אוטוטוקס מקימה שלוחה בבייג'ינג עבור תעשיית הרכב הסינית

19 נובמבר, 2018

החברה מתכננת להביא לשוק הסיני את ערכת שבבי PC5 המספקת פתרון תקשורת מסוג V2X הן בפרוטוקול DSRC הייעודי והם באמצעות הרשת הסלולרית

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר פתחה משרד בבייג'ינג, במטרה לההיכנס אל תעשיית הרכב הסינית. החברה מספק שבבי תקשורת מסוג V2X – Vehicle-to-Everything, שאו היא משווקת ממשרדים הפועלים גם בארה"ב, גרמניה, צרפת, דרום קוריאה ויפן. המשרד החדש בסין ינוהל על-ידי שיאובינג יאנג (Xiaobing Yang), שצבר מעל ל-25 שנות ניסיון בענף הטלקום הסיני.

טכנולוגיית V2X מייצרת ערוץ תקשורת אלחוטית בין כלי-רכב לבין עצמם, ובינם לבין תמרורים בכביש. המטרה היא לספק לרכב נתונים בטיחותיים כגון מהירות, כיוון נסיעה, מיקום ומצב הבלימה, כניסת מכוניות אחרות אל הצומת בנקודה בלתי נראית ועוד. להערכת חברת המחקר TechNavio, שוק ה-V2X צפוי לצמוח בקצב שנתי של כ-29% בארבע השנים הבאות. להערכת אוטוטוקס, השוק הסיני בשל לפריסה מסיבית של פתרונות V2X וזקוק למוצרים עובדים. בשנת 2017 לבדה עלו לכבישי סין כ-33 מיליון כלי רכב, שהביאו את הכמות הכוללת של כלי הרכב במדינה לכ-310 מיליון בסוף השנה.

תחרות בין שתי טכנולוגיות תקשורת

בתחום הזה מתנהלת תחרות בין שתי טכנולוגיות תקשורת מרכזיות: פרוטוקול התקשורת הייעודי DSRC – Dedicated Short Range Communications, ופרוטוקול תקשורת הנשען על הרשת הסלולרית. לאחרונה חשפה אוטוטוקס את פתרון ה-V2X הגלובלי הראשון בעולם, התומך הן בתקשורת DSRC והן בתקשורת סלולרית LTE-V2X (הידועה גם בשם C-V2X). ערכת השבבים הגלובלית קיבלה את הכינוי PC5. היא משתמשת בספקטרום ITS נחופשי בתדר 5.9GHz, שהוקצה למערכות V2X. הפתרון אינו תלוי ברשת סלולרית, ועובד ללא מודם סלולרי ברשתות 3G/4G/5G. זה הפתרון שהיא מתכוונת להביא לשוק הסיני.

טכנולוגיית LTE-V2X צברה לאחרונה תאוצה בסין בעקבות החלטה של הממשלה במדינה לאמץ  אותה כתשתית לתקשורת V2X בכל רחבי המדינה. בפתרון של אוטוטוקס, מערך התקשורת הישירה ב-LTE-V2X מופרד מהמודם הסלולרי, ולכן מאפשר קבלת פתרון LTE-V2X נפרד ומאובטח. סמנכ"ל פיתוח עסקי ושיווק לאסיה והאוקיינוס השקט בחברה, רם שלום, אמר שפתרון ה-V2X של החברה מתוכנן להיפרס על-ידי יצרני רכב מובילים בעולם. "אנו מחויבים לעבוד באופן צמוד עם תעשיית הרכב הסינית, כדי להביא את הטכנולוגיה שלנו לייצור המוני ולהתחיל להציל חיים בכבישי סין".

חברת אוטוטוקס נוסדה בשנת 2008 ולפני כשלושה חודשים קיבלה השקעה מחברת יונדאי הקוריאנית. בסך הכל, עד היום היא גייסה כ-80 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-100 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים. אוטוטוקס היא מהחברות הראשונות בעולם המספקות שבבי V2X בייצור המוני. השבבים של החברה מיוצרים על-ידי חברת STMicroelectronics, שבנוסף גם פיתחה ביחד איתה את הדור השני של פתרון ה-V2X DSRC שלה, שהוא הראשון מסוגו המוכן לייצור המוני. הפתרון כולל את מערך השבבים CRATON2 של אוטוטוקס ואת פלטפורמת הטלמטיקה Telemaco של ST.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: autotalks , V2X , אוטוטוקס