TPG Capital השלימה את רכישת Wind River

27 יוני, 2018

החברה המחודשת תתמקד בתחום ה-IoT התעשייתי, ומחפשת הזדמנויות רכישה. היקף העיסקה לא נמסר, אולם אינטל רכשה את ווינד ריבר בשנת 2009 תמורת 884 מיליון דולר. לפני כשנה מכרה אינטל את מקאפי ל-TPG

חודשיים בלבד לאחר חתימת העיסקה, השלימה חברת ההשקעות הגלובלית TPG Capital, את רכישת חברת (Wind River), המספקת תוכנות ליישומי זמן אמת משובצים ויישומי האינטרנט של הדברים (IoT). בתחילת אפריל 2018 הודיעה TPG שהיא חתמה על הסכם הרכישה עם אינטל. אומנם סכום העיסקה לא נמסר, אולם ראוי לציין שחברת אינטל רכשה את ווינד ריבר בשנת 2009 תמורת 884 מיליון דולר.

המנכ"ל הנוכחי של ווינד ריבר, ג'ים דוגלס (בתמונה למעלה), יוביל את החברה העצמאית בתפקיד הנשיא. שותף ומנהל ההשקעות ב-TPG, נהאל ראג', ישמש כיו"ר פעיל של החברה. לדבריו, העיסקה מספקת לחברה את המשאבים והמיקוד הדרושים כדי למצב אותה כספקית מובילה בשוק התוכנות למערכות IoT תעשייתיות (IIoT). "אנו מצפים לעבוד בצמוד עם ההנהלה כדי לבצע צמיחה אורגנית ולזהות הזדמנויות למיזוגים ורכישות".

קרן TPG הוקמה בשנת 1992 ומנהלת השקעות היקף של יותר מ-70 מיליארד דולר. מאז הקמתה היא השקיעה ביותר מ-500 חברות מכל תחומי התעשייה. הפעילות שלה בתחומי הטכנולוגיה מתבצעת בעיקר באמצעות הקרנות TPG Capital ו-TPG Growth שגייסה בתחילת השנה כ-3.7 מיליארד דולר להשקעות חדשות.

חברת ווינד ריבר נחשבת לאחת מהחברות המובילות בפיתוח תוכנה למערכות משובצות, מערכות זמן אמת קריטיות, לינוקס ופתרונות תוכנה למכשירים ניידים. בחודש דצמבר 2017 העריכה חברת המחקר VDC Research Group שווינד ריבר מחזיק בכ-27.6% מהשוק העולמי של תוכנות משובצות ומערכות הפעלה לאבזרי IoT, בכ-22.6% מהשוק של מערכות הפעלה זמן אמת ובכ-53.4% מהשוק העולמי של מערכות הפעלה מסחריות מבוססות לינוקס (Linux).

העיסקה מעוררת שאלות בדבר היכולת של אינטל להיכנס לתחומים חדשים בעולם התוכנה: בחודש אפריל 2017 מכרה אינטל 51% ממניות חברת האנטי- וירוס מקאפי (McAfee) לקרן TPG תמורת כ-4.2 מיליארד דולר. אינטל ממשיכה להחזיק ב-49% ממניות חברת האבטחה, שאותה היא רכשה בשנת 2011 תמורת 7.7 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני