אינוויז נכנסת לשוק הרכב הסיני

6 יוני, 2018

החברה חתמה על הסכם עם ספקית המערכות לרכב הסינית HiRain לשילוב הלידאר שלה במערכות לרכב אוטונומי עבור יצרניות רכב סיניות. בחברה מתכוונים גם להקים משרדים בסין ואף להעביר חלק מהייצור העתידי

אינוויז (Innoviz) הישראלית חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם ספקית המערכות לרכב הסינית HiRain לשילוב גלאי הלידאר של החברה במערכות לרכב אוטונומי עבור יצרניות רכב סיניות. ל-TechTime נודע כי בעקבות שיתוף הפעולה באינוויז מתכוונים לפתוח בהמשך הדרך משרדים בסין ואף לייצר את מערכות ה- InnovizOneבמפעל ייצור בסין. כיום מייצרת החברה את מערכותיה במפעל של קבלנית הייצור Jabil בישראל.

HiRain היא אחת מספקיות המערכות לרכב (Tier-1) הגדולות בסין ובעלת ערוצי מכירה והפצה ענפים בקרב יצרניות רכב סיניות. באינוויז מציינים כי שיתוף פעולה יסייע לחברה לחדור לשוק הרכב הסיני הצומח במהירות. מאז 2009, שוק רכבי הנוסעים בסין הוא הגדול ביותר בעולם מבחינת מספר כלי הרכב המיוצרים במדינה מדי שנה, כאשר ב-2017 יוצרו בסין כ-26 מיליון כלי רכב מתוך 100 מיליון כלי הרכב שיוצרו בעולם כולו. גם שוק ה-ADAS, שמהווה את הבסיס לשוק הרכב האוטונומי העתידי, הולך וצובר תאוצה במדינה. על פי חברת המחקר IHS, שוק ה-ADAS בסין צפוי להגיע ל-3.1 מיליארד דולר ב-2019.

עומר כילף, שותף ומייסד חברת אינוויז, אמר, "לצוות של חברת HiRain יש ניסיון עשיר בכל הקשור למערכות ADAS וכן מערכות רכב אוטונומי בשוק הסיני ואנו שמחים מאוד להכריז היום על שיתוף הפעולה המאוד משמעותי עמם. יחדיו אנו נסייע ליצרניות הרכב הסיניות להבטיח את הסטנדרטים הראויים של בטיחות ברמת המחירים הנדרשת לייצור המוני של רכבים אוטונומיים".

לאינוויז כבר יש מספר שותפויות עם ספקיות מובילות של מערכות לרכב, דוגמת Aptiv, Magna ו-HARMAN-Samsung, המתכננות להטמיע את חיישני InnovizOne  במערכות הרכב האוטונומיות שלהן. .בחודש אפריל האחרון הכריזה אינוויז על כך שגם חברת BMW בחרה להטמיע את גלאי ה-InnovizOne וכן את טכנולוגיית הראייה הממוחשבת שלה בדגמי 2021 בייצור סדרתי.

חברת אינוביז הוקמה בתחילת 2016 על-ידי עומר כילף, אורן רוזנצווייג, אורן בוסקילה ועמית שטיינברג. כולם יוצאי יחידה טכנולוגית של חיל המודיעין, שגם מילאו תפקידי מפתח בחברות סטארט-אפ ובחברות רב-לאומיות. עד היום גייסה כ-82 מיליון דולר, כאשר הגיוס האחרון נעשה לפי שווי של כמה מאות מיליוני דולרים. לחברה שותפים פיננסיים ואסטרטגיים מובילים בשוק הרכב, בהם: דלפי, מאגנה וסמסונג. כיום היא מעסיקה כ-150 מהנדסים בתחומי ההנדסה, אופטיקה, מכניקה, הנדסת מערכת, עיבוד אותות ותוכנה. החברה מתכננת לצאת בקמפיין גיוס כמה עשרות עובדים נוספים, במיוחד בתחומי למידה עמוקה, פיתוח תוכנה וראייה ממוחשבת.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: אינוויז , רכב אוטונומי