מדיגוס נכנסת לשוק האורתופדי

28 יוני, 2018

החברה תפתח עבור A.M. Surgical האמריקנית מכשור לטיפול זעיר פולשני בכאבים בשורש כף היד. מנהל הפיתוח העסקי ל-TechTime: "זו הפעם הראשונה שאנחנו מפתחים מכשור לשוק האורתופדי"

חברת מדיגוס (Medigus) מעומר, המפתחת מצלמות זעירות ומכשור רפואי להליכים אנדו-כירורגיים זעיר פולשניים, חתמה על הסכם פיתוח אסטרטגי עם חברת A.M. Surgical האמריקנית, המפתחת פתרונות זעיר-פולשניים עבור ניתוחי גפיים עליונות ותחתונות.

במסגרת ההסכם מדיגוס תפתח ותייצר עבור A.M. Surgical מכשיר הכולל מצלמת וידיאו זעירה אשר תישולב עם מערכת Stratos של A.M. Surgical  המשמשת לטיפול בתסמונת התעלה הקרפלית בשור כף היד. על פי ההסכם, מדיגוס תספק אב-טיפוס של המוצר המשולב ותייצר במפעל הייצור שלה את שתי סדרות הייצור הראשונות של המוצר. היקף הפרויקט עומד על 780,000 דולר, ואולם חשיבותו האסטרטגית לטווח הארוך מבחינת מדיגוס הוא בכך שהמוצר המוגמר עשוי לפתוח עבור פתח לשוק האורתופדי העולמי.

בשיחה עם TechTime מספר מנהל הפיתוח העסקי של מדיגוס ירון זילברמן ששיתוף הפעולה נולד מאחר ש- A.M. Surgical מעוניינת להוסיף למכשיר שלה יכולת של ויזואליזציה ישירה, כלומר, אפשרות לראות מתוך המכשיר האנדוסקופי את החלל שבו מתבצעת הפרוצדורה, וכך לשפר את יכולת הבקרה של המנתח. "אנחנו נפתח עבורם מכשיר ייעודי שיתאים למכשיר שלהם. זו הפעם הראשונה שאנחנו עושים פרויקט פיתוח ספציפי לשוק האורתופדי, ועל כן מדובר בפוטנציאל של חדירה לשוק חדש. אנחנו מקווים שנוכל בהמשך הדרך לשווק את המוצר לחברות נוספות בתחום."

תסמונת העובד המשרדי

תסמונת התעלה הקרפלית בשורש כף היד היא תסמונת שכיחה מאוד הבאה לידי ביטוי בכאבים באצבעות ותחושות של נימול, עקצוץ ושריפה. התסמונת נגרמת כתוצאה מלחץ הנוצר על סיבי העצב העוברים מעל שורש כף היד, והיא שכיחה במיוחד בקרב אנשים העושים שימוש תדיר בשורש כף היד במסגרת עבודתם, כמו למשל אנשים שעובדים במהלך היום רבות עם עכבר ומקלדת או כלים אחרים.

על פי נתוני הלשכה האמריקנית לסטטיסטיקה, כ-1% מכלל האוכלוסיה בארצות הברית סובלים מן התסמונת, וכ-5% מכלל האוכלוסיה העובדת. בדרך כלל מטופלת התסמונת באמצעות פיזיותרפיה ותרופות וחולפת תוך מספר ימים או שבועות. ואולם, במקרים כרוניים, שבהם התסמונת נמשכת מעל לכחצי שנה, מקובל לבצע הליך כירורגי הקרוי "שחרור התעלה הקרפלית". בהליך זה, שניתן לבצעו על ידי פתיחת גג התעלה הקרפלית או באופן זעיר פולשני באמצעות אנדוסקופ, מבצעים שחרור של הלחץ על העצב המידיאני. מדי שנה מתבצעים בארצות הברית כ-500 אלף הליכים כאלה, ומכאן הפוטנציאל המסחרי הגלום עבור מדיגוס בחדירה לשוק זה.

המצלמה הזעירה בעולם

מדיגוס מפתחת קו של מצלמות זעירות, בעלות קוטר של 1.1 מילימטר או פחות, עבור יישומי מכשור רפואי ויישומים תעשייתיים. מצלמות ה-Micro ScoutCam של מדיגוס מבוססות על חיישן CMOS או CCD וכוללות מקור תאורה עצמי, המאפשר להן להפיק תמונות טובות במיוחד גם מחללים פנימיים בתוך הגוף ותאתרי בדיקה קטנים מאוד. על פי מדיגוס, זוהי המצלמה הזעירה בעולם.

המצלמה שמותקנת ב-MUSE

בתחום הרפואי, המצלמות של מדיגוס מורכבות על כלים אנדוסקופים חד-פעמיים זעירים, המשמשים לביצוע פרוצדורות אבחנתיות וכירורגיות באיברי גוף אליהם לא ניתן להחדיר אנדוסקופים גדולים יותר.

מדיגוס גם משווקת בעצמה מכשיר רפואי שפיתחה הנקרא MUSE ומהווה את מוצר הדגל של החברה. מערכת MUSE מיועדת לביצוע ניתוחים במערכת העיכול וטיפול בתופעת ה-GERD (צרבת כרונית). ה-MUSE היא סוג של אנדוסקופ גמיש וחד-פעמי, המצויד בראייה אולטרא-סונית, מהדק רקמות ומצלמה מהקטנות מסוגן בעולם, מה שמסייע לרופא לנווט בתוך החלל הפנימי ולבצע את הפרוצדורה הכירורגית דרך הפה וללא צורך בחתכים חיצוניים או תפרים.

"אחד היתרונות שלנו נובע מהיותנו חברת מכשור רפואי, ועל כן אנחנו יודעים איך להתאים את טכנולוגיית המיקרו-וידיאו שלנו למכשור רפואי ייעודי," אומר זילברמן.

המשקיעים הגיבו אמש בהתלהבות להודעה של מדיגוס והמנייה נעלה את יום המסחר בבורסה של תל אביב בעלייה של 18% במחזור חריג של 7 מיליון שקל. עם זאת, היום כבר תיקנה המנייה חלק ניכר מהעלייה וירדה בכ-11% והיא נסחרת בשווי שוק של 18.2 מיליון שקלים.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , מכשור רפואי

פורסם בתגיות: מכשור רפואי