תע"א מתמודדת על רכישת אירונאוטיקס

1 ינואר, 2019

אירונאוטיקס גם מנהלת משא ומתן למכירת חלקה בחברת האלקטרו-אופטיקה קונטרופ מהוד השרון, הנמצאת בבעלות שווה שלה ושל רפאל. בעל המניות הגדול בחברה הוא איש עסקים ישראלי - ולא תאגיד התעופה הברזילאי

בתמונה למעלה: מטעד אלקטרו-אופטי של קונטרופ על מל"ט של ארונאוטיקס

היום דיווחה התעשייה האווירית שהיא בוחנת אפשרות השקעה בחברת אירונאוטיקס (Aeronautics) ונמצאת במגעים ראשוניים ובלתי מחייבים. "בשלב זה אין כל ודאות בדבר התממשות ההתקשרות בין הצדדים, היקפה, מועדה או תנאיה האחרים". ההודעה הזאת מפזרת את הערפל מסביב לאחת התעלומות שאופפות בימים האחרונים את יצרנית המל"טים מיבנה. חברת אירונאוטיקס מפתחת ומייצרת מערכות בלתי מאויישות ליישומי מודיעין, מערכות אלקטרו-אופטיות, ומערכות תקשורת ומנועים.

תאגיד על המדף

החברה מעסיקה כ-660 עובדים, מהם כ-200 מהנדסים. במחצית הראשונה של 2018 הסתכמו מכירותיה בכ-60.9 מיליון דולר, שהן ירידה של 12% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בהודעה לבורסה שפרסמה ביום ב' אחר הצהריים, מסרה אירונאוטיקס שהיא מנהלת החברה מגעים עם גורם אסטרטגי להכנסתו כשותף לפעילות החברה, ובמקביל מקיימת מגעים עם גורם נוסף לבחינת מתווים למכירת כלל מניות החברה. בעידכון נוסף מהיום, מסרה אירונאוטיקס שהמגעים עם הגורם הנוסף מתקדים במכירת אחזקות החברה בחברת הבת קונטרופ טכנולוגיות מדויקות.

יכול להיות שהמגעים מתנהלים מול חברת רפאל: אירונאוטיקס מייצרת מערכות אלקטרו-אופטיות ואינפרה אדום באמצעות החברה הבת קונטרופ (Controp) מהוד השרון, הנמצאת בבעלות שווה ומשותפת שלה ושל רפאל (50%-50%). מדובר במערכות תצפית מתוחכמות ומיוצבות לצילום יום ולילה בזמן אמת, המותקנות על-גבי מל"טים, מסוקים, מטוסים קלים, ספינות משמר, כלי-רכב ועמודים. במחצית הראשונה של 2018 הסתכמו מכירותיה של קונטרופ בכ-38.8 מיליון דולר.

בחודש אוגוסט הגישו רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו הצעה לרכוש את מלוא מניות אירונאוטיקס לפי שווי כולל של 430 מיליון שקל. דירקטוריון אירונאוטיקס מיהר לדחות את הצעת הרכש תוך מספר ימים, בנימוק כי סכום ההצעה אינו משקף את שווייה האמיתי של החברה ואת פוטנציאל הצמיחה שלה. לאחר הזינוק בערך המניה אמש אירונאוטיקס נסחרת לפי שווי שוק של כ-462 מיליון שקל, כלומר הצעתה הראשונית של רפאל נמוכה בכ-6% מהמחיר הנוכחי.

העיסקה הפיננסית הנועזת של גובר פרנקל

במקביל למו"מ על מכירתה, ביצע איש העסקים הישראלי אהרון גובר פרנקל, עיסקה פיננסית נועזת במניות אירונאוטיקס. הוא זה שקנה את מניות הפניקס בשבוע שעבר במחיר פרימיום של 25% וכיום הוא מחזיק, לאחר סדרת עסקאות רכש שקטות ועסקה גדולה נוספת שבוצעה אתמול (ב'), ב-17.35% מהמניות של חברת אירונאוטיקס (15.93% בדילול מלא). בכך הוא הפך לבעל המניות הגדול ביותר בחברה, לאחר קרן KCPS המחזיקה בכ-12.5%, קרן בראשית (12.5%), וקרן ויולה (10.9%).

מעניין לציין שבמשך מספר ימים חשבו שהעיסקה בוצעה על-ידי חברת אמבראר הברזילאית, בגלל זהות יוצאת דופן בין קוד החברה של פרנקל הרשומה בפנמה, לבין קוד המסחר בבורסה של אמבראר. מכל מקום, בהנחה שכעת מתפתחת תחרות מחירים בין התעשייה האווירית לבין הגורם השני (כנראה רפאל), ייתכן שזו תיזכר כעיסקת ההקעה מהכדאיות ביותר בשוק ההון הישראלי, שניתן יהיה לממש אותה בזמן קצר יחסית וברווח גבוה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Aeronautics , IAI , אירונאוטיקס