DSPG: הכנסות ממוצרים חדשים מפצים על הירידה בשוק הטלפונים האלחוטיים

30 אפריל, 2018

החברה דיווחה על גידול של 1% בכלל הכנסות החברה, אך עלייה של 26% במכירות מוצרים חדשים. תהליך המעבר של החברה עדיין לא שכנע את המשקיעים

DSPG ממשיכה בתהליך המעבר משוק הטלפונים האלחוטיים, שהיווה במשך שנים תחום הליבה של החברה אך מצוי בשקיעה, לשווקים חדשים וצומחים כמו כמו VoIP, סלולר, ו-IoT. בדומה לדו"חותיה האחרונים, גם דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2018, שפורסמו היום, מצביעים על ירידה במכירות לשוק הטלפונים האלחוטיים, ועלייה במה שמוגדר על ידי החברה בדו"חותיה האחרונים "מוצרים חדשים".

לפי הדו"ח שפורסם היום, סך הכנסותיה שלDSPG  כמעט ולא צמחו ברבעון הראשון. הן הסתכמו ב-28.1 מיליון דולר, עלייה שולית של 1% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, הכנסותיה של החברה ממוצרים חדשים עלו ב-26% ברמה השנתית ל-14.1 מיליון דולר. החברה נהנתה מעלייה בשלושת תחומי המוצרים החדשים: עלייה של 27% בתחום השבבים ליישומי קול ברשת (VoIP) עבור המגזר העסקי, עלייה של 316% בתחום שבבי הקול החכמים (SmartVoice) ועלייה של 2% ממכירות מוצרים לתחום הבית החכם.

החברה צמצמה את ההפסד התפעולי (על פי כללי GAAP) מ-3.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2017 ל-2.4 מיליון דולר ברבעון האחרון. ההפסד הנקי ירד מ-2.9 מיליון דולר ל-1.8 מיליון דולר.

מנכ"ל החברה, עופר אליהו, התייחס לתהליך המעבר של החברה. "כעת, כשההכנסות שלנו מתחומי ה- VoIPלמשרדים, שבבי קול חכמים ובית חכם מהווים כ-50% מהעסקים שלנו, אנו מצויים בנקודת המפנה, שבה יוזמות הצמיחה שלנו מעצבות את העתיד שלנו ועולות בערכן על הירידה המתמשכת בתחום הטלפונים האלחוטיים."

החברה דיווחה ברבעון החולף על שיתופי פעולה חדשים בתחום התקשורת המאחודת עם Avaya, Cisco ו- ,Polycomששילבו שביים של DSPG במוצריהן. בתחום שבבי הקול, החברה דיווחה על הסכמים חדשים עם שתי יצרניות סמרטפונים סיניות, יצרנית מובייל יפנית וחברת אודיו אירופאית.

המשקיעים עדיין לא הביעו אמון בתהליך המעבר

לאורך מרבית שנות פעילותה של DSPG שהוקמה ב-1987, תחום הפעילות העיקרי שלה היה בפיתוח וייצור שבבים לטלפונים אלחוטיים בתקן DECT, ותחום זה עדיין אחראי לכמחצית הכנסותיה של החברה. עם זאת, לאור הירידה בביקושים בתחום הטלפונים האלחוטיים עם התיישנות הטכנולוגיה, החברה החלה בשנים האחרונות לגוון את תמהיל המוצרים כדי להיכנס לתחומים חדשים כמו VoIP, סלולר, ו-IoT. בשנת 2016 שינוי הכיוון העסקי הזה נחל הצלחה גדולה, והחברה דיווחה על עלייה של 48% בהיקף המכירות של מוצרים חדשים שהפחיתו את תלותה בשוק המסורתי.

למרות תהליך המעבר, המשקיעים עדיין לא מביעים אמון בהמוניהם בפוטנציאל הצמיחה של החברה. בששת החודשים האחרונים ירדה מניית החברה, הנסחרת בנסד"ק, ב-11% ל-11.9 דולר למניה, המשקף שווי שוק של 270 מיליארד דולר. עם זאת, בחודשים האחרונים מספר משקיעים מוסדיים דווקא הגדילו את החשיפה שלהן לחברה. דויטשה בנק הגדילה את סך מניותיה בחברה במהלך הרבעון הרביעי של 2017 ב-48% והיא מחזיקה כעת כ-0.65% ממניות החברה. בתי השקעות נוספים, ובהם Raging Capital, Renaissance Technologies ו- ,Kennedy Capitalגם כן רכשו באותה תקופה את מניות החברה בהיקפים גדולים.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: DSP , IOT , דוחות רווח , טאבלט וסמארטפון , קניין רוחני