הרמן חשפה בישראל דגמי קונספט של תא הנהג הדיגיטלי

10 יוני, 2019

פלטפורמת E2E החדשה כוללת טכנולוגיות ישראליות כמו מראות דיגיטליות משולבות מציאות רבודה, טכנולוגיית הגנת סייבר לרכב וטכנולוגיית עידכוני תוכנה מאובטחת. הרמן מפעילה מרכז פיתוח בהוד השרון

חברת HARMAN חשפה היום (ב') בכנס הטכנולוגי השנתי שלה בישראל, את פלטפורמת E2E החדשה המציגה קונספט של תא הנהג הדיגיטלי. ההדגמה נעשתה במעבדת הרכב של החברה בהוד השרון, על-גבי מכונית מזראטי מדגם GranCabrio. חברת הרמן מייצרת מערכות רכב מקושר, מוצרי וידאו ואודיו ופתרונות אוטומציה ארגוניים. החברה מעסיקה כ-30,000 עובדים ברחבי העולם. בשנת 2017 היא נירכשה על-ידי חברת סמסונג תמורת כ-8 מיליארד דולר.

תא הנהג הדיגיטלי בנוי מסדרה של שירותים וממשקים התואמים לתרבות המסכים והסמארטפון. הרכב מחובר אל פלטפורמת הענן HARMAN Ignite, המאפשרת לנהל מגוון יישומי רכב: אבחון תקלות, שילוב יישומי ADAS ו-IoT, פרסונליזציה של הממשק ועוד. הוא כולל סייען קולי, התחברות לזירת מסחר לרכישת יישומים מיוחדים ושירותים מבוססי ענן, ניווט מבוסס נקודות עניין ועוד.

פתיחת הדלת וההנעה מתבצעים באמצעות אפליקציית Samsung Connect, המספקת גם אימות נהג בענן, כולל הורדת ההעדפות האישיות שלו למכונית. כניסה של נוסע נוסף למכונית מפעילה שוב את מערכת Ignite, כאשר הנוסע מניח את הסמארטפון שלו (מתוצרת סמסונג) על משטח טעינה ייעודי. בעקבות זאת גם הפרופיל שלו נטען אל המכונית והוא יכול, באמצעות מסך המגע מולו, ליהנות ממוסיקה מותאמת אישית או אפילו מסרט שהוריד מנטפליקס.

להערכת החברה, המסכים ישתלטו על מכונית העתיד: מערכת E2E כוללת 7 מסכים שונים הפרוסים מול הנהג והנוסע שלצידו, כולל מסך בצורת S בטכנולוגיית OLED ומסך QLED בגודל 28 אינטש, המחליפים את התצוגות האלקטרו-מכניות המסורתיות. גם המראות המסורתיות נעלמו. במקומן הציגה הרמן את ה-eMirror: מצלמות של סמסונג ומסך LCD. שילוב אלגוריתמיקה לעיבוד תמונה מאפשר יכולת ראייה פנורמית וצפייה בדרך משלושה כיוונים שונים. טכנולוגיית המציאות הרבודה הזאת פותחה בישראל.

עם הנעת הרכב, מופעלת מיידית מערכת הגנת הסייבר HARMAN SHIELD שפותחה בישראל, הסוקרת את כל התוכנות ברכב ומוודאת שאין בהן איומי אבטחה. במקביל, מערכת OTA לעדכוני תוכנה נכנסת לפעולה ומבצעת עידכונים מאובטחים של התוכנות והתכנים. גם  השירות הזה, של Over-the-Air Software Updates, פותח בארץ ומנוהל מישראל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות