אינוויז מגייסת יותר מ-130 מיליון דולר

26 מרץ, 2019

יצרנית חיישני ה-LiDAR מראש העין קיבלה התחייבויות בהיקף של 132 מיליון דולר בסבב גיוס הון שעדיין לא הסתיים. ההון ישמש להקמת קו ייצור בסין שבו ייוצרו חיישנים עבור ב.מ.וו, ולפיתוח דור החיישנים הבא

בתמונה למעלה: ניסויים בחיישן LiDAR מהדור הקודם במעבדות אינוויז בפארק אפק. צילום: Techtime

חברת אינוויז (Innoviz Technologies) מפארק אפק שבראש העין, נמצאת במהלכו של גיוס הון גדול מאוד שעדיין לא הסתיים. היום החברה דיווחה שלגיוס הצטרפו שלוש קרנות סיניות: China Merchants Capital ,Shenzhen Capital Group וקרן New Alliance. אליהן הצטרפו גם חברות הביטוח הישראליות הראל והפניקס, וביחד הן התחייבו להשקיע 132 מיליון דולר בחברה. בכך מגיע היקף הגיוסים של אינוביז לכ-214 מיליון דולר מאז הקמתה בשנת 2016.

היקף הגיוס צפוי לעלות

מהחברה נמסר שסבב הגיוס עדיין פתוח מכיוון שיש התעניינות של משקיעים נוספים. מכאן שהסכום הסופי של גיוס ההון צפוי להיות גבוה יותר. חברת אינוויז הוקמה על-ידי עומר כילף, אורן רוזנצווייג, אורן בוסקילה ועמית שטיינברג. כולם יוצאי יחידה טכנולוגית של חיל המודיעין. מייסד משותף נוסף הוא יו"ר החברה, זהר זיסאפל, שהיה גם המשקיע הראשון. החברה הביאה לשוק קונספט חדש של חיישן LiDAR המבוסס על רכיב מוליך למחצה וללא שימוש בחלקים נעים, כדי לעמוד בדרישות תעשיית הרכב.

גיוס ההון הנוכחי נועד לממן את כניסת החברה לשלב המיסחור של הטכנולוגיה, כולל תחילת הייצור הסדרתי של חיישן ה-LiDAR מהדור החדש של החברה, InnovizPro, אשר צפוי להתחיל בשנת 2020. למעשה, התאריך נקבע על-ידי חברת ב.מ.וו, אשר החליטה לשלב אותו בגרסה האוטונומית של ה-SUV החשמלי חדש iNEXT שהיא מתכננת להוציא לשוק ב-2021. ההחלטה של ב.מ.וו גם מציינת את זכיית התכנון הראשונה בעולם של חיישן LiDAR מסוג מצב מוצק (Solid State).

עומר כילף: הקמת קו הייצור מותאם לצרכים של חברת ב.מ.וו
מייסד ומנכ"ל אינוויז, עומר כילף. קו הייצור החדש מותאם לצרכים של חברת ב.מ.וו

במקביל, ההון ישמש למימון הרחבת פעילותה בשוקי היעד המרכזיים: אירופה, ארה"ב, סין ויפן, ולמימון הפיתוח של החומרה והתוכנה לדור החיישנים הבא. כיום החברה עובדת בשיתוף פעולה עם יצרניות רכב וספקיות מרכזיות של מכלולים לתעשיית הרכב, דוגמת Delphi ,HiRain  ,HARMAN ו-Magna שגם השתתפה בסבב הגיוס הגדול. אינוויז נמצאת בתנופת צמיחה: לפני כשלושה חודשים היא העסיקה 200 עובדים, וכיום מצבת העובדים מגיעה לכ-240 עובדים.

כלל האצבע שמבטיח את עתיד ה-LiDAR

כיום החברה מפעילה משרדי מכירות ותמיכה בארה"ב, גרמניה, יפן וסין, והיא נערכת להקמת מפעל ייצור בסין. הוא יפעל במקביל לקו הייצור האופטי של חברת Jabil בחיפה, המייצר כיום את החיישנים שלה. היעד של אינווויז הוא להגיע לקיבולת ייצור של כמה מאות אלפי יחידות בשנה. המייסד והמנכ"ל עומר כילף הסביר ל-Techtime שלמרות השימוש הגובר במצלמות עבור כלי-רכב חכמים ואוטונומיים, היצרנים זקוקים גם לחיישני LiDAR, הממפים את המרחב באמצעות מדידת זמני ההחזרה של קרן לייזר סורקת.

כילף: "הארכיטקטורה של הרכב האוטונומי כוללת שימוש במספר חיישנים כמו מצלמה, LiDAR, מכ"ם וחיישני אודיו. כל אחד מהם נותן מידע שונה, והמערכת מייצרת תובנה כוללת באמצעות Sensor Fusion. כלל האצבע המקובל בתעשייה הוא שכדי שהמחשב יקבל החלטה מסויימת, הוא צריך אינדיקציה זהה המגיעה לפחות משני חיישנים שונים".

בנקודה הזאת יש חשיבות לחיישן תלת-מימדי נוסף מעבר למכ"ם, שכן למערכות מכ"ם יש רזולוציה נמוכה, והן לא מזהות אובייקטים נייחים בגלל שהן נשענות על אפקט דופלר. חסרונות שניתן לכפר עליהם באמצעות שימוש בחיישן LiDAR. אחת מהתוצאות המעניינות של כלל האצבע הזה, היא שחברת ב.מ.וו החליטה להישען על שתי טכנולוגיות ישראליות במכונית האוטונומית שלה: טכנולוגיית ה-LiDAR של אינוויז, וטכנולוגיית עיבוד תמונות המצלמה של חברת מובילאיי.

עוד על אינוויז: Innoviz

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , השקעות והון סיכון , חדשות , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Innoviz , LiDAR , חיישן