נחתם ההסכם: אירונאוטיקס נמכרה ב-850 מיליון שקל

20 פברואר, 2019

יצרנית המל"טים תעבור לידי חברה משותפת של רפאל ואביחי סטולרו. לא ידוע האם אהרון פרנקל, שמחזיק ב-30% ממניות החברה, יתמוך בהסכם

מספר שבועות לאחר שהחלו במשא ומתן גלוי, הודיעה הבוקר יצרנית המל"טים אירונאוטיקס (Aeronautics) כי חתמה על הסכם סופי למכירת החברה לרפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו. ההסכם נחתם על בסיס הצעת המחיר המשופרת שהגישו רפאל וסטולרו בתחילת ינואר, כ-850 מיליון שקל תמורת מלוא מניותיה של אירונאוטיקס, מחיר המשקף פרמיה של כ-70% בהשוואה למחיר המניה טרם הגשת ההצעה ב-13 בינואר.

העסקה תתבצע במתכונת של מיזוג משולש הופכי באמצעות חברה חדשה המוחזקת בחלקים שווים בידי רפאל ובידי אביחי סטולרו, כך שעם השלמת המיזוג מניותיה של אירונאוטיקס יימחקו מהמסחר בבורסה בתל אביב והחברה תהפוך לחברה פרטית.

סימן השאלה היחיד שנותר בדרך להשלמת העסקה נוגע לאיש העסקים אהרון פרנקל, שרכש בחודשים האחרונים כ-30% ממניות החברה ב-160 מיליון שקל והפך לבעל המניות הראשי בחברה. ההסכם עדיין כרוך באישור בעלי המניות, ולאור אחזקותיו הגבוהות לעמדתו עשויה להיות משמעות רבה. פרנקל לא הצהיר בפומבי על הסיבות מאחורי ההשקעה המסיבית והאם מדובר במהלך פיננסי מבריק או ברצון להיות חלק מהחברה. אם מדובר היה בהשקעה פיננסית, פרנקל צפוי לגרוף רווח של עשרות אחוזים על מניותיו.  הקרנות בראשית, קייסיפיאס ו-ויולה, שהנפיקו את אירונאוטיקס בבורסה, מחזיקות יחדיו כ-36% וגם הובילו את ההסכם הנוכחי ומטבע הדברים צפויות לתמוך בהסכם.

מלחמת מחירים בין רפאל לתע"א

כזכור, בתחילת אוגוסט הציעו רפאל וסטולרו לרכוש את אירונאוטיקס תמורת 430 מיליון שקל. ואולם ההצעה, שהיתה שקולה באותה עת לשוויה של אירונאוטיקס בבורסה, ללא כל פרמיה, נדחתה על הסף על ידי דירקטוריון אירונאוטיקס בטענה כי המחיר אינו משקף את שוויה האמיתי ופוטנציאל הצמיחה של החברה.

ואולם, מספר התפתחויות חיזקו את עמדת המיקוח של אירונאוטיקס, ובראשם הכניסה של התעשייה האווירית לתחרות על אירונאוטיקס. הקרב בין שתי הענקיות הביטחוניות הישראליות הביא לזינוק במחיר של אירונאוטיקס, וזאת למרות החקירות הפליליות שבהן מסובכת החברה והתוצאות הכספיות הירודות של השנתיים האחרונות.

רפאל נכנסת לאחד השווקים הצומחים בעולם הביטחוני

אירונאוטיקס מייצרת מערכות בלתי מאוישות ליישומי מודיעין, מערכות אלקטרו-אופטיות, ומערכות תקשורת ומנועים. הפעילות העיקרית שלה היא בתחום המל"טים הטקטיים, שבו היא פיתחה 6 קטגוריות שונות של מוצרים. שוק המל"טים (UAV) הוא אחד התחומים הצומחים ביותר בשוק הבטחוני העולמי, וזאת בשל השימוש ההולך וגובר בכלים בלתי מאוישים במערכי ההגנה והתצפית ובשדה הקרב. על פי חברת המחקר Markets&Markets, שוק המל"טים, שב-2017 נאמד בכ-18 מיליארד דולר, צפוי לגדול עד 2025 בקצב שנתי של 14% להיקף של 52.3 מיליארד דולר. המיזוג יאפשר לרפאל להתחרות באלביט ובתע"א בשוק הזה.

חברת רפאל עוסקת בפיתוח יישומים ומוצרים במגוון תחומים, החל ממערכות תת-ימיות, מערכות ואמצעים ימיים, יבשתיים ואוויריים וכלה במערכות הינע חלליות. החברה מתמקדת בתחומי לוחמה אלקטרונית, פיקוד, בקרה, תקשורת, מחשבים, אמצעים לשימוש מודיעיני, אמצעי הדרכה וסימולאטורים, מיגון, מערכות נשק מונחות מדויקות ועוד.

בשנת 2017 דיווחה החברה על רווח נקי של 446 מיליון שקל (124 מיליון דולר), צמיחה של 11% בצבר ההזמנות להיקף של כ-24 מיליארד שקל (6.94 מיליארד דולר) ושיא במכירות, שהסתכמו בכ-8.1 מיליארד שקלים (2.26 מיליארד דולר), המהוות גידול של 4% בהשוואה לשנת 2016. צה"ל הוא הלקוח המרכזי של החברה, ואחראי על כ-55% מהמכירות.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מיזוגים ורכישות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: אהרון פרנקל , אירונאוטיקס , רפאל