהן. המפעילות לכודות במלכודת במלכודת של הצינור הטיפש: הן משקיעות הרבה מאוד כסף כדי לאפשר נגישות רחבה ומהירה לאינטרנט, אבל לא מצליחות להגדיל את ההכנסות ואת מספר המנויים. כולם כבר מחוברים. אנחנו מראים להן כיצד לצד הקישוריות הן יכולות לספק גם מוצר נוסף בתשלום: נגישות מאובטחת".

וודאפון וטלפוניקה בחרו בפלטפורמת האבטחה

"פוטנציאל הצמיחה הוא עצום: המפעילים בכל מדינות ה-OECD מרוויחים 600 מיליארד דולר בשנה, כאשר הלקוחות מוכנים לשלם עוד 5%-7% תמורת תקשורת מאובטחת. זה מייצר הזדמנות של 30-40 מיליארד דולר בשנה. היום אנחנו ניגשים אל המפעילים ומציעים להם לבצע בעצמנו את ההשקעה – הטמעה תמיכה ייעוץ – תמורת חלק מהרווחים הנוספים שהם יקבלו. זו ללא ספק זו הזדמנות בסדר גודל של מיליארדי דולרים עבור אלוט.

יש כבר עסקאות שנחתמו?

וודאפון באירופה מציעה כיום את השירות, כשהיא לקחה בינתיים רק את המרכיב של אבטחת הטלפונים הסלולריים, בלי המרכיב של מקאפי, תמורת אירו לחודש. כ-50% מהלקוחות של וודאפון בחרו לשלם תמורת השירות החדש. טלפוניקה עומדת להשיק שרות כזה שבו היא תגן על הלקוח גם באמצעות רשת התקשורת שלה וגם באמצעות האפליקציה של מקאפי. השירות יושק בחודשים הקרובים בספרד בברזיל, ולאחר מכן במדינות נוספות בדרום אמריקה. גם פלאפון מספקת שירות מאובטח המבוסס על הטכנולוגיה שלנו".

מה מצב התחרות בתחום?

"אני חושב שהעובדה שאלוט מגיעה מתחום ה-DPI (בדיקת עומק של חבילות התקשורת) מעניקה לנו יתרון גדול. אנחנו יודעים להסתכל בתוך הצינורות המרכזיים של המפעילים ולנטר בזמן אמת נתונים המגיעים בקצבים של מאות גיגה ביטים בשנייה. הטכנולוגיה הזו מאפשרת לנו לנקות בזמן אמת איומים המגיעים בקצב מאוד גבוה. כבר היום הטכנולוגיה הזו מגינה על יותר מ-20 מיליון אנשים. אני לא מכיר מתחרה עם הישג כזה. חברות הסקיוריטי מגיעות מעולם האנטרפרייז וייקח להם זמן להדביק אותנו, לכן יש לנו כאן יתרון מאוד גדול".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , אבטחת סייבר , חדשות , תקשורת