Skyworks רכשה את Avnera ב-425 מיליון דולר

20 אוגוסט, 2018

חברת סקייוורקס האמריקאית, שהיא אחת מהלקוחות הגדולים של טאואר-ג'אז וספקית מרכזית של חברת אפל, מחפשת שווקים צומחים מחוץ לשוק הסמארטפונים המדשדש

חברת Skyworks Solutions מקליפורניה, רכשה בסוף השבוע את חברת הפאבלס Avnera Corporation תמורת 425 מיליון דולר, שמהם היא שילמה 405 מיליון דולר במזומן ותשלם עד סוף השנה עוד 20 מיליון דולר בהתאם לעמידה באבני דרך.

חברת סקייוורקס מתמחה בפיתוח וייצור שבבי תרשוקת אנלוגיים אלחוטיים, והלקוחה הגדולה ביותר שלה היא חברת אפל, שלה היא מספקת רכיבי RF למכשירי הטלפון שלה. לפני שנתיים דיווחה טאואר-ג'אז הישראלית שבקייוורקס היא אחת מחמש הלקוחות הגדולים ביותר שלה, עבורה מייצרת טאואר מודולי תקשורת אלחוטיים הכוללים מגבר הספק ומתג RF בשבב יחיד.

חברת אבנרה מאורגון הוקמה בשנת 2004 וגייסה עד היום כ-78 מיליון דולר. החברה מתמחה בפיתוח רכיבי אותות משובצים (אנלוג ודיגיטל) בעלי הספק נמוך מאוד הנמכרים בתצורה של Analog System on Chip. פלטפורמת ASoC של החברה כוללת יחידה אנלוגית לקליטת אודיו, מעבד אותות, ממשק תקשורת אלחוטית, יחידת בקרת הספק, מודול אותות מעורבים ומודול RF – הכל ברכיב יחיד. הפיתוח הביא ליצירת 100 פטנטים חדשים. בין לקוחות החברה: הרמן, פיליפס, פיוניר, פנאסוניק, סאמסונג, סוני ועוד.

המסר הרועם של הפיקוד הקולי

העיסקה מרחיבה את משקלה של סקייוורקס בשוק ה-IoT, ובמיוחד בשווקים הצומחים של מוצרים המבוססים על שליטה באמצעות עיבוד קול וחיישנים. חברת סקייוורקס מתכוונת לנתב את הטכנולוגיה החדשה לשימוש ברמקולים ומיקרופונים בעלי בינה מלאכותית, עוזרים אישיים, ממשקים חכמים למשחקי מחשב, אוזניות אלחוטיות ועוד. להערכת החברה, העיסקה מכניסה אותה לשוק יעד חדש בהיקף כולל של כ-5 מיליארד דולר.

"הקול נעשה ממשק מרכזי בתחום הבינה המלאכותית והאינטרנט של הדברים", אמר נשיא ומנכ"ל סקייוורקס, ליאם גריפין. "אנחנו מתכננים לנצל את הידע של אבנרה כדי לחזק את מעמדנו בשווקים כמו שוק הרכב, שוק ה-IoT, הבעת האוטומטי והשוק הצרכני". העיסקה קשורה להיחלשות השוק המרכזי של סקייוורקס, שהוא שוק הסמארטפונים (בתמונה למעלה).

סקייוורקס נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של 16.4 מיליארד דולר. מכירותיה ברבעון האחרון (שהסתיים ביוני) הסתכמו בכ-894 מיליון דולר, בהשוואה לכ-901 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בבלימת הצמיחה של החברה, שבשנת 2017 כולה צמחו מכירותיה ב-24% בהשוואה לשנת 2016. מתוך זה, 70% ממכירותיה מתבצעות ליצרניות טלפונים ורק 30% הן מכירות לשווקים שאינם מובייל. וזה המרכיב בעל הצמיחה של החברה. על הרקע הזה ניתן להניח שעיסקת הרכישה של אבנר, היא עיסקת הצלה שנועדה לצמצם את תלותה של סקייוורקס בשוק רווי שאינו צומח.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס