קרן פימי רוכשת 50% בחברת BIRD Aerosystems

10 יולי, 2018

סכום העסקה: 40 מיליון דולר. בירד מייצרת מערכות הגנה מפני טילים לכלי טיס ופתרונות מערכתיים לכוח משימה עבור גופים צבאיים וממשלתיים. "בכוונת פימי למצות את פוטנציאל הצמיחה המשמעותי של בירד"

קרן פימי (FIMI) רוכשת 50% מחברת BIRD Aerosystems תמורת כ-40 מיליון דולר. בירד, שהוקמה ב-2001 על ידי שלושה יוצאי חיל האוויר רונן פקטור, דוד דרגוצקי וצחי בן ארי, מייצרת מערכות הגנה מפני טילים לכלי טיס ופתרונות לכוח משימה. עסקה זו מרחיבה את הפורטפוליו של פימי בתחום הביטחוני, הכולל השקעות בחברות כמו אורביט, ISI ו-Aitech.

חברת BIRD Aerosystems מהרצליה היא חברה ביטחונית פרטית מתמחה בשני קווי מוצרים עיקריים. קו המוצרים הראשון מתמקד בפיתוח מערכות אוויריות להגנה מפני טילים (AMPS), המותקנות בעיקר במטוסים קטנים כגון מטוסי מנהלים פרטיים, מטוסים ומסוקים צבאיים. מערכות החברה מספקות התראות והתגוננות בפני איום של טילי כתף בצורה אוטומטית וללא התערבות הצוות. על פי החברה, מה שמבדיל את מערכותיה ממערכות אחרות הוא שהן מורידות את מספר התראות השווא לאפס ומבטיחות שרק איומים אמתיים יזכו למענה. מערכות החברה מותקנות בכמה מאות כלי טיס, ובין לקוחותיה נמנים נאט"ו, האו"ם, וממשלת ארצות הברית.

בנוסף, החברה מפתחת פתרונות מערכתיים לכוחות משימה המורכבים מכלים אוויריים, ספינות, כלים יבשתיים ועמדות בקרה קרקעיות. פתרונות אלה מיועדים לשוק הסמי-צבאי כגון גופי אכיפה למיניהם כגון משטרה, הגנת גבולות, משמר חופים וכדומה, לצורך הגנה על מתקנים רגישים ביבשה ובים. פעילות החברה בקו עסקים זה מתמקדת במדינות אפריקה, אסיה ודרום אמריקה. החברה מעסיקה כיום כ-150 עובדים, מתוכם 110 במשרדים הראשיים בהרצליה והשאר במשרדי החברה ברחבי העולם.

מייסדי חברת בירד

גילון בק, שותף בכיר בקרן פימי הסביר כי ההשקעה בבירד מהווה המשך לאסטרטגיה של פימי בזיהוי חברות בעלות פוטנציאל צמיחה משמעותי. בירד היא חברה בעלת ידע ייחודי בתחום הצומח משמעותית של מערכות הגנה אוויריות ופתרונות מערכתיים כוללים. בכוונת פימי למצות את פוטנציאל הצמיחה המשמעותי שעומד בפניה ולתרום מהידע והניסיון שלה בהשבחת חברות ובפריסה הגלובלית הרחבה של פימי."

רונן פקטור, מייסד ומנכ"ל משותף בבירד ציין כי "כניסת קרן פימי כשותף בחברה מהווה הבעת אמון משמעותית בפעילות החברה לאורך השנים, בקווי המוצרים שלנו, הטכנולוגיות הייחודיות המפותחות בחברה וכיווני הצמיחה המתוכננים לשנים הקרובות."

פימי, הקרן התעשייתית של ישראל

בשנים האחרונות הופכת קרן פימי לאחד מהגופים הפיננסיים החשובים ביותר בתחום הייצור האלקטרוני בישראל. הקרן מבצעת סדרה ארוכה של השקעות בתעשייה ונראית כגורם המימון המרכזי של התעשייה כיום. בחודש פברואר היא רכשה את חברת אייטק (Aitech Defense Systems) הישראלית אמריקאית המייצרת מערכות מוקשחות צבאיות ותעופתיות תמורת כ-30 מיליון דולר. החברה מפעילה מרכז ייצור בהרצליה ובכוונת הקרן לאחד את מטות החברה ולרכז את כל פעילותה בישראל.

באוגוסט 2017 חתמה פימי על עסקה לרכישת השליטה בחברת אורביט (Orbit) תמורת 36 מיליון שקל. אורביט מספקת מערכות תקשורת עתירות טכנולוגיה למשימות חיוניות  (Mission-Critical) ומסחריות עבור יישומים בים, ביבשה, באוויר ובחלל, ובכלל זה מערכות תקשורת לוויינית ניידות, פתרונות עקיבה וטלמטריה, מערכות לניהול תקשורת פנים במטוסים ומערכות לתצפיות מהחלל.

בדצמבר 2017 היא השתלטה על חברת אימאג'סאט שהיתה בבעלות התעשייה האווירית בעיסקה בהיקף של כ-75 מיליון דולר, ובאוגוסט 2017 היא חתמה על הסכם לרכישת שליש ממניות אורביט תמורת כ-36 מיליון שקל. בעקבות העיסקה, היא תהיה בעלת השליטה ביצרנית מערכות התקשורת הלווייניות הנתנייתית.

קרן פימי נוסדה בשנת 1996 ומנהלת נכסים בהיקף של 3.5 מיליארד דולר. היא רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה ורה-ארגון במטרה להגדיל את שוויין בטווח הארוך ולקצור תשואה. בדרך כלל היא מחפשת חברות ישראליות שמציעות טכנולוגיות איכותיות לשוק הבינלאומי, אך לא מצליחות להציג הכנסות גבוהות ומצויות בקשיים כלכליים, לרוב בשל בעיות בניהול או במבנה הארגוני. הפרופיל הזה, למשל, הוביל אותוה לרכישת השליטה בחברות יוניטקרוניקס ותאת טכנולוגיות בשנת 2016.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , מיזוגים ורכישות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: BIRD Aerosystems , קרן פימי