אינטל הפילה את מניית סיוה ב-13.6%

18 אפריל, 2019

החלטת אינטל לצאת מתחום המודמים לסמארטפונים מהדור החמישי, הפילה את מניית CEVA בנסד"ק. החברה מהרצליה מספקת לאינטל את הקניין הרוחני למעבד העיקרי של המודמים הסלולריים שלה

המנייה של חברת סיוה (CEVA) מהרצליה בנסד"ק התמוטטה ביומיים האחרונים ביותר מ-13.5% לאחר ההודעה הדרמטית של חברת אינטל שהיא יוצאת משוק המודמים לסמארטפונים המיועדים לרשותת הדור החמישי (5G). אינטל הסבירה את החלטתה בכך שהיא לא רואה דרך להרוויח ממכירת מודמים למכשירי סמארטפון, אולם תישאר בתחום הדור החמישי ברמת התשתיות. סיוה היא ספקית מרכזית למודמים סלולריים של חברת אינטל, והיתה אחת מהמרוויחות הגדולות מהסכסוך בין אפל ובין קואלקום, שבעקבותיו הזמינה אפל מודמים סלולריים מתוצרת חברת אינטל.

בעקבות ההודעה של אינטל, צנחה מניית סיוה ממחיר של כ-28.9 דולר, למחיר של 24 דולרים היום, והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-527 מיליון דולר, בהשוואה לכ-615 מיליון דולר לפני ההכרזה. ביחד עם ההחלטה של אינטל, הסתיים הסכסוך המר בין אפל וקואלקום, ושתי החברות חתמו על הסכם רישוי המאפשר לאפל להשתמש בטכנולוגיות של קואלקום שש שנים נוספות. ראוי להזכיר שמסורתית התבססו מרבית מכשירי האייפון של אפל על המודמים של קואלקום, כאשר בין שליש לכמחצית מהמכשירים כללו על-פי ההערכות גם את המודמים של אינטל.

סיוה קיוותה להרוויח מהסכסוך בין אפל וקואלקום

אולם הסכסוך המשפטי המתמשך בין אפל לקואלקום, שהחל עוד תחילת 2017 והתדרדר לכדי תביעות הדדיות וחילופי האשמות בין שתי החברות, יצר ציפייה בשוק שאפל תנתק את קשריה עם קואלקום ותוציא ממכשיריה הבאים את המודמים של קואלקום. בחודש ספטמבר 2018 העריכו האנליסטים של חברת המחקר Cowen Research שדגמי האייפון הבאים שייצאו בשנת 2019, יתבססו על המודמים של אינטל, ולכן צפוי גם משמעותי בהיקף התמלוגים של סיוה ממכירת מכשירי אייפון. על-פי החישוב שלהם, הבלעדיות של אינטל במכשירי אייפון תגדיל את הכנסות סיוה מתמלוגים בכ-10 מיליון דולר בשנת 2019.

חברת סיוה מספקת קניין רוחני (IP) לעיבוד אותות ומעבדי בינה מלאכותית בתחומי הראייה הממוחשבת, האודיו, התקשורת והתשתית הסלולרית (דור 4, 4.5 ו-5), יישומי הפעלה קוליים, למידה עמוקה, קישוריות Wi-Fi ובלוטות', ואחסון נתונים. החברה מעסיקה כ-340 עובדים, מהם כ-250 במחקר ופיתוח. בשנת 2018 ירדו מכירותיה ב-11% והסתכמו בכ-77.9 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס