אינטל הובילה גיוס של 75 מ' ד' ב-Habana Labs

18 נובמבר, 2018

הבאנה לאבס הוקמה בשנת 2016 על-ידי אביגדור וילנץ, המשמש כמשקיע העיקרי וכיו"ר החברה. היא מפתחת את המעבד הייעודי המהיר בעולם ליישומי בינה מלאכותית, ומעסיקה כיום כ-120 עובדים

חודשיים לאחר שחברת Habana Labs מקיסריה ותל-אביב יצאה משלב הפיתוח החשאי וחשפה מעבד בינה מלאכותית מסוג חדש, היא דיווחה על גיוס הון בהיקף של 75 מיליון דולר בהובלת קרן אינטל קפיטל, שהיא זרוע ההשקעות של חברת אינטל. בגיוס השתתפו גם הקרנות WRV Capital,Bessemer Venture Partners, Battery Ventures ומשקיעים נוספים. הבאנה לאבס הוקמה בשנת 2016 על-ידי אביגדור וילנץ, המשמש כמשקיע העיקרי וכיו"ר החברה ומעסיקה כיום כ-120 עובדים.

וילנץ ייסד בעבר את חברת גלילאו שנמכרה למארוול ב-1998 תמורת 2.7 מיליארד דולר, ולאחר מכן ייסד את חברת אנפורנה שנמכרה לאמזון ב-2015 תמורת כ-350 מיליון דולר. מאז הקמתה גייסה הבאנה לאבס 120 מיליון דולר. מנכ"ל החברה, דוד דהן, אמר שהמימון ישמש את החברה לפתח את מעבד הדור הבא שלה, אשר ייוצר בטכנולוגיה של 7 ננומטר, ולהרחיב צוותי המכירות והתמיכה בלקוחות. "אנחנו נחושים להיות המובילים של תחום עיבוד ליישומי בינה מלאכותית". לפני שהצטרף להבאנה, שישמ דהן כמנהל תפעול (COO) בחברות DSPG, CEVA ופריים-סנס.

הבאנה מהירה יותר מהמעבד המתחרה של אנבידיה

החברה מפתחת מעבדים ייעודיים להרצת רשתות נוירוניות, ומספקת ללקוחות גם כלי פיתוח, מהדר וספריות תוכנה המספקות ארגז כלים מלא לפיתוח יישומי בינה מלאכותית. המעבד של החברה, Goya HL-1000, פותח כמנוע לייצור הסקות (inferencing) של רשתות לימוד עומק (deep learning). הוא מופיע על-גבי כרטיס PCIe, ומאפשר לעבד ולזהות 15,000 תמונות בשנייה (לפי מבחן ResNet-50) בהספק של 100 ואט ובזמן השהייה של 1.3 מילי-שניות בלבד.

לשם השוואה, במבחן מקביל השיג המעבד Nvidia V100 תוצאה של 3,211 תמונות, ומעבד Platinum 8180 של אינטל השיג תוצאה של 1,255 תמונות. מדובר בהספק של 151 תמונות לשנייה לוואט למעבד ההסקות של הבאנה. החברה מעריכה שהפתרון שלה מהיר פי עשרה עד פי 1,000 מהפתרונות המצויים כיום במרכזי הנתונים בעולם. הבאנה לאבס מסרה שהמעבד כבר נמסר ללקוחות נבחרים. "המבנה הסיליקוני של מעבד Goya נבדק מאז חודש יוני וכעת הוא מאושר לייצור". המעבד המשלים, Gaudi, אשר מיועד לבצע את תהליך האימון (training) של הרשת הנוירונית, צפוי להיכנס לשלב הדגימות ברבעון השני של 2019.

מדוע יש צורך בשני שבבים נפרדים

תהליך העבודה של מערכות לימוד עומק מבוסס על שני צעדים מרכזיים: אימון המערכת להכרת קבוצת האובייקטים הנבחרת, ובניית מודל (training) של הקבוצה, ולאחר מכן שימוש במודל שנבנה בתהליך האימון כדי לנתח מידע חדש (inferencing), כלומר מהי מידת ההתאמה של אובייקט חדש אל האובייקט שנבנה.

אומנם קיים דמיון רב בין שני המהלכים, אולם הם דורשים משאבי חומרה שונים. במהלך האימון, יש צורך לעבד בסיס נתונים גדול מאוד כדי לאפשר למערכת לבנות מודל של רשת נוירונית, הכוללת את ההסתברויות הסטטיסטיות של תכונות המאפיינות אובייקטים שונים (הסקות). בשלב האימון הרשת מבצעת חיזוי של כל אובייקט, ותיקון של החיזוי על-ידי המאמן. התהליך חוזר על עצמו הרבה מאוד פעמים, עד שהיא מספקת חיזוי ברמת הדיוק הרצויה. השלב הזה דורש שימוש בכמויות גדולות מאוד של נתונים ומאופיין בחזרתיות רבה, ולכן יש צורך בחומרה בעלת קיבולת זיכרון גדולה מאוד ובתקשורת פנימית מהירה מאוד.

שלב ההסקות הוא השלב שבו המודל נחשף אל נתוני אמת ומספק זיהוי של האובייקט, על-פי תכונות המודל שנבנה בשלב האימון. התהליך הזה אינו חוזר על עצמו, לכן יש צורך במשאבי עיבוד וזיכרון מצומצמים יותר. מנגד, זהו תהליך המתבצע בזמן אמת ובמקרים רבים באבזרי קצה, כלומר יש צורך בשבב מהיר מאוד וחסכוני מאוד בהספק. לכן האסטרטגיה של החברה מבוססת על בניית שני פתרונות מרכזיים: פלטפורמת Habana Gaudi שתשמש לאימון רשתות נוירוניות ותצא לשוק בשנת 2019, ופלטפורמת Habana Goya למימוש הסקות והפעלת יישומי בינה מלאכותית, הנמצאת כבר בשוק.

הזדמנות של פעם בחיים

"הבינה המלאכותית מספקת הזדמנות של פעם בחיים ליצירת גל של יצרניות חדשות בתחום המוליכים למחצה, ולכן קרנות הון סיכון משקיעות סכומים גדולים בחברות סטארט-אפ המתמקדות בשבבי בינה מלאכותית", אמר ליפ-בו טאן, מייסד שותף של WRV Capital, חברת הון סיכון בינלאומית המתמקדת במוליכים למחצה, בחומרה ומערכות תוכנה. "הבאנה לאבס היא עדיין הראשונה והיחידה מבין כל חברות הסטארט-אפ בתחום הבינה המלאכותית שהשיקה מעבד AI מוכן לייצור".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס