קואליציה גרמנית מפתחת LiDAR שיתחרה באינוויז

22 מאי, 2019

הקבוצה כוללת את הענקיות AMS, SICK ו-ZF Friedrichshafen, אשר החלו בפיתוח חיישן מבוסס מוליכים למחצה שיוכל להתחרות בחיישן הישראלי שנבחר על-ידי חברת במוו ונכנס כעת לשלב הייצור ההמוני

לאחר שהצליחה לבסס את מעמדה כאחת מהחברות הבודדות שהצליחו לספק חיישני LiDAR מבוססי מוליכים למחצה עבור תעשיית הרכב האוטונומי המתפתחת, צפויה חברת אינוויז (Innoviz) הישראלית להתמודד בקרוב עם קבוצה של שלוש חברות אירופאיות שהחליטו לפתח ביחד חיישן שיוכל להתחרות במוצר הישראלי. שלוש החברות הן AMS האוסטרית המתמחה בייצור חיישנים מסוגים שונים כולל חיישני תמונה, Ibeo Automotive Systems הגרמנית המתמחה בפיתוח וייצור חיישני LiDAR עבור תעשיית הרכב, וחברת ZF Friedrichshafen הגרמנית המתמחה בייצור מכלולים מכניים ואלקטרוניים לתעשיית הרכב.

מדובר בענקיות בתחומן: AMS מעסיקה כ-9,000 עובדים ומכירותיה ב-2018 הסתכמו בכ-1.42 מיליארד אירו. חברת ZF מעסיקה כ-149,000 עובדים ומכירותיה בשנת 2018 הסתכמו בכ-36.9 מיליארד אירו. חברת Ibeo נמצאת בבעלות SICK AG הגרמנית, אשר מתמחה בייצור סורקי לייזר לצרכים שונים. החברה מעסיקה כ-9,700 עובדים, בהם כ-20 עובדים בחברת SICK Israel הפועלת מאזור התעשייה משגב.

שלושת החברות הקימו קבוצת מחקר ופיתוח משותפת במטרה לפתח חיישן LiDAR  עבור כלי-רכב אוטונומיים שיגיע לשוק כבר בשנת 2021. חיישנים אלה מבוססים על הארת הסביבה בקרן לייזר בעלת זמן מחזור של 3-20 ננו-שניות, ומדידת האות החוזר, כדי לחלץ מידע ברזולוציה גבוהה על אובייקטים המצויים בסביבת הרכב. הטכנולוגיה נחשבת למדוייקת מאוד ומתאימה לשימוש בכלי-רכב אוטונומיים ברמה 5 (נהיגה עצמונית מלאה). החיישנים יתבססו על טכנולוגיית Vertical Cavity Surface Emitting Laser של AMS (בתמונה למטה), המאפשרת ייצור אותות לייזר באמצעות מקורות רבים (עד 10,000) על-גבי משטח הגלאי.

ד"ר אולריק לאגס, מנכ"ל Ibeo, אמר שהשילוב של הידע המגיע משלושת החברות, "יהיה נקודת תפנית בשימוש בחיישני LiDAR בתעשיית הרכב". למעשה, שלוש החברות כבר החלו בתהליך הפיתוח. בתמונה בראש הכתבה ניתן לראות אבטיפוס של החיישן הנמצא עדיין בשלבי הפיתוח, כפי שהיא מופעה באתר של ZF. מהפרטים המעטים שהחברה מוסרת עליו, ניתן להבין שביחד עם החיישן, הקואליציה של שלוש החברות תספק גם את תוכנות הפיענוח והאלגוריתמיקה.

בינתיים אינוויז מפארק אפק שבראש העין נמצאת בתנופת צמיחה: היא מעסיקה כ-250 עובדים ובמרץ השנה ביצעה גיוס הון גדול בהיקף של 132 מיליון דולר. היא עובדת בשיתוף פעולה עם יצרניות רכב וספקיות מרכזיות של מכלולים לתעשיית הרכב, דוגמת Delphi ,HiRain  ,HARMAN ו-Magna. בין השאר, חברת במוו בחרה בגלאי ה-LiDAR שלה, InnovizOne, עבור הייצור הסדרתי של דגמי כלי-רכב אוטונומיים של החברה לשנת 2021.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , חדשות , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי