קיידנס עידכנה את פלטפורמת התכנון Virtuoso

5 מאי, 2018

להערכת קיידנס, סביבת הפריסה החדשה, עם עריכה וניתוב מונעים חשמלית, עריכת תכנון בזמן-אמת וטיפול בצמתים מתקדמים של עד 7 ו-5 ננומטר, משפרת את הפרודוקטיביות בעד 50%

חברת קיידנס דיזיין סיסטמס (Cadence) הכריזה על תוספות משמעותיות לפלטפורמת התכנון של רכיבים אנלוגיים Cadence Virtuoso. בין השינויים ששולבו בסביבת התכנון: מתודולוגיות חדשות הכוללות מרכיבים אוטומטיים אשר מאיצות את תהליך התכנון של שבבים בטכנולוגיות תהליך החל מ-22 ננומטר ועד 5 ננומטר. אלגוריתמים סטטיסטים חדשים חושפים רמת שונות חריגה במעגלים המבוססים על טרנזיסטורי FinFET המקצרי את זמן התכנון בכ-20%. מערכת ייעודית המסייעת לתכנון הפריסה (Layout) של מעגלים המבוססים על צמתי 7 ננומטר ו-5 ננומטר.

החברה מסרה שתפוקת הסימולציה של ה-ADE (סביבת תכנון אנלוגי) שופרה בשיעור של עד פי שלושה, בעקבות אינטגרציה משופרת עם סימולטור המעגלים Cadence Spectre. בנוסף, בוצעו שינויים ב-Virtuoso ADE Verifier כדי למרכז את המפרטים החשמליים הכלליים (בין-תחומיים) ולייעל את המסלול לעמידה בתקנים (ISO-26262 למשל) בכ-30%.

קיידנס הכניסה שיפורים גם בניתוח ובתכנון האנלוגי. סביבת Virtuoso Layout מתפתחת מפריסה בעלת מודעות חשמלית בלבד, לפריסה המודעת גם באופן חשמלי וגם בסימולציה, תוך שימוש בסט טכנולוגיות in-design כדי להבטיח שלמות מעגלים וביצועים. הפריסה החדשה מסייעת להתמודד עם אתגרים שכיחים במעגלים קריטיים ובצמתים מתקדמים. כדי להגדיל את רמת האוטומציה של הפריסה, שולבו בסביבה טכניקות חדשות לתכנון רצפה היררכי ואוטומציית השמה וניתוב.

אחד מהאתגרים הגדולים בפרוייקטי התכנון המורכבים המתבצעים כיום, הוא חלוקת מטלות בין כל המשתתפים בצוות התכנון. מעכשיו, כוללת פלטפורמת Virtuoso יכולת של תכנון בו-זמנית בזמן אמת עבור כל הצוות. זהו כלי מועיל במיוחד לתיקון DRC (בדיקת כללי תכנון), גמר שבבים וניתוב ידני. להערכת קיידנס, סביבת הפריסה החדשנית, עם העריכה והניתוב המונעים חשמלית, עריכת תכנון בזמן אמת וטכניקות תכנון מהפכניות, תשפר את הפרודוקטיביות בשיעור של עד 50%.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני