הדגמה מוצלחת לפורסייט בצרפת

22 מאי, 2019

החברה הדגימה את מערכת הראייה הממוחשבת שלה לרכב אוטונומי בפני 4 יצרניות רכב וספקיות משנה מובילות בצרפת. מניי החברה מזנקת

מנייתה של חברת פורסייט (ForeSight) מזנקת היום ביותר מ-10% במסחר בתל אביב, וזאת לאחר שהחברה הודיעה כי השלימה בהצלחה סדרת הדגמות טכנולוגיות בצרפת של מערכת הראייה הממוחשבת QuadSight שפיתחה לרכב אוטונומי.  

ההדגמה בוצעה בפני 4 יצרניות רכב וספקיות משנה (Tier-1) מקומיות, ובפורסייט מסרו כי החברות התרשמו מביצועי המערכת וחלקן הביעו עניין ברכישת אב-טיפוס של המערכת לצורך הערכה. צרפת היא שוק הרכב השלישי בגודלו באירופה וביתן של יצרניות רכב מובילות כמו רנו, סיטרואן ופג'ו.

הדיווח היום מגיע כשבוע לאחר שפורסייט הודיעה שהדגימה את המערכת בפני 6 יצרניות רכב וספקיות משנה ביפן וחתמה על הסכם הפצה בלעדי במדינה עם חברת הסחר Cornes Technologies.

 פורסייט עורכת את ההדגמות הטכנולוגיות הללו בפני לקוחות פוטנציאליים בתעשיית הרכב העולמית, ובמסגרתן נבחנת המערכת במספר תרחישים, חלקם מוגדרים מראש וחלקם מוגדרים אד הוק על ידי הלקוח הפוטנציאלי. לפי פורסייט, בכל ההדגמות הללו הציגה המערכת יכולת גילוי מכשולים של 100% בכל התרחישים שנבחנו, לרבות אלה שדימו תנאים של גשם, שלג, ערפל ותאורה ירודה.

בפורסייט מתכוונים לבצע בחודשים הקרובים הדגמות נוספות ברחבי אירופה, ארצות הברית והמזרח הרחוק. מנכ"ל החברה חיים סיבוני הביע ביטחון בחוזקות של המערכת ובפוטנציאל הצמיחה של החברה וציין "בחודשים האחרונים קיבלנו מידע חשוב ובעל ערך מהשוק אשר אפשר לנו להתאים את המוצר לצרכי השוק ודרישותיו. בנוסף, אנו מקדמים מכירות אסטרטגיות וקשרי הפצה אשר יאפשרו לנו לפרוס את הטכנולוגיה שלנו ולהתרחב בקנה מידה גדול יותר".

ראיית כביש באמצעות 4 מצלמות

מערכת QuadSight היא הדור השני של פלטפורמת הראייה הממוחשבת לרכב של פורסייט. היא מבוססת על שימוש בשתי מצלמות אינפרא-אדום ובשתי מצלמות אור נראה המיועדות לספק יכולת ראייה סטריאוסקופית (תלת-מימדית), המדמות את אופן הראייה של העין האנושית. המערכת משתמשת באלגוריתמים המבצעים היתוך של המידע הנקלט באמצעות ארבע המצלמות לכדי תמונה תלת-מימדית דינמית של הסביבה החיצונית. החברה דיווחה לאחרונה שמערכת QuadSight מספקת יכולת גילוי מכשולים המתקרבת ל-100%, תוך מזעור התרעות שווא, בכל תנאי מזג אוויר או תאורה, לרבות תנאים ירודים של חשיכה מוחלטת, גשם, ערפל וסינוור.

עד כה דיווחה פורסייט על שלוש עסקאות מכירה של אבות-טיפוס למערכת QuadSight. שלושת הלקוחות היו שני יצרניות רכב אירופיות, שמתכוונות לשלב את המערכת בחטיבת המשאיות, ויצרן כלי-רכב חשמליים ואוטונומיים בסין. בשלב זה המערכות מוזמנות לצורך בדיקה והערכה ובפורסייט מקווים כי הפיילוטים הללו יובילו בסופו של דבר שיתופי פעולה בהיקף מסחרי. להערכת חברת המחקר Mordor Intelligence, שוק מערכות החישה לכלי-רכב אוטונומיים צפוי להגיע להיקף של כ-60 מיליארד דולר עד שנת 2030.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , ראיית מכונה , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: פורסייט