פוינטר טלקושיין מקימה בהודו חברת מערכות ניטור לרכב

1 ינואר, 2019

החברה תוקם בשיתוף פעולה עם יצרנית מכלולי הרכב ההודית פריקול. המטרה: לספק מערכות טלמטריה ליצרניות רכב וללקוחות הסופיים. ניסאן אינדיה תתחיל בימים הקרובים להתקין את חומרת הניטור של פוינטר

חברת פוינטר טלוקיישן (Pointer Telocation) מראש העין מקימה חברה בת בהודו בשיתוף עם יצרנית מכלולי הרכב ההודית Pricol Limited. החברה החדשה תספק פתרונות ניטור (טלמטיקס) ו-IoT עבור שוקי הרכב בהודו ובמדינות נוספות בדרום מזרח אסיה, גם ליצרני רכב וגם ללקוחות סופיים (aftermarket). החברה החדשה תהיה בשליטת פוינטר (51%). חלקה של פריקול יהיה 49%. היא תתבסס על תשתית הייצור ותשתית ההפצה של פריקול בהודו ובאסיה, ועל הידע הטכנולוגי של פוינטר ועהקשרים שלה עם אינטגרטורים וספקיות תקשורת סלולרית.

לדברי מנהל פריקול, ויקראם מוהן, החברה המשותפת תספק את כל סוגי הפתרונות הנדרשים בשוק. "פריקול היא ספקית ציוד ניטור מובילה בהודו עם בסיס לקוחות של כ-100,000 כלי-רכב שבהם הותקנו המוצרים שלנו". מנכ"ל פוינטר, דוד מחלב, אמר שעד היום הותקנו 150,000 יחידות ניטור של פוינטר בהודו. "השותפות תסייע לשתי החברות להגביר את החדירה לשוק המקומי ותתבסס על היכולת של פריקול במכירות ללקוחות קצה, ועל ההצלחה של פוינטר בפרוייקט המכונית המקושרת של Nissan India.

ניסאן פתחה את השער להודו

בדיוק לפני שנה בחרה Nissan India בחומרה של פוינטר עבור פלטפורמת NissanConnect, שהיא פלטפורמת הרכב המקושר שלה, המתחברת לטלפון החכם ומציעה שירותי נוחות ברכב, ניווט ואבטחה כגון תכנון נסיעה, איתור כלי הרכב, התראות על חריגת מהירות, סיוע קולי ועוד. המערכת כוללת יחידת שליטה, תקשורת וטלמטריה, המבוססת על חומרת Cello-CANiQ של פוינטר, ופתרון תוכנה משלים של חברת InfoTrack Telematics ההודית. הכוונה לספק אותה לכל כלי-הרכב החדשים של ניסאן בהודו.

חברת פוינטר מספקת פתרונות ניהול משאבים ניידים (MRM) לתעשיית הרכב. החברה החלה בעיקר בתחום איתור מכוניות גנובות וניהול ציי רכב, אך כיום היא מתרחבת לתחום הרכב המחובר הצומח בעולם כולו. פתרונות החומרה והתוכנה של החברה מספקים ניתוח בזמן אמת של נתונים המגיעים מהרכב. כיום הפתרון תואם גם לכל צורכי הרכב המחובר.

פוינטר טלוקיישן נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-99 מיליון דולר. בתשעת החודשים הראשונים של 2018 הסתכמו מכירותיה ב-59.4 מיליון דולר: 67% מהן תמורת שירותים ופעולות בענן, והשאר ממכירת מערכות חומרה. החברה קיבלה הסמכה לתקן AIS 140 ההודי, ומעריכה שכבר בימים הקרובים היא תתחיל לספק את מערכות Cello-CANiQ לחברת ניסאן בהודו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , IOT , חדשות