מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין חתכה את הכנסות סיוה

8 אוגוסט, 2018

החברה רשמה ירידה של 27% בהכנסות מתמלוגים ברבעון האחרון וייחסה זאת לחולשה "בלתי צפויה" של לקוח בשוק הסמארטפונים הזולים בסין. בנוסף, שותקה פעילות יצרנית הסמארטפונים הסינית ZTE בעקבות הסנקציות האמריקניות

מנייתה של חברת סיוה (CEVA) מהרצליה צללה אמש בנסד"ק בשיעור של 15%, והמשיכה את מגמת הירידה בערך המנייה ב-2018, וזאת לאחר שהחברה פרסמה דו"ח מאכזב לרבעון השני שהצביע על המשך הירידה התלולה בהיקף ההכנסות של החברה מתמלוגים בשוק הסמרטפונים. סך ההכנסות של החברה ברבעון האחרון הסתכמו ב-17.5 מיליון דולר, ירידה של 15% לעומת הרבעון המקביל, ואילו הרווח הנקי של החברה נחתך ב-86% ועמד על 877 אלף דולר בלבד. על פי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), סיוה עברה להפסד נקי של 2.1 מיליון דולר, וזאת לעומת רווח של 3.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.

כאמור, הנתון הבולט והמדאיג בדו"ח של סיוה הינו הצניחה החדה בהכנסות מתמלוגים, אשר ירדו ב-27% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-7.5 מיליון דולר. ההכנסות מתמלוגים מהווים כ-43% מסך הכנסות החברה. גם ברבעון הקודם רשמה סיוה ירידה חדה של 36% בהכנסות מתמלוגים, אך ייחסה זאת בעיקר ליישום התקן החשבונאי החדש, ASC 606, שלא מאפשר לסיוה, וחברות קניין רוחני מסוגה, להכיר בהכנסות מתמלוגים באותו רבעון שבו מכירים הלקוחות בהכנסות ממכירת המוצרים הסופיים שלהם.

הפעם מודים בסיוה כי ההכנסות מתמלוגים ברבעון השני היו אף נמוכות מציפיות החברה ומייחסים זאת לחולשה "בלתי צפויה" של אחד מהלקוחות הגדולים של החברה בשוק הסמארטפונים הזולים בסין. בסיוה מעריכים כי חולשת הלקוח תימשך עד סוף השנה ועל כן הפחיתו את התחזית השנתית להכנסות מתמלוגים. בנוסף, יצרנית הסמארטפונים הסינית ZTE, שפעילותה שותקה בחודשים האחרונים בעקבות הסנקציות שהוטלו עליה על ידי הממשל בארצות הברית. בחברה מצפים כי כעת, לאחר שהושג הסכם פשרה בין הממשל ל-ZTE, החברה צפויה לחזור לפעילות מלאה בחודשים הקרובים, מה שיתרום לשיפור בהכנסות של סיוה מתמלוגים.

מניית סיוה ב-2018

צפי להכנסות שנתיות של 80 מיליון דולר

הכנסות החברה ממכירת רישיונות וכלי פיתוח לתכנון שבבים ירדו בשיעור מתון יותר, של 3%, והסתכמו ב-10 מיליון דולר, כ-57% מהמחזור. סיוה חתמה ברבעון האחרון על 9 הסכמים חדשים לרישוי טכנולוגיות לתכנון שבבים. לאור התנודתיות הגדולה בשוק המובייל, בסיוה מנסה לגוון את תמהיל הלקוחות, וציינו כי מתוך 9 ההסכמים שנחתמו, 8 היו לאספקת טכנולוגיות למוצרים שאינם בתחום התקשורת הסלולרית לסמארטפונים. סיוה צופה כעת הכנסות של כ-80 מיליון דולר ב-2018, בחלוקה פחות או יותר שווה בין התמלוגים להסכמי הרישוי.

אחת מהסיבות לאופטימיות של ההנהלה קשורה לכך שהמודם במכשיר האייפון החדש של אפל, אשר צפוי לצאת במהלך חודש ספטמבר, יהיה של חברת אינטל, המבוסס על מעבד אותות של חברת סיוה. בנוסף, נודע ל-Techtime שסיוה הצליחה להגדיל את חלקה בטלפון של אפל עם שבב נוסף, שזהותו עדיין לא פורסמה. השפעת המהלכים האלה יורגשו ככל הנראה בעוד כחצי שנה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , טאבלט וסמארטפון , קניין רוחני

פורסם בתגיות: CEVA , סיוה