קיידנס הכריזה על פתרון הענן הראשון לתעשיית המוליכים למחצה

3 יולי, 2018

קיידנס מאפשרת ללקוחות לבצע את התכנון האלקטרוני והאימות באמצעות העננים של גוגל, אמזון ומיקרוסופט, במקום במחשבים חזקים שהם רוכשים בעצמם. הפתרון נבדק על-ידי 100 לקוחות נבחרים של החברה וקיבל הסמכה מ-TSMC

חברת קיידנס דיזיין סיסטמס (Cadence) השיקה השבוע את פורטפוליו Cadence Cloud, הנחשב לפתרון הראשון בתעשייה המאפשר לבצע פיתוח של מערכות אלקטרוניות ומוליכים – בענן. פתרון הענן כולל את סביבות הניהול המוכרות של קיידנס, לרבות ניהול לקוח, ומאפשר למפתחים לנצל את המדרגיות של הענן לטובת ניהול בטוח של עליית מורכבויות התכנון. הענן מאפשר לקבל משאבי מחשוב הניתנים להרחבה וזמינים בתוך דקות או שעות, במקום שבועות ואף חודשים כפי שנהוד היום בתעשייה.

קיידנס מסרה שלפני ההשקה היא צברה ניסיון רב במתן שירות הענן, באמצעות אירוח סביבות תכנון שונות עבור יותר מ-100 לקוחות נבחרים בגדלים שונים, ובאמצעות תכנון של מרבית מוצריה שלה, כך שיתאימו למדרגיות הדרושה בענן. נשיא קיידנס, ד"ר אנירוד דווגאן, אמר שפתרון הענן מסייע ללקוחות להתמודד עם דרישות שיא מכוח המחשוב, שנוצרו בעיקר בגלל תכנוני שבבים מורכבים והיקף נתונים הנמצא בעלייה. מנהל חטיבת תשתיות התכנון ב-TSMC, סוק לי, העריך שהענן ישפיע מהיסוד על תכנוני סיליקון בכך שהוא יאפשר לחברות הפיתוח את היכולת לייעל את ההון אל מול ההוצאות התפעוליות ההכרחיות לתשתיות המחשוב. "קיידנס עברה את ביקורות האבטחה שלנו וקיבלה אישור לפעול עם לקוחות הענן שלה בעזרת תהליכים ומודלים של TSMC".

גוגל, מיקרוסופט ואמזון מצטרפות לקיידנס

פתרון הענן הוקם בשיתוף פעולה עם ספקיות שירותי הענן הגדולות. בחודש שעבר היא הודיעה על שיתוף פעולה עם מיקרוסופט במתן השירות בענן Microsoft Azure, עם חברת אמזון אשר תספק אותו באמצעות שירות הענן Amazon Web Services, ועם חטיבת הענן של גוגל (Google Cloud) אשר תספק למהנדסים ערוץ מהיר לקבלת משאבי מחשוב בענן. "שיתוף הפעולה הזה מעניק לנו הזדמנות להעביר חברות סיסטם ומוליכים למחצה לסביבת ענן, על בסיס הפלטפורמה שלנו", אמר אדם מאסיי, מנהל שותפים אסטרטגיים בגוגל קלאוד. "עבודה בסביבת ענן תאיץ את זמני היציאה לשוק של שבבים חדשים". פתרון הענן של קיידנס מספק גם תמיכה מלאה בלקוחות שהקימו וניהלו את תשתיות ה-IT שלהם באופן עצמאי, ובקשר ישיר עם ספקיות הענן השונות (גוגל, אמזון ומיקרוסופט).

פתרונות תכנון מותאמי ענן

הכלים הראשונים של קיידנס שפותחו עם מוכנות לענן, כוללים כלים לסימולציה של מעגלים, לניתוח משאבים ו-EM, לסימולציה לוגית, אימות פורמלי, אימות פיזי, Timing signoff ועוד. קיידנס יכולה לספק כלים נוספים בהתאמה לצורכי הלקוח. Cloud Hosting Design Solution, המהווה חלק מפתרון הענן של החברה, מספק כלי תוכנה בסביבת תכנון המותאמת לפלטפורמות הענן המוכרות. הדבר כולל גם טכנולוגיית אבטחה ויכולות אוטומציה חדשים. כך למשל, היא פיתחה פורטל המספק פונקציונליות של הגדרות ענן, תחזוקה וניהול עבודה בפריסה מהירה, על-מנת לענות על דרישות נפוצות בתחומים כגון סימולציה לוגית ואפיוני ספריות.

בנוסף, החברה הציגה את Cadence Palladium Cloud, מערכת אימות תכנון באמצעות אמולציה מבוססת ענן, אשר מפשטת את חלוקות עומסי העבודה ומזהה דרישות שיא אצל לקוחות פלדיום קיימים. פלדיום קלאוד מאפשר ללקוחות לרכוש קיבולת נוספת אשר תיכנס לשימוש בעת הצורך. קיידנס מתחזקת את החומרה במרכז נתונים מקצועי ובכך "משחררת" את המשתמשים מאחריות והוצאות על התקנה ותפעול.

להערכת קיידנס, חברות סטארט-אפ וחברות קטנות אחרות יכולות להרוויח מסביבת ענן מותאמת אישית, מכיוון שהפלטפורמה מפחיתה את הצורך בהשקעות כספיות בתשתית ובמוצרי מחשוב, מכיוון שהענן מצמצם את העיסוק בסביבת התכנון עצמה, לטובת מיקוד בתכנון המעגל האלקטרוני עצמו, כלומר המוצר האמיתי של החברה. החברות הגדולות יותר יכולות להעביר את פרויקט התכנון כולו, או חלקים ממנו, ממרכזי הנתונים שלהן אל הענן.

למידע נוסף על תכנון שבבים בענן: Cadence Cloud

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני