אפקט הזיכרון: נובה צופה ירידה של עד 27% בהכנסות ברבעון הבא

2 מאי, 2019

החברה דיווחה על ירידה של כ-10% בהכנסות הרבעון הראשון של 2019 וצופה כי המגמה רק תחריף ברבעון הבא. הרווח הנקי נחתך בחצי

הנסיגה ברבעונים האחרונים בקצב הצמיחה בתעשיית הסמיקונדקטור העולמית מתחילה להכביד על הפעילות העסקית של חברת נובה (Nova), המספקת פתרונות בדיקה ומטרולוגיה לייצור שבבים. החברה דיווחה אתמול (ד') על ירידה של כ-10% בהכנסות הרבעון הראשון של 2019 הן בהשוואה לרבעון הקודם ולרבעון המקביל. בסך הכול הסתכמו ההכנסות החברה ברבעון הראשון ב-56.7 מיליון דולר. הירידה בהכנסות נובה נרשמת על רקע הנסיגה בחודשים האחרונים בשוק הזיכרונות, המהווה שוק היעד המרכזי של החברה.

הרווח הנקי של החברה (על בסיס GAAP) נחתך כמעט בחצי, והסתכם ברבעון הראשון ב-7.7 מיליון דולר בהשוואה ל-15.1 מיליון דולר ברבעון הקודם. מלבד הירידה בהכנסות, שני מרכיבים נוספים שהכבידו על שורת הרווח של נובה היו הירידה בשיעור הרווחיות (56% ברבעון הראשון לעומת 58% ברבעון המקביל) והגידול בעלויות התפעוליות ל-22.9 מיליון דולר (בהשוואה ל-20.3 מיליון דולר ברבעון המקביל).

נובה צופה כי מגמה זו רק להחריף ברבעון הבא. החברה פרסמה תחזית להכנסות של 45-53 מיליון דולר ברבעון השני של 2019, תחזית המשקפת ירידה של כ-14-27% בהשוואה לרבעון השני של 2018.

את הירידה בביצועים של נובה ניתן ככל הנראה לייחס למגמת הנסיגה בשוק הזיכרונות ברבעונים האחרונים, המתבטאת הן בירידת מחירים ובביקושים כאחד. לקוחות משוק הזיכרונות מהווים כמחצית לערך מהכנסות החברה, והירידה בביקושים מביאה לירידה בהיקף ההשקעות של יצרניות הזיכרונות בציוד חדש והרחבת קווי ייצור.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה

פורסם בתגיות: זיכרונות , נובה