דאסו סיסטמס תכריז על תוכנית תמיכה בסטארט-אפים ישראלים

6 נובמבר, 2018

התוכנית תתחיל לפעול מחודש ינואר 2019, ותעניק לחברות טכנולוגיה צעירות אפשרות להשתמש בחינם בתוכנת התכנון ההנדסית SOLIDWORKS. הפרטים הסופיים של התוכנית ייקבעו בשבועות הקרובים

חברת דאסו סיסטמס (Dassault Systemes) הצרפתית מתכננת להכריז בחודש הבא על תוכנית תמיכה מיוחדת בחברות סטארט-אפ ישראליות, המעניקה להן גישה חופשית אל כל משאבי התכנון הניתנים באמצעות תוכנת SOLIDWORKS. מנכ"ל סולידוורקס, ג'אן פאולו באסי (בתמונה למעלה), גילה אתמול (ב') שהתוכנית נמצאת בשלבי העיבוד האחרונים. היא תפורסם בסוף 2018 ותתחיל לפעול בתחילת שנת 2019. התוכנית החלה לפעול בשנה האחרונה באירופה, ועד היום היא נפתחה בארצות הברית, בצרפת, בגרמניה, ולפני כחודש באיטליה.

בדרך כלל, היא מיועדת לחברות צעירות מאוד (פחות משנה) ובעלות מחזור מכירות נמוך מ-1 מיליון דולר. התוכנית תקנה להן זכאות לשימוש חופשי בתוכנה. הפרטים המדוייקים של התוכנית הישראלית עדיין לא גובשו סופית, והנושא הנמצא כעת בדיונים מול חברת סיסטמטיקס, נציגת דאוס סיסטמס בישראל, כדי לתפור אותה למאפיינים ולצרכים של השוק הישראלי. באסי הגיע השבוע לישראל כדי להשתתף בכנס המשתמשים השנתי של החברה בישראל, SOLIDWORKS 2019. במסגרת הכנס הוא הציג את העידכונים האחרונים של התוכנה, הכוללים יכולות סימולציה, תצוגה, מעבר מתכנון לייצור ותכנון של כל מחזור החיים של המוצר.

לדבריו, העידן שאליו אנחנו נכנסים היום הוא עידן החדשנות, ולא כפי שמקובל לטעון, עידן Industry 4.0. "אנחנו קוראים לזה 'הרנסנס התעשייתי'. זהו עידן שבו המהנדס ממלא תפקיד דומה לזה של במאי קולנוע. הוא צריך לדעת לנסח את החזון שלו כדי המערכת תספק לו תשובות מתאימות המבוססות על שילוב מקורות ידע רבים. כדי להדיג את היעד הזה, אנחנו מחברים את סולידוורקס לכ-130 יישומים ותוכנות של דאסו סיסטמס. בסיום התהליך, יהיה ממשק אחיד לכל המוצרים שלנו".

תכנון מכלול אלקטרוני באמצעות סולידוורקס
תכנון מכלול אלקטרוני באמצעות סולידוורקס

ישראל היא אחד מהשווקים החשובים של סולידוורקס, לדברי מנהל מכירות דאסו סיסטמס באזור איטליה, הבלקן וישראל, מרקו גזטו, שיעור החדירה של סולידוורקס בישראל הוא הגבוה ביותר בכל מדינות אירופה. "בכל שנה מתחילות כ-100 חברות סטארט-אפ להשתמש בתוכנת סולידוורקס". חברת דאסו סיסטמס יצאה בשנת 1981 מחברת דאסו (יצרנית המטוסים הצרפתית) לאחר שפיתחה מודלים תלת-מימדיים של מנהרת רוח. מאז היא מתמקדת בפתרוונות תכנון, עיצוב וסימולציה תלת-מימדיים ונחשבת לחברת התוכנה הגדולה באירופה. בשנת 2017 הסתכמו מכירותיה בכ-3.3 מיליארד אירו. מתוכן 23% היו מכירות סולידוורקס. באסי: "בתוך שנה-שנתיים אנחנו צופים להגיע למכירות של מיליארד הדולר בשנה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני