עלייה של 14% בהכנסות אורביט ברבעון השלישי

21 נובמבר, 2018

החברה מדווחת על שיפור משמעותי בהכנסות וברווחיות. מנכ"ל החברה: "השווקים שאורביט פועלת בהם גדלים בקצב מואץ"

חברת אורביט (Orbit), שנמצאת בשליטת קרן פימי, ממשיכה את מגמת השיפור בתוצאותיה הכספיות ברבעונים האחרונים. החברה, העוסקת בתקשורת לוויינים, מערכות עקיבה ומערכות לניהול תקשורת ושמע במטוסים, מדווחת הבוקר על הכנסות של 12.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2018, עלייה של 14% בהשוואה לרבעון השלישי ב-2017. בנוסף, צבר ההזמנות של החברה הגיע לשיא של כ-57.5 מיליון דולר בסוף הרבעון השלישי.

בחברה מציינים כי העלייה בהכנסות נובעת מצמיחה בכל מגזרי הפעילות של החברה, ובעיקר מגידול במכירת מערכות ניהול תקשורת ושמע במטוסים ובמכירת מערכות תקשורת לוויינים לפלטפורמות ניידות. הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2018 הסתכמו בכ-32.4 מיליון דולר, גידול של כ-20% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2017.

העלייה בהכנסות החברה התבטאה גם בשיפור בשיעורי הרווחיות. הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם ב-3.9 מיליון דולר, כ-32.3% מסך ההכנסות, עלייה של כ-23% בהשוואה לרווח גולמי של כ-3.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. באורביט מציינים כי השיפור ברווחיות הגולמית נובע בין היתר מביצוע פרויקטים משמעותיים יותר בשווקים בהם שיעורי הרווחיות גבוהים יותר.

הרווח הנקי ברבעון השלישי של השנה הסתכם ב-579 אלף דולר, בהשוואה להפסד נקי של 1.31 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד. נתון מעודד נוסף העולה מהדו"ח הוא ה

מנכ"ל אורביט בן ויינברגר, שנכנס לתפקידו ביוני השנה, אמר שהשווקים שאורביט פועלת בהם גדלים בקצב מואץ עקב גידול בביקוש ושינויים טכנולוגיים מהותיים. "לאורביט יתרונות יחסיים מובהקים ואנו פועלים לחיזוק הקשרים האסטרטגיים ומימוש הפוטנציאל כפי שמתחילים לראות  בגידול בצבר ההזמנות".

הסכם אסטרטגי עם חיל האוויר האמריקני

ההסכם הבולט ביותר שעליו דיווחה החברה ברבעון האחרון היה הסכם אסטרטגי עם חיל האוויר האמריקני בהיקף של 109 מיליון שקל לשדרוג, שירות ותחזוקה עבור מערכות ניהול תקשורת מוטסות במטוסי תדלוק אווירי מתוצרת בואינג.

ביולי הודיעה אורביט על שיתוף פעולה עם אלביט שבמסגרתו תשולב מערכות השמע התלת-מימדיות שלה במערכות תצוגת הקסדה של אלביט (Helmet Mounted Display – HMD).

בנוסף, דיווחה החברה על הזמנה למערכות תקשורת לוויינית עבור פלטפורמה ימית ממפעיל מערכות לוויין גלובלי ב-12 מיליון שקל, הזמנה נוספת בשוק התעופה האמריקאי והזמנת המשך ממשרד הביטחון למערכות תקשורת מתקדמות.

חברת אורביט מספקת מערכות תקשורת למשימות חיוניות  (Mission-Critical) ומסחריות עבור יישומים בים, ביבשה, באוויר ובחלל, ובכלל זה מערכות תקשורת לוויינית ניידות, פתרונות עקיבה וטלמטריה, מערכות לניהול תקשורת פנים במטוסים ומערכות לתצפיות מהחלל.

לקוחות החברה כוללים כ-20 ציים ימיים מובילים ברחבי העולם, אינטגרטורים גדולים כגון איירבאס, בואינג, לוקהיד מרטין, נורת'רופ גרומן ורוקוול קולינס, ספקי שירותי תקשורת כגון סלקס, טלספאציו, יוטלסאט, ניוסאט, גילת והאריס קאפרוק, ארגונים העוסקים בתצפית מהחלל כגון אימאג'סאט וסוכנויות חלל אירופאיות וארגונים ביטחוניים וממשלתיים. החברה אורביט נמצאת ברבעונים האחרונים במגמת צמיחה, בעיקר הודות לגידול בפעילותה ביבשת אמריקה ובישראל. לאחר שב-2015 וב-2016 רשמה החברה ירידה בהכנסות, בשנת 2017 צמחו הכנסותיה ב-30.8% והסתכמו ב-39.0 מיליון דולר.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , תעופה וביטחון , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: אורביט