אירונאוטיקס תפתח כטב"ם ימי לחיל הים ההודי

13 אפריל, 2018

אירונאוטיקס חתמה על הסכם עם מהינדרה ההודית לפיתוח וייצור כטב"מ הניתן לשיגור ואיסוף מספינות קרב. הפיתוח uייצור הכלים המיועדים לחיל הים ההודי, יתבצעu בהודו

יצרנית המל"טים הישראלית אירונאוטיקס (Aeronautics) והחברה הבטחונית ההודית Mahindra Defence חתמו על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בייצור כלי טיס בלתי מאוישים (כטב"מים) לשיגור מכלי שיט צבאיים, שיתבססו על המל"ט אורביטר 4 של אירונאוטיקס. מהינדרה היא הקבלנית הביטחונית הפרטית הגדולה ביותר לממשלת הודו, והיא מייצרת כלי רכב משוריינים, מערכות ימיות ויבשתיות ומערכות הגנה אלקטרונית ומערכות תקשורת. שותפות זו תאפשר לאירונאוטיקס ולמהינדרה להציע מערכת כטב"מים הניתנים לשיגור ולאיסוף מספינות קרב הודיות. ייצור הכטב"מים החדשים יתבצע בהודו.

במסגרת שיתוף הפעולה, אירונאוטיקס ומהינדרה יפתחו שתי החברות גרסה ימית של הכטב"ם של אירונאוטיקס, אורביטר 4, בעבור חיל הים ההודי. הכטב"ם יישא חיישנים מתקדמים ואפשר יהיה לשגרו ולאסוף אותו מספינות קרב קטנות שאין להן סיפון למסוקים, בכללן ספינות קרב שאורכן כ- 50 מטר. אורביטר 4 של אירונאוטיקס הינה פלטפורמה מתקדמת רב משימתית המסוגלת לשאת ולתפעל שני מטענים ייעודיים שונים במקביל. המערכת מבוססת על ארכיטקטורה פתוחה המאפשרת התאמה מיוחדת לצורכי כל משימה.

האורביטר 4 יכול לשאת מטענים ייעודיים כגון מכ"ם סיור ימי, חיישן תקשורת סלולר, מערכת זיהוי אוטומטית ומטען ייעודי אלקטרו אופטי מתקדם. האורביטר 4 מסוגל לרחף לגובה של עד 18,000 רגל ושהות באוויר למשך זמן של עד 24 שעות ולשאת משקל המראה מקסימלי של 50 ק"ג. עמוס מתן, מנכ"ל אירונאוטיקס ציין כי במסגרת שיתוף הפעולה אירונאוטיקס תעבור לייצר כטב"מי אורביטר בהודו ולשם כך תעביר טכנולוגיה וקו הייצור להודו. "העברת הפתרונות האוויריים החדשים והמתקדמים ביותר לתפעולן על ידי חיל הים ההודי – אחד מחילות הים הטובים ביותר בעולם – מהווה סימן למחויבותה של אירונאוטיקס כלפי הודו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: תעופה וביטחון