פלטפורמת עיר חכמה על-גבי פנסי הרחוב

17 יולי, 2019

ג'וגאנו מראש העין פיתחה פתרון תאורה עירוני הכולל גם מצלמות ומנוע עיבוד של קואלקום, המספק תשתית תקשורת ליישומי העיר החכמה. מנכ"ל החברה ל-TechTime: "אנחנו מאפשרים להקים תשתית IoT עירונית בעשירית מהעלות"

חברת ג'וגאנו (Juganu) מראש העין השלימה גיוס הון בהיקף של 23 מיליון דולר בהובלת קרן ויולה ובהשתתפות OURCROWD וקרן השקעות מקסיקנית. חברת ג'וגאנו פיתחה טכנולוגיית תאורת לדים ציבורית בשם Digital World המוגנת בפטנטים, המאפשרת התאמת רמת וצבע התאורה לתנאים משתנים.

גופי התאורה כוללים שתי מצלמות HD, מנוע עיבוד ונקודת תקשורת המאפשרים לספק תשתית לשירותי עיר חכמה דוגמת התחברות לרשת העירונית ואספקת תמיכה אורבנית במכוניות חכמות ובקרת תנועה, ביישומי ביטחון והצלה, שירותים מוניציפליים מתקדמים, ניטור תשתיות והתחברות לחיישני IoT בהתאם לצורכי הרשות המקומית.

הדמיון שבין הגריד החשמלי לרשת התקשורת

בשיחה עם TechTime מסביר מנכ"ל ג'וגאנו כי השימוש בגופי התאורה כתשתית ליישומי IoT עירוניים מתבססת על הדמיון בין רשת חשמל לבין רשת תקשורת. "כדי להאיר אזור יש להציב את פנסי התאורה במרווחים קבועים, בצורה של שתי וערב (Grid), וכך זה גם עם רשתות תקשורת. הדמיון הזה הוליד אצלנו את הרעיון להשתמש בגופי התאורה שלנו כנקודות בגריד תקשורת".

הפתרון של החברה מאפשר לבנות תשתית לתקשורת העיר החכמה על-גבי פנסי הרחוב, בלא צורך בכבילה או בפריסת סיבים אופטיים. החברה העריכה שסוג התאורה שהיא מייצרת מפחית בכ-80% את צריכת החשמל הציבורית, ומספק תאורה נוחה לעין, הדומה לאור השמש ובספקטרום כמעט מלא. הפיתוח נעשה בשיתוף פעולה עם חברת קואלקום, והפתרון של החברה מבוסס על מספר שבבים של קואלקום. הוא כולל את מעבד האינטרנט IPQ8065, את ערכת שבבי ה-Wi-Fi מסוג QCA9984 ו-QCA9500 ואת המעבד בשבב Qualcomm QCS605.

רשת IoT עירונית שאינה תלויה ברשת הסלולאר

לדברי בן שמואל, הפלטפורמה של החברה נותנת מענה לחסמים המרכזיים המעכבים כיום את התפתחות העיר החכמה. "כדי לממש את הפוטנציאל של עולם ה-IoT, צריך ליצור גריד מקביל, מעין טלאי על-גבי הרשת הסלולארית. אבל לדעתנו זו גישה מוטעית. כי בפועל אתה מחבר רשת אזרחית (הרשת הסלולארית), לרשת המיועדת לבצע משימות קריטיות.

"התלות הזו היא בעייתית. כמו-כן, הקמת התשתיות לכך כרוכות בהשקעת משאבים עצומים, ואין מודל עסקי התומך בכך. אנחנו מאפשרים לעיר להקים תשתית הרבה יותר עמוקה בעשירית מהיקף ההשקעה. על-גבי התשתית הזאת ניתן להטמיע כל יישום של עיר חכמה שרוצים". המתקנים של ג'וגאנו בנויים בתבנית של פלטפורמה המאפשרת לשלב בהם גם חומרה של חברות צד שלישי.

החברה דיווחה שהיא כבר עובדת עם מספר חברות צד שלישי על שילוב החומרה שלהן בפלטפורמת התאורה המקושרת שלה. לחברה יש מספר לקוחות המתקינים את המערכת במקסיקו סיטי ובמספר רשתות שיווק באמריקה הלטינית ובאירופה. ג'וגאנו הוקמה בשנת 2011 על בסיס טכנולוגיית JLED שנועדה לספק תאורת רחוב משופרת. לפני כחמש שנים היא החלה בפיתוח פלטפורמת התאורה המקושרת עבור העיר החכמה, בסיוע קואלקום.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת