מיקרוסופט ו-NXP מפתחות מעבד ייעודי ל-IoT

16 יוני, 2019

המעבד החדש יכלול תקשורת אינטרנט מאובטחת, מעבד האבטחה Pluton של מיקרוסופט, מעבד יישומים מבוסס i.MX 8 של NXP, ומערכת ההפעלה המשובצת Azure Sphere, שהיא מוצר הלינוקס היחיד של מיקרוסופט

חברת NXP תפתח מעבד מסג חדש עבור המותאם לארכיטקטורת Microsoft Azure Sphere, אשר מיועדת לספק מערך קישוריות מאובטח לאבזרי IoT, משלב אבזר הקצה ועד לרמת הענן Azure של מיקרוסופט. שתי החברות הכריזו על שיתוף פעולה שבמסגרתו יוקם צוות פיתוח של המעבד החדש, במטרה להוציא אותו לשוק במהלך הרבעון האחרון של שנת 2020.

פלטפורמת Azure Sphere מבוססת על התפיסה שמערך האבטחה המוטמע באבזר הקצה צריך להיות מותאם לתשתית האבטחה הנמצאת בשירות הענן שלו. במסגרת זאת, מיקרוסופט הגדירה מבנה כללי של מיקרו-בקר (MCU) אשר צריך להיות באבזר הקצה, ולעבוד באמצעות מערכת ההפעלה הייעודית Azure Sphere OS. זוהי מערכת ההפעלה הראשונה של מיקרוסופט המבוססת על ליבת (Kernel) לינוקס, והמיועדת לשמש כמערכת הפעלה מאובטחת באבזרים משובצים.

התקפת DDOS היוצאת מ-100 מיליון בתי-שימוש….

המעבד שייך לקטגוריה חדשה שמיקרוסופט פיתחה הנקראת Secured MCU (בתמונה למטה). במרכזה נמצא רכיב SoC, הכולל מיקרו-בקר, מעבד יישומים (Application Processor), זכרונות SRAM ו-FLASH, ממשקי תקשורת  ומעבד האבטחה Pluton Security Subsystem שפותח על-ידי מיקרוסופט. הוא מספק שכבת הגנה כמו יצירה עצמית של מפתחות הצפנה פרטיים בשלבי הייצור, שאינם חשופים בפני התוכנה.

המעבד גם כולל מנוע יצירת מספרים אקראיים המבוסס על אנטרופיה של הסביבה, מאיץ הצפנה ועוד. כל הבלוקים בתמבנה הסכמטי הזה מופרדים אחד מהשני באמצעות Firewall המנוהל על-ידי מערכת ההפעלה Azure Sphere OS.

לטענת מיקרוסופט, הארכיטקטורה החדשה נועדה לספק מענה לבעיה מרכזית בתעשיית ה-IoT: המיקרו-מעבדים המנהלים אבזרי IoT לא תוכננו עבור תקשורת אינטרנט, ולכן רמת האבטחה שלהם בסביבת האינטרנט נמוכה מאוד והם חשופים בפני תקיפות סייבר לא מורכבות. "תתארו לכם מתקפת מניעת שירות מבוזרת (DDOS) היוצאת מ-100 מיליון אבזרים לאספקת נייר טואלט", היא מסבירה בפוסט Anatomy of a secured MCU.

חברת NXP הודיעה בסוף השבוע שהמעבד החדש שהיא תפתח בשיתוף עם מיקרוסופט יתבסס על מעבד Cortex-M33 למטלות זמן אמת, מעבד אותות HiFi4 DSP ליישומי וידאו ואודיו ומעבד בקרת הספק וניהול היישומים אשר יובא ממשפחת מעבדי היישומים i.MX 8 של NXP, ויתבסס על ארכיטקטורת Arm Cortex-A35.

חברת NXP היא מיצרניות השבבים האירופיות הגדולות. החברה רשומה בהולנד ומעסיקה כ-30,000 עובדים. בשנת 2018 הסתכמו מכירותיה בכ-9.41 מיליארד דולר. לפני NXP הצטרפו לאקוסיסטם החדש החברות Seeed, AI-Link, Avnet, Mediatek ו-USI.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , סמיקונדקטורס