יפן מצטרפת לאמברגו המוטל על וואווי ו-ZTE

9 דצמבר, 2018

על פי דיווח ברויטרס, ממשלת יפן מתכוונת לתקן תקנות שימנעו מיצרניות ציוד התקשורת הסיניות להשתתף במעבר לתשתית דור חמישי במדינה. בכך מצטרפת יפן לארצות הברית, אוסטרליה וניו זילנד

החזית נגד חברות הטכנולוגיה הסיניות הולכת ומתרחבת. על פי דיווח בסוף השבוע בסוכנות הידיעות רויטרס, גם ממשלת יפן מתכוונת לאסור על גופים ממשלתיים לרכוש ציוד תקשורת של וואווי (Huawei) ו-ZTE הסיניות כחלק מהמעבר לרשתות דור חמישי, וזאת מתוך חשש שהציוד הסיני ישמש כ"סוס טרויאני" שיאפשר לממשל הסיני לבצע פעולות ריגול ומתקפות סייבר.

על-פי הדיווח, הממשלה היפנית צפויה כבר השבוע לעדכן את תקנות הרכש הממשלתיות באופן שימנע בפועל רכישת ציוד משתי יצרניות ציוד התקשורת הסיניות. בתדרוך לתקשורת המקומית בסין, הביע שר החוץ הסיני דאגה לנוכח הדיווח על כוונת ממשלת יפן.

בכך מצטרפת יפן לאוסטרליה ולארצות הברית, שהחלו לנקוט צעדים דומים במטרה לדחוק את החברות הסיניות ממהפכת הדור החמישי. מי שהובילה את המהלך הבינלאומי היתה ארצות הברית, שמנהלת מול סין מאבק רחב היקף על ההגמוניה הטכנולוגית, שכולל בין היתר מלחמת סחר והגבלות רגולטוריות נוקשות על רכישת חברות טכנולוגיה אמריקניות על ידי גורמים סיניים.

בחודש אוגוסט אשרר הממשל בארצות הברית הצעת חוק האוסרת על חברות ממשלתיות וקבלני משנה של הממשל להשתמש בציוד תקשורת קריטי של יצרניות סיניות. מספר ימים לאחר מכן, הוציאה ממשלת אוסטרליה הוראה שלמעשה תמנע גם כן מיצרניות ציוד התקשורת סיניות מלהשתתף בתוכנית הממשלתית לשדרוג תשתיות התקשורת במדינה לדור החמישי (5G), וזאת מטעמים של "ביטחון לאומי". גם שכנתה של אוסטרליה ניו-זילנד נקטה בצעדים דומים.

BT הבריטית מסירה ציוד של וואווי מהתשתית שלה

גם חברות טכנולוגיה פרטיות החלו להצטרף למה שהולך ומסתמן כאמברגו בלתי רשמי על החברות הסיניות. בשבוע שעבר הודיעה ענקית הטלקום הבריטית BT Group שבכוונתה להסיר ציוד תקשורת מתוצרת וואווי שמותקן בתשתית תקשורת המובייל של החברה לרשתות דור שלישי ודור רביעי. ב-BT ניסו להכחיש כי מדובר במהלך המכוון כנגד חברות סיניות וטענו כי מדובר בהתאמת הארכיטקטורה של רשתות הסלולאר של החברה, שלמעשה הוקמו על ידי מפעילת הסלולאר EE, שנרכשה ב-2016 על ידי BT.

מהפיכת הדור החמישי לא תספק רק תקשורת בקצב מהיר מאי פעם, היא תהווה תשתית תקשורת של ערים חכמות, מכוניות אוטונומיות והתקני IoT. מומחי ביטחון חוששים שציוד תקשורת רגיש מתוצרת סין שישולב ברשתות התקשורת החדשות ישמש "סוס טרויאני", שיאפשר לממשל בסין לעשות שימוש לרעה בבציוג המיוצר על-ידי חברות סיניות.

החשש של מדינות המערב נובע מהממשק הבעייתי בין חברות התקשורת בסין לבין הממשל המרכזי. על פי החוק הסיני, חברות מחויבות "לתמוך ולשתף פעולה עם פעילות המודיעין של הממשל." בוואווי טענו בתגובה כי לממשל בסין אין כל השפעה על הפעילות של החברה, אך נראה שההכחשות הללו אינן משכנעות את מדינות המערב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , חדשות חוץ , תקשורת אלחוטית

פורסם בתגיות: ZTE , דור חמישי , וואווי