מתגבש הסכם פשרה בין מלאנוקס וקרן סטארבורד

19 יוני, 2018

סוכנות רויטרס מדווחת שהסכם הפשרה כולל מינוי שניים משמונת המועמדים של קרן סטארבורד לדירקטוריון של מלאנוקס, והסכם "שביתת נשק" המבטיח תמיכה של הקרן בחברה ובדירקטוריון לפחות למשך שנה

ערב אסיפת בעלי המניות של מלאנוקס (Mellanox) אשר אמורה לבחור בדירקטוריון החברה, מתגבש ככל הנראה הסכם בין חברת מלאנוקס לבין קרן הגידור האקטיביסטית סטארבורד ואליו (Starboard Value L.P), על הרכב הדירקטוריון החדש. אסיפת בעלי המניות של מלאנוקס צפויה להתכנס ב-25 ביולי בתל אביב, ולהחליט האם לבחור בשמונה הדירקטורים שקרן סטארבורד מציעה, שלהם מתנגדת הנהלת מלאנוקס. בחודש נובמבר 2017 הודיעה סטארבורד שהיא רכשה כ-10.7% ממניות מלאנוקס והיא בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה. במקביל, היא טענה שהדירקטוריון הנוכחי מנהל מדיניות שמרנית שאינה מיטיבה עם בעלי המניות ודורשת למנות דירקטורים מטעמה, בהם מנהל הקרן פיטר פלד.

לפני כשבועיים שלח יו"ר מלאנוקס, אירווין פדרמן, מכתב לבעלי המניות ובו הפציר בהם להתנגד למועמדים מטעם סטארבורד. אתמול פירסמה סוכנות רויטרס ידיעה בלעדית שלפיה בתנהל כעת משא ומתן בין מלאנוקס לבין קרן סטארבורד על הרכב מועמדים מוסכם, שיוכל למנוע את מאבק השליטה הצפוי במהלך אסיפת בעלי המניות. רויטרס מדווחת שמקורות המקורבים לנושא, מסרו לה שההסכם המתגבש כולל הסכמת מלאנוקס לשניים מהמועמדים של סטארבורד, והסכמה שייבחר מועמד שלישי המוסכם על שני הצדדים. הדירקטוריון לא יורחב ויכולל גם לאחר האסיפה 11 חברים. בנוסף, ייחתם מעין הסכם שביתת נשק, שבמסגרתו תתחייב סטארבורד לתמוך בחברה ובדירקטוריון לפחות לשנה אחת.

לקרן סטארבורד הניו יורקית יש נסיון רב בזעזוע חברות שבבים שבהן היא רוכשת מניות, בהן גם חברות ישראליות דוגמת צורן ו-DSPG. יחד עם זאת, ראוי לציין שמאז החל המאבק בין הקרן לבין הנהלת מלאנוקס, צמח שווייה של מלאנוקס בבורסה ביותר מ-30% וכיום היא נסחרת בנסד"ק במחיר של 84.3 דולר המעניק לה שווי שוק של כ-4.4 מיליארד דולר. בתקופה הזו מלאנוקס גם ביצעה מספר פעולות התייעלות, דוגמת סגירת מרכז פיתוח הסיליקון פוטוניקס בארצות הברית ופיטורי 100 עובדיו, והעלאת יעדי המכירות והרווח של החברה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית