קמטק דוהרת על גל מארזי השבבים החדשים

31 אוקטובר, 2018

מכירות קמטק צפויות להגיע להיקף של כ-128 מיליון דולר בשנת 2018, ולהציג צמיחה שנתית של 30%. מנוע הצמיחה המרכזי: מערכות בדיקה למארזי שבבים מתקדמים. החברה מעריכה שהיא תכפיל את המכירות בתוך 3-5 שנים

המנייה של חברת קמטק (Camtek) בבורסה בתל-אביב עלתה היום ביותר מ-10% עם תחילת המסחר, בעקבות פרסום תוצאות הרבעון השלישי, שבו צמחו מכירות החברה בכ-35% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ועברו את כל התחזיות המוקדמות של האנליסטים. בעקבות הצמיחה נסחרת החברה בשווי שוק של קצת יותר ממיליארד שקל. המכירות ברבעון השלישי הסתכמו ב-32.3 מיליון דולר ועקפו את התחזיות של החברה עצמה.

בנוסף, היא הכפילה את הרווח הנקי לכ-5.7 מיליון דולר ודיווחה על רווח תפעולי של כ-50%. החברה פירסמה תחזית מכירות של 32.5-33.5 מיליון דולר ברבעון האחרון של השנה, אשר יביאו אותה להיקף מכירות של כ-128 מיליון דולר בשנת 2018 – המייצגות צמיחה שנתית של יותר מ-30%. החברה מעריכה שהצמיחה הזו תימשך גם ברבעון הראשון של 2019.

מנכ"ל החברה ממגדל העמק, רפי עמית, אמר שהצמיחה צפויה להימשך בזכות ההתרחבות של שוק היעד המרכזי של החברה, בדיקות איכות של מארזי שבבים מתקדמים. לפני כחודש החברה הודיעה על קבלת הזמנה בהיקף של 4.5 מיליון דולר למערכות בדיקה 2D inspection עבור חברת שירותי אריזה ובדיקה של שבבים (Outsourced Semiconductor Assembly and Test).

 

לחברה יש כיום 6 לקוחות בתחום הזה והיא התקינה מספר גדול של מערכות בסין. למעשה, המכירות של קמטק בתחום מדידות 2D גדול יותר מאשר מכירותיה בתחום המסורתי יותר שלה, של מדידות 3D. בסך הכל, בשנים 2013-2017 הכפילה החברה את מכירותיה. להערכת ההנהלה, בתוך 3-5 שנים היא תכפיל אותן פעם נוספת.

כיום מוצר הדגל של החברה בתחום בדיקות מארזי השבבים היא מערכת Eagle-AP המספקת מדידה איכות תהליכיות (מטרולוגיה) וגם מדידות של מימדים קריטיים דו-מימדים ותלת-מימדיים במערכת אחת. המכונה בודקת את המארזים המתקדמים ומצליחה לקבל את המימדים של עד 50 מיליון נקודות הלחמה זעירות (bumps) בכל פרוסת סיליקון, ברזולוציה של עד 2 מיקרון.

מבנה סכמטי של מארז שבבים מתקדם. מקור: קמטק
מבנה סכמטי של מארז שבבים מתקדם. מקור: קמטק
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: Camtek , קמטק