סיוה משקיעה 10 מיליון דולר ב-Immervision

6 אוגוסט, 2019

ההשקעה נעשתה במסגרת שיתוף פעולה אסטרטגי. סיוה מקבלת את זכויות השיווק של תוכנה לתיקון עיוותים קיצוניים, שתשולב במערכת היתוך החיישנים של חברת הילקסט לאבס, שאותה היא רכשה בחודש יולי האחרון

חברת סיוה (CEVA) מהרצליה הודיעה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי והשקעה בחברת Immervision הקנדית, המפתחת טכנולוגיות אופטיות ואלגוריתמים לעיבוד תמונה במצלמות בעלות עדשה רחבת זווית. בתמורה, סיוה תקבל זכויות בלעדיות למכירת רישיונות שימוש בתוכנה של Immervision. חברת אימרוויז'ן הוקמה בשנת 2000 בצרפת, ובשנת 2003 עברה לפעול ממונטריאול, קנדה. החברה מתמחה בפיתוח וייצור מכלולים אופטיים ועדשות בזווויות רחבות מאוד של 80°-260°, המוכרות בשם עדשות Panomorph.

סיוה מבצעת הרחבה אסטרטגית של בסיס הלקוחות

בנוסף, החברה מפתחת טכנולוגיות היתוך מידע המאפשרות לשלב את התמונה ממספר מצלמות בו-זמנית. בטכנולוגיה של החברה, כל פריים כולל בנוסף למידע הוויזואלי גם מידע-על (Metadata), כמו למשל מידע על העדשה, החיישן, המיקום, הטמפרטורה, הזמן, מהירות התנועה ועוד. המידע הזה מאפשר לפתח יישומים חדשים, לתקן עיוותים בתמונות, להסיר הפרעות, להדביק תמונות בצורה חלקה ועוד. החברה פיתחה תוכנה המאפשרת לתקן את העיוותים של הצילום המתבצע בעדשה בזווית רחבה, כדי לקבל תמונה לא מעוותת, לייצב את התמונה, לבצע התאמת צבעים ניגודיות ועוד. זו התוכנה שבה מעוניינת חברת סיוה.

בנוסף לשוק שאותו היא מקבלת באמצעות זכויות מכירת רשיונות השימוש, סיוה מתכננת לשלב את התוכנה של אימרוויז'ן בטכנולוגיית היתוך החיישנים של חברת הילקרסט לאבס (Hillcrest Labs), שאותה היא רכשה בחודש יולי האחרון. הילקרסט לאבס מספקת תוכנה ורכיבי עיבוד המשולבים בחיישנים. החברה פועלת מזה כ-15 שנה בתחום עיבוד החיישנים, ועד היום שולבו הטכנולוגיות שלה בכ-100 מיליון מכשירים. בעקבות הרכישה מצטרף הצוות של הילקרסט אל חברת סיוה, והיא מקבלת מוצר נוסף שאותו היא יכולה למכור תמורת תמלוגים".

תיקון עיוותים באמצעות התוכנה החדשה שסיווה מקבלת לידיה
תיקון עיוותים באמצעות התוכנה החדשה שסיווה מקבלת לידיה

סיוה מסרה ששילוב שתי הטכנולוגיות יאפשר לשפר את איכות התמונות המתקבלות מהמצלמות, לייצב צילומי וידאו ולספק יישומי ראיית מכונה גם במצבי תזוזה ותוך התחשבות בפרמטרים סביבתיים נוספים. לדברי מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, השותפות האסטרטגית וההשקעה ב-Immervision מספקות לסיוה יתרון תחרותי בתחום הצומח של מצלמות עדשה רחבה, במיוחד בשוקי הסמארפונים, מצלמות אבטחה, מערכות נהיגה חכמות ורובוטיקה.

חיזוק היכולות של שבבי CEVA-XM4 ו-CEVA-XM6

ורטהייזר: "שילוב טכנולוגיות עיבוד התמונה של Immervision עם טכנולוגיות הראייה הממוחשבת והבינה המלאכותית של סיוה, מאפשר לחברות שבבים ויצרנים להיכנס לשוק רווחי המתאפיין בחסם כניסה טכנולוגי גבוה. טכנולוגיית Panomorph של Immervision מאפשרת עיבוד תמונה באיכות גבוהה מאוד בהשוואה לעדשות רחבות מסורתיות מסוג Fish Eye. היא שותפה מצוינת להרחבת סל המוצרים והתמלוגים שלנו בתחום החישה החכמה".

הטכנולוגיות של Immervision שולבו עד היום בכ-50 מיליון מכשירים. בין לקוחותיה: Acer, Dahua, Garmin, Hanwha, Lenovo, Motorola, Quanta, Sony ו-Vivotek. תוכנת עיבוד התמונה של Immervision תהיה זמינה לשילוב בשבבים הכוללים יחידת עיבוד גרפי, ובשבבים המבוססים על מעבדי הראייה של סיוה, CEVA-XM4 ו-CEVA-XM6. מנכ"לית Immervision, פסקאל ניני, אמרה שהשותפות עם סיוה תאפשר לחברה לשפר את עדשות Panomorph וטכנולוגיות עיבוד התמונה שלה, וליהנות מערוצי השיווק, המכירות והתמיכה של סיוה.

למידע נוסף: www.ceva-dsp.com/product/ceva-immervision

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , ראיית מכונה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אלקטרואופטיקה , מצלמה , סיוה