דוטס-ננו הישראלית גייסה באוסטרליה 2.5 מיליון דולר

25 יולי, 2018

החברה מפתחת חומר ננו-מטרי ייחודי, Graphene Quantum Dots, שבשל תכונות החזרת האור יכול לשמש לצורך הגנה מפני זיופים ותיוג חומרים בתעשיות הנפט, התרופות והפולימריים

חברת Dotz Nano הישראלית, הנסחרת בבורסה האוסטרלית (ASX), הודיעה בתחילת השבוע על השלמת גיוס הון בהיקף של 2.5 מיליון דולר אוסטרלי (1.85 מיליון דולר אמריקני) באמצעות הנפקת מניות פרטית באוסטרליה. במסגרת הגיוס מכרה דוטס-ננו כ-27.7 מיליון מניות לפי מחיר של כ-9 סנט אוסטרלי למניה, המשקף דיסקאונט של כ-14% לעומת מחיר המניה לפני הגיוס. בחברה ציינו כי בהנפקה השתתפו משקיעים פרטיים גדולים ומשקיעים מוסדיים. כיום נסחרת דוטס-ננו ב-ASX לפי שווי שוק של 14.7 מיליון דולר אוסטרלי. לפי הודעת החברה, כספי מהגיוס ישמשו בעיקר לצורך מימון פעילויות המסחור של מוצר החברה.

דוטס-ננו מייצרת ומשווקת חומר ננומטרי מתקדם הקרוי Graphene Quantum Dots, אשר יכול לשמש למגוון של יישומים תעשייתיים פוטנציאליים. לחומר של דוטס-ננו יש תכונה ייחודית: כשהוא נחשף לאור אולטרה-סגול (UV), הוא מחזיר אנרגיה במגוון צבעים המשתנים בהתאם לגודל האנרגיה – סגול כהה, כחול, אדום, ירוק וכדומה. בשל תכונה זו, ניתן להשתמש בחומר כסמן לצורך מעקב וזיהוי זיופים של מוצרים. כלומר, החומר משמש כמעין חתימה ביולוגית ייחודית שמוכיחה שהמוצר אינו מזויף.

בתעשיית החומרים הננו-מטריים משתמשים כיום בעיקר בחומרים לא-אורגניים כגון מתכות, שבשל רעילותם הגבוהה לא ניתן לעשות בהם שימוש ביישומים רבים. לעומת זאת, המוצר של דוטס-ננו מתבסס על חומר הקרוי גרפן (Graphene). הגרפן הוא החומר החזק ביותר ואחד החומרים הדקיקים ביותר הידועים למדע כיום. הגרפן הינו חומר אורגני שקוף, דחוס מאוד, ואינו רעיל. יתרה מכך, הוא גם בעל מוליכות חשמל וחום הגבוהה פי 10 מנחושת. בשל כך, הוא מספק לתעשיית הסמיקונדוקטור שיעור גבוה של 25% תשואה. מלבד זיהוי זיופים, החומר של דוסט-ננו יכול לשמש לצורך תיוג ועקיבה בתעשיות הנפט והגז, הכימיקלים והפולמרים, כמו גם כסמן ביולוגי בהדמאות רפואיות.

התמקדות בתעשיית הנפט, מניעת זיופים ואחריות המוצר

החומר של החברה מבוסס על פטנט שנרכש מידי ממציא הטכנולוגיה, פרופ' ג'יימס טור מאוניברסיטת Rice בטקסס. פרופ' טור אחראי גם על פיתוח הפטנט של חברה ישראלית נוספת שנסחרת בבורסה האוסטרלית, Weebit Nano, המפתחת שבבי זיכרון חדשניים מסוג ReRam. ל-TechTime נודע כי מאחורי שתי החברות עומדים אותם משקיעים, שמעדיפים לשמור על אלמוניותם.

מנכ"ל דוטס-ננו הוא עוזי ברייר, שכיהן לשעבר כמנכ"ל אופטיבייס, נשיא אלווריון ומנהל פיתוח ואסטרטגיה בסיסקו מוביליטי. ברייר מונה לתפקידו לפני כחודשיים לאחר שהחליף את המנכ"ל הקודם ואחד ממייסדי החברה – ד"ר מוטי גרוס, שפרש בשל נסיבות אישיות.

במכתב שפרסם למשקיעים בתחילת החודש, ציין המנכ"ל ברייר כי החברה החליטה להתמקד בשלושה תחומים עיקריים: תעשיית הנפט והגז, מניעת זיופים של סיגריות, בשמים ותרופות; וכן בתחום אחריות המוצר. בשלושת התחומים הללו השלימה החברה באחרונה ניסויים ופיילוטים מוצלחים והיא מוכנה לשלב המסחור. באותו

בתחילת השנה דיווחה דוטס-ננו על חתימת הסכם הפצה בסין בהיקף כולל של 15 מיליון דולר לתקופה של 3 שנים עם חברת CisticPoly, השייכת לחברת China Poly Group שבבעלות הממשל הסיני. במסגרת ההסכם, CisticPoly תרכוש את החומר של דוטס-ננו ותפיצו ללקוחות בסין.

בשנת 2017 הסתכמו הכנסותיה של החברה בכ-108 אלף דולר אמריקאי, כמעט פי 5 בהשוואה להכנסותיה ב-2016. החברה אמנם עדיין אינה רווחית אך ההפסד הנקי השנתי שלה ב-2017 הצטמצם בכמעט 50% ביחס ל-2016 והסתכם ב-4.4 מיליון דולר. כמו לא מעט חברות ישראליות בשנתיים האחרונות דוטס-ננו בחרה להצטרף לבורסה האוסטרלית, שנחשבת לאטרקטיבית לחברות סטארט-אפ, וזאת באמצעות מיזוג הפוך לשלד בורסאי של חברה אוסטרלית בתחום גילוי הנפט.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: Dotz Nano , דוטס-ננו