שבב ה-ReRAM של וויביט ננו עומד בקריטריונים המסחריים של שוק הזיכרונות

2 מאי, 2019

במבדקים שביצעה לאחרונה, שבב ה-ReRAM של החברה הציג עמידות של כמיליון מחזורי כתיבה וקריאה, ואורך חיים של כ-10 שנים. מניית החברה זינקה פי שניים לאחר ששני המייסדים מכרו את יתר אחזקותיהם

[בתמונה למעלה: רכיב ReRAM בנפח של 4kbit. מהרכיבים הראשונים של וויביט ננו. צילום: TechTime]

חברת וויביט ננו (Weebit Nano) פרסמה אתמול (ד') תוצאות עדכניות על הביצועים של זיכרון ה-ReRAM שהיא מפתחת. המבדקים, שנערכו במכון המחקר והפיתוח Leti שבו החברה מפתחת את המוצר שלה, העלו כי העמידות של אב-הטיפוס הנוכחי הינה כמיליון מחזורי כתיבה, ואילו משך חייו של תא הזיכרון הינו כ-10 שנים. על פי החברה, מדובר בשיפור ניכר בהשוואה לניסויים הקודמים.ונתונים המעמידים אותה בחזית התעשייה בפיתוח זיכרון ReRAM. בתוך כך, מניית החברה הכפילה את ערכה בחודש האחרון, וזאת לאחר ששני מייסדי החברה מכרו את יתרת מניותיהן ולמעשה יצאו לחלוטין מהחברה.  

בתחום הזיכרונות ישנם שני פרמטרים מרכזיים לבחינת הביצועים של שבב הזיכרון. הראשון, עמידות (Endurance), מתייחס למספר הפעמים שניתן לכתוב מידע בזיכרון לפני שהוא יישחק לחלוטין. לשם השוואה, הסטנדרט בזיכרון פלאש בלתי נדיף, המשמש בהתקני USB, העמידות המקובלת נעה בין 1,000 ל-10,000 מחזורי כתיבה. בזיכרון משובץ (Embedded) העמידות עשויה להגיע לכ-100,000 מחזורי כתיבה.

הפרמטר המרכזי השני הינו אורך החיים (Retention), כלומר משך הזמן שתא הזיכרון מסוגל לשמור באופן פסיבי את המידע לפני שיימחק. פרמטר זה נבדק במעבדה על ידי העמידות של תא הזיכרון בטמפרטורות גבוהות. המבדקים שערכה וויביט ננו העלו כי תא הזיכרון שלה עמיד כרגע בטמפרטורה של כ-130-150 מעלות צלזיוס, או 10 שנים במונחי זמן. מוויביט ננו מסרו ל-TechTime כי העמידות הגבוהה הזו מכשירה את הזיכרון לשמש ליישומים בתעשיית הרכב, המצריכים עמידות בפני טמפרטורות גבוהות.

הביצועים הנוכחיים שמציגה החברה עומדים כבר בקריטריונים מסחריים בתחום הזיכרונות. אב-הטיפוס הנוכחי של וויביט ננו הינו במערך של 1 מגה-ביט (1Mb), כלומר מיליון תאי זיכרון עובדים. החברה מייצרת את אבות-הטיפוס שלה על גבי פרוסות סיליקון אוקסידי של 300 מילימטר ובטכנולוגיה של 28 מילימטר. החברה מתכננת לצאת לשוק ב-2021, כששוק היעד הראשוני הוא שוק הזיכרונות המשובצים.

שני המייסדים יצאו סופית מהחברה

בתוך כך, מנייתה של וויביט ננו, הנסחרת בבורסה המרכזית של אוסטרליה (ASX) טיפסה מאז ה-9 באפריל מ-0.39 דולר אוסטרלי ל-0.78 דולר אוסטרלי, ושווי השוק של החברה הינו כעת על 50 מיליון דולר אוסטרלי. הזינוק החד נרשם לאחר שלפני מספר שבועות שני המייסדים הישראלים של החברה מכרו את יתרת המניות שהחזיקו ויצאו לגמרי מהחברה.

שני המייסדים הקימו את וויביט ננו ב-2015 לאחר שרכשו מפרופסור ג'יימס טור מאוניברסיטת רייס את הפטנט המשמש כבסיס לפיתוח זיכרון ה-ReRAM. הם מיזגו את פעילות החברה לתוך שלד בורסאי והנפיקו את החברה באוסטרליה. מדובר בשני משקיעים פיננסיים, הנוהגים להנפיק חברות סטרט-אפ טכנולוגיות ולממש רווח תוך תקופה יחסית קצרה לאחר שהמנייה מבצעת את העלייה הראשונית לאחר ההנפקה. בשנה האחרונה החלו שני המייסדים למכור בהדרגה את אחזקותיהם, מה שיצר לחץ שלילי על מחיר המניה. כעת, כשהם מחוץ לשוק, נראה שהחברה מושכת משקיעים חדשים.  

לכתבות נוספות על החברה: Weebit Nano

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חברות סטראט-אפ , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: ReRam , Weebit Nano , זיכרונות , סמיקונדקטורס